Aestus
05.04.2019
Kako osnovati tvrtku u koracima

Od travnja 2019. godine u Hrvatskoj je uz klasično, angažiranjem odvjetničkog društva ili javnog bilježnika, moguće i osnivanje firme online, putem servisa Hitro.hr. Za osnivanje poduzeća potrebno je od 8 do 10 radnih dana. Donosimo Vam 8 koraka za osnivanje tvrtke!

1. Odabir imena poduzeća

Nakon što ste dobili ideju i utvrdili da imate resurse (ljudske, imovinske, financijske i informacijske) i odvažili ste se osnovati tvrtku, potrebno je odrediti ime poduzeća i pokrenuti proceduru.
Budući da o imenu poduzeća odlučuje sudac, pripremite nekoliko varijanti. Imena poduzeća ne smiju se ponavljati. Najbolje je nazive poduzeća provjeriti na portalu Sudskog registra ili osobno u sudskom registru Trgovačkog suda. Ime poduzeća je moguće rezervirati putem servisa hitro.hr, angažiranjem odvjetnika ili javnog bilježnika te osobno u Trgovačkom sudu. Sve što je potrebno jest ispuniti obrazac i uplatiti 10,00 kn sudske pristojbe za rezervaciju jednog imena. Trgovački sud o rezervaciji imena mora odlučiti u roku od tri dana.

2. Odabir djelatnosti

Odabir djelatnosti nužan je pri registraciji bilo kojeg oblika trgovačkog društva ili obrta. Popis djelatnosti provjerite na Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti.
Djelatnosti koje ćete odabrati stajat će u Vašim osnivačkim aktima. Unesite sve djelatnosti kojima se planirate baviti, uključujući i one koje su možda u daljim planovima. Kod registracije Vas to ne ništa ne stoji, dok se dopune plaćaju.

3. Sklapanje društvenog ugovora i uplata temeljnog kapitala

Ako tvrtku ne osnivate sami, već s jednim ili više partnera, morate odlučiti o Vašim međusobnim odnosima i pravima te kako ćete upravljati poduzećem. Te odluke se unose u društveni ugovor, pa nije na odmet konzultirati se s odvjetnicima. Društveni ugovor se sklapa kod javnog bilježnika, a potpisivanju ugovora moraju biti nazočni svi osnivači. Od dokumenata potrebni su Vam osobna iskaznica ili putovnica, popis djelatnosti i potvrda o rezervaciji imena tvrtke.
Trošak javnog bilježnika ovisi o broju osnivača poduzeća, a kreće se od 2.000,00 kuna na više.
Temeljni kapital je najjednostavnije uplatiti u Fini s kojom je većina banaka sklopila ugovore. Temeljni kapital uplaćuje se na prolazni račun banke.

4. Registracija tvrtke i izrada pečata

Fina će preko svog servisa hitro.hr ili javnog bilježnika, dokumentaciju prikupljenu u prva četiri koraka proslijediti nadležnom Trgovačkom sudu koji o registraciji poduzeća odlučuje u roku do tri dana. Nakon što sud tvrtku upiše u sudski registar, rješenje o tome te potvrdu o OIB-u društva će dostaviti ili javnom bilježniku ili Fini. Sudska pristojba za osnivanje poduzeća iznosi 400,00 kn za d.o.o. i 60,00 kn za j.d.o.o.
Za izradu pečata potrebna je kopija Rješenja o upisu u sudski registar. Trošak izrade pečata je 150,00 do 200,00 kn.
Matični broj i šifru glavne djelatnosti dobit ćete u Državnom zavodu za statistiku, nakon razvrstavanja poslovnog subjekta po Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti. Od dokumentacije potrebni su Vam RPS1 obrazac (Registar poslovnih subjekata; kupiti u Narodnim novinama ili preuzeti preko interneta) i Rješenje o upisu u sudski registar.

5. Sklapanje ugovora s knjigovodstvenim servisom

Osim ako ne otvarate knjigovodstveni servis ili imate u planu zaposliti knjigovođu, morate sklopiti ugovor s knjigovodstvenim servisom. Izbor knjigovodstvenog servisa jedna je od najvažnijih poslovnih odluka. Ako se želite posvetiti svojem poslovanju, vođenje knjiga želite prepustiti osobi ili tvrtki koja Vas može ažurno savjetovati i pomoći Vam u praćenju poslovnih ciljeva. Ugovor potpisan sa knjigovodstvenim servisom prilaže se dokumentima koje predajete Poreznoj upravi.

6. Odabir poslovne banke

Za otvaranje transakcijskog računa u poslovnoj banci potrebni su Vam Rješenje o upisu u sudski registar i Obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta. U banci ćete dobiti Potpisni karton koji će Vam trebati prilikom prijave u Poreznoj upravi.

7. Prijava na mirovinsko i zdravstveno osiguranje

Društvo, vlasnika društva i zaposlenike potrebno je prijaviti u sustav mirovinskog osiguranja, a što je ujedno i prijava na zdravstveno osiguranje. U roku od 15 dana od registracije društva, a to može obaviti Vaš knjigovođa ili Vi osobno u uredu HZMO-a ili putem portala e-mirovinsko.

8. Porezna uprava

Poduzeće se mora prijaviti Poreznoj upravi, nadležnoj prema sjedištu društva, radi upisa u registar poreznih obveznika. Za prijavu u Poreznoj upravi potrebni su sljedeći dokumenti:
• preslika Rješenja trgovačkog suda
• obavijest o razvrstavanju po Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti
• preslika ugovora o knjigovodstvenim uslugama
• preslika ugovora o najmu poslovnog prostora
• preslika potpisnog kartona
• prijava o većinskom vlasništvu i povezanosti društava
• obrazac podataka OP (opći podaci o poreznom obvezniku; preuzeti online).
Porezna uprava traži da se izjasnite o ulasku u sustav PDV-a. Ako planirate prihod veći od 300.000 kuna u fiskalnoj godini obvezni ste ući u sustav PDV-a.
Poduzetnici koji žele izravno prodavati kupcima u drugim zemljama EU, odnosno izravno nabavljati robe i usluge od dobavljača iz drugih zemalja EU, dužni su ishoditi takozvani EU-VAT broj.

Još uvijek niste sigurni što želite osnovati? Obrt, jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću (j.d.o.o.) ili društvo s ograničenom odgovornošću (d.o.o.)? Saznajte razliku: Obrt ili trgovačko društvo i troškovi osnivanja.

Slobodno nas kontaktirajte i napravit ćemo Vam detaljan plan troškova i poslovanja za prvu godinu poslovanja potpuno besplatno!

Ostali članci

Vodič kroz godišnji financijski izvještaj za poduzetnike

04.04.2024

Kraj travnja označava i rok za predaju godišnjih financijskih izvještaja. Računovodstvo ga sastavlja, a poduzetnik je taj koji ga potvrđuje. Kako bi znali što potpisujete, u nastavku pročitajte od kojih se podataka sastoje godišnji financijski izvještaji, zašto ih poduzetnici moraju dostavljati FINA-i, kako očitati važne informacije o poslovanju, kako poduzeće posluje te koliko poreza na […]

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?

12.03.2024

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

Parra: Za računovođe koji rade pametnije

13.02.2024

Pozivamo Vas na event na kojem ćemo predstaviti aplikaciju Parra. Sudjelovanje je besplatno, a obrazac za prijavu je u nastavku. Vidimo se!

14 najčešćih pitanja o napojnicama

Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika.   Tko […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.