Aestus
24.03.2020
Odgoda plaćanja poreznih obveza na rok od tri mjeseca
Poduzetnici kojima posebne okolnosti utječu na poslovanje, u cilju održavanja likvidnosti, gospodarske aktivnosti i zadržavanja zaposlenosti, mogu Poreznoj upravi podnijeti Zahtjev za odgodom plaćanja​ uslijed posebnih okolnosti.

Ministarstvo financija je u sklopu inicijalnog seta mjera predstavila i mjeru kojom se poduzetnicima želi olakšati teret poreznih obveza.

Prema novim dopunama Pravilnika o provedbi Općeg poreznog zakona, poduzetnici sada mogu podnositi zahtjeve za odgodu plaćanja dospjelih poreza, doprinosa, pristrojbi i sl. Zahtjev se ne može podnositi za carine i trošarine ako do sada imaju dospjeli porezni dug najviše do 200,00 kn. Što tiče se zahtjeva za odgodom plaćanja PDV-a, na njega imaju pravo samo oni poduzetnici koji polaćaju PDV prema izdanim računima tj. obavljenim isporukama te su u 2019. godini imali isporuke manje od 7,5 milijuna kuna bez PDV-a.

Koje uvjete treba zadovoljavati?

  • Pad prihoda prema istom mjesecu 2019. godine za 20% ili više
  • Postojanje vjerojatnosti da će prihodi u sljedeća tri mjeseca biti manji za 20% prema istom razdoblju prethodne godine

Trajanje odgode: za najviše tri mjeseca računajući od datuma dospijeća porezne obveze – dospjeli PDV 10. travnja 2020. godine može se odgoditi do 10. srpnja 2020. godine.

Ukoliko po dospijeću prve odgođene obveze poduzetnici ne budu u mogućnosti namiriti poreznu obvezu, imati će pravo podnijeti zahtjev za obročnu otplatu do 24 mjeseca.

 

Gdje je dostupna dokumentacija?

Obrazac zahtjeva dostupan je poreznim obveznicima putem sustava ePorezna. Zahtjev treba obrazložiti i potkrijepiti pouzdanim podatcima i dokazima koji su uvjerljivi. Za odgodu PDV-a dokaz može biti to da računi prema kojima je nastala obveza nisu naplaćeni i/ili drugi pokazatelji koji nisu naplaćeni.

 

Zahtjev se može predati na sljedeće načine:

  • Putem sustava ePorezna​ što je i obvezni način za sve korisnike ePorezne. Porezna uprava poziva također i ostale porezne obveznike na korištenje usluga ePorezna jer im je omogućeno podnositi navedeni zahtjev putem sigurnosnih vjerodajnica razine 3 (tokenima, internet i mobilnih usluga raznih banaka).

 

Ukoliko niste korisnici sustava ePorezne, omogućