13.04.2021
Obračunavate li PDV po naplaćenim naknadama ili izdanim računima?
Pitate se koji način obračuna PDV-a Vam se više isplati? U nastavku pronađite odgovore i savjete za poduzetnike obveznike poreza na dodanu vrijednost.

Koja je razlika između obračuna PDV-a prema naplaćenom računu i obračuna PDV-a prema izdanom računu? Koje su prednosti i nedostaci pojedine vrste obračuna PDV-a? Koji je prag za oporezivanje prema naplaćenim naknadama? Kako u svakom trentku znati koliki je iznos poreza koji plaćate?

U nastavku poduzetnicima donosimo odgovore na pitanja i savjete stručnog tima Aestus računovodstva.

 

Što podrazumijeva obračun PDV-a prema naplaćenim naknadama?

  • Za poduzetnike koji vrše obračun PDV-a prema naplaćenim naknadama obveza obračuna nastaje u trenutku primitka plaćanja. S druge strane, odbitak poreza moguć je tek nakon što je dobavljaču plaćen račun za određena dobra i usluge. To znači da poduzetnik iznos obveze PDV-a po računu obračunava tek nakon naplate isporučene usluge ili prodanog proizvoda. Jednako tako, iznos pretporeza koji umanjuje poreznu obvezu poduzetnika obračunava se tek kad poduzetnik plati račun od dobavljača.
  • Poduzetnicima koji posluju u industrijama u kojima postoji značajna vremenska razlika između datuma kada je račun izdan i datuma kada je zapravo naplaćen, savjetuje se da PDV obračunavaju prema naplaćenim računima. Na taj način poduzeće nije obavezno platiti PDV za račune koji još nisu naplaćeni.
  • Industrije tj. djelatnosti u kojima se isplati obračunavati PDV prema naplaćenim računima su proizvodnja, građevina i intelektualne usluge kao što su knjigovodstvo, consulting, slobodne djelatnosti te tehničke usluge. Za više savjeta kontaktirajte nas direktno.

 

Koji je prag za obračun prema naplaćenim naknadama?

  • U 2021. godini nastupile su bitne izmjene poreznog zakona prema kojima se povećao prag za primjenu postupka oporezivanja prema naplaćenim naknadama na 15 milijuna kuna. To znači da poduzetnici smiju obračunavati PDV po naplaćenim naknadama sve dok njihov ostvareni promet ne prelazi iznos od 15 milijuna kuna.
  • U slučaju da poduzetnik ostvari promet veći od 15 milijuna kuna, dužan je obračunavati PDV po kriteriju izdanih računa od početka iduće poslovne godine.

 

Obračun PDV-a prema izdanim računima

  • Poduzetnicima koji obračunavaju porez na dodanu vrijednost prema izdanim računima, iznos porezne obveze umanjuje se u trenutku kada njihov dobavljač ili bilo koji drugi porezni obveznik koji im isporučuje dobra ili usluge, izda račun. Također, porezni odbitak obračunava se na temelju svih zaprimljenih izdanih računa.
  • Ako je iznos obračunatog PDV-a na temelju izdanih računa poduzetnika veći od iznosa PDV-a obračunatog na temelju zaprimljenih računa dobavljača, poduzetniku se iznos razlike vraća u obliku akontacije u idućem razdoblju ili u obliku povrata poreza.
  • Za obračun PDV-a prema izdanim računima odlučuju se najčešće poduzetnici koji imaju fiskalne blagajne, kao što su ugostitelji i trgovci te svi oni koji naplaćuju potraživanja u trenutku izdavanja računa.

 

Koji je prag za ulazak obrtnika u sustav PDV-a?

  • Obrtnici nisu obvezni plaćati porez na dodanu vrijednost sve dok ostvaruju vrijednost isporuke proizvoda i dobara manju od 300.000,00 kn.
  • Obrtnik je obvezan ući u sustav PDV-a nakon što ostvari promet veći od 300.000,00 kn, što znači da mora početi voditi poslovne knjige na temelju kojih utvrđuje iznos poreza.

 

Znate li koliko poreza morate platiti?

