RPA - Robotic Process Automation

photo-1537498425277-c283d32ef9db

U proteklim članku predstavili smo Vam rječnik digitalne transformacije. U nastavku ćemo detaljnije objasniti RPA i proces automatizacije poslovnih procesa.

Pojam automatizacije vezuje se uz grčku riječ kybernetes, a što znači kormilar odnosno navigator, a povezana s latinskom riječi governor. U Platonovoj republici (3-4st pr. Kr.) znači upravljanje, vođenje brodom koje uspoređuje sa upravljanjem (vođenjem) društva.

U svojoj ranoj fazi do Drugog svjetskog rata automatizirali su se i izgradili parni strojevi, mlinovi, avioni, brodovi, procesna industrija, telekomunikacije, a nakon Drugog svjetskog rata dolazi do naglog širenja automatizacije u industriju, obrazovanje te organizacije. Danas je automatizacija svuda oko nas te se ne automatiziraju samo teški fizički poslovi već i administrativni.

RPA je samo korak u digitalnoj transformaciji i/ili automatizaciji poslovanja. Robotic Process Automation je skup softverskih alata kojima se automatizira širok raspon poslovnih procesa.

Cilj samog RPA je unaprjeđenje poslovanja temeljem smanjenja troškova, prevencije grešaka i ubrzanja provedbe procesa. Navedeno se provodi integriranjem robota u redovne poslovne procese koji su opsežni, strukturirani, repetitivni i odvijaju se prema određenim pravilima.

Sve navedeno djeluje dosta apstraktno? Pa što RPA uistinu radi? RPA replicira akcije miša i/Ili tipkovnice koje bi zaposlenici izvodili, od otvaranja e-mail pošte i njezinih privitaka ili istraživanja konkurencije pa sve do provođenja složenijih poruka; primjera je sve više, a RPA je koristan kod:

 

RPA-ispravljeno - Word

Tko sve može koristiti RPA? U pravilu to su velika i srednja poduzeća, ali i svi ostali kojima je u cilju daljnja optimizacija poslovanja glede smanjenja troškova i ubrzanja poslovnih procesa, a imaju resursa za provedbu. Ono što uistinu RPA donese organizaciji sumirano je kroz:

  • povećanje efikasnosti – zaposlenici ne „gube“ vrijeme ne repetitivne poslove,
  • 100% točnosti – ne dolazi do grešaka jer poslao obavlja „robot“,
  • 24/7 učinkovitost – „robot“ nema slobodne dane, vikende niti blagdane; radi cijelo vrijeme ,
  • povećava zadovoljstvo klijenata – nema čekanja odgovora, čekanja robe, krivih dostava i slično,
  • smanjuje vrijeme čekanja dokumenata,
  • doprinosi digitalnoj transformaciji poduzeća,
  • smanjuje troškove, potiče stabilnost i optimizira resurse.

Ponekad postoci govore više. Istraživanja su pokazala da se robotizirati može 70% do 80% poslovnih procesa, da 22% svog vremena zaposlenici rade repetitivne poslove te da se dolazi do uštede od 25 do čak 50% prilikom automatizacije! Vjerujemo da Vam je ovo zadnje posebno zanimljivo, a ako želite ostvariti uštede i u svom poslovanju javite nam se. – Vaš Aestus tim