  • Iznos porezne obveze bitna je informacija za svakog poduzetnika. Kako biste u svakom trenutku znali koliki je Vaš trošak poreza, potrebno je imati dostupne financijske podatke o poduzeću.
  • Osim informacija, za vođenje uspješnog poslovanja potrebno je na raspolaganju imati ažurni knjigovodstveni servis od povjerenja koji brzo reagira na sve upite i svoja stručna znanja koristi za postizanje Vaših poslovnih ciljeva.

 

Parra – podaci o Vašem poslovanju dostupni uvijek i svugdje

Parra-Aestus-Računovodstvo-digitalizacija-poslovanja

  • Kako biste mogli donositi ispravne poslovne oduke, važno je da raspolažete ključnim poslovnim podacima u realnom vremenu. Alat koji poduzetnicima pruža pregled i kontrolu nad informacijama je Parra aplikacija za praćenje poslovanja i digitalizaciju bez dodatnih ulaganja.
  • Klijenti Aestus računovodstva Parra aplikaciju koriste besplatnoZatražite demo aplikacije i upoznajte se s jednostavnim načinom za digitalizaciju svog poslovanja.

 

Vaš, Aestus tim.

Ostali članci

Što nakon odobrenog poslovnog plana?

12.05.2021

Vaš poslovni plan je zadovoljio kriterij od minimalno 65 bodova, te je odobren od strane Hrvatskog zavoda za zapošljavanje? Približili ste se svom cilju da postanete poduzetnik, no iako Vam je odobren poslovni plan, vjerujemo da imate puno nedoumica o svemu što slijedi. Donosimo odgovore na pitanja, obvezne korake nakon odobrenog poslovnog plana i savjete […]

10 najčešćih pitanja o poslovnom planu

27.04.2021

Poticaji za samozapošljavanje olakšavaju način na koji možete postati poduzetnik i pokrenuti vlastito poslovanje. U tom slučaju otvaranje firme, uz osnovnu dokumentaciju, zahtijeva da svoju ideju prenesete na papir, odnosno izradite poslovni plan. Izrada jednog takvog plana nije niti malo jednostavna, stoga nije na odmet potražiti pomoć pri pisanju poslovnog plana. Tim stručnjaka Aestus računovodstvo […]

Koraci za otvaranje firme putem START sustava

07.04.2021

Otvaranje firme u Hrvatskoj sastoji se od nekoliko važnih koraka. Prvo pitanje na koje trebate odgovor je: “Želim li otvoriti j.d.o.o. ili d.o.o.?” Naš stručni tim Aestus računovodstvo redovno pruža savjetodavnu pomoć poduzetnicima u nastajanju kako bi odabrali oblik poslovnog subjekta koji najbolje odgovara planiranom poslovanju. U nastavku donosimo redoslijed svih potrebnih aktivnosti otvaranja poduzeća […]

Mali rječnik računovodstvenih pojmova

01.04.2021

Svi mi se nerijetko nađemo u situaciji da nismo sigurni koja je točna definicija pojma s kojim smo se susreli tijekom radnog vremena, u razgovoru s kolegama i prijateljima ili sa svojim knjigovođom. U Aestus računovodstvu učestalo savjetujemo naše klijente i koristimo određene osnovne izraze koji predstavljaju dio redovnih knjigovodstveno – računovodstvenih aktivnosti. Kako biste […]

Digitalizacija poslovanja bez dodatnih ulaganja

30.03.2021

Online event “Koliko košta digitalizacija poduzetnika?” održan 25.3.2021. ostvario je veliki odaziv hrvatskih poduzetnika. U panel raspravi koju je moderirao suosnivač Aestus Grupe, Danko Žitinić, svoja iskustva o digitalizaciji poslovanja podijelili su Aleksandra Ignatoski, voditeljica razvoja proizvoda u Aestus računovodstvu, Mirko Grošić, osnivač tvrtke Geotech, Tomislav Car, osnivač tvrtke Infinum te Tatjana Skoko, direktorica hrvatske […]

Koliko košta digitalizacija poduzetnika?

12.03.2021

Vrhunski govornici, više nego aktualna tema i besplatno sudjelovanje – pozivamo te na online event Aestus Grupe u četvrtak 25.3.2021. pod nazivom “Koliko košta digitalizacija poduzetnika?” Svoja iskustva s nama će podijeliti poduzetnici iz različitih sektora gospodarstva tijekom zanimljive panel rasprave. Koja je tema? Kao što sam naziv kaže, online event posvećen je temi digitalizacije […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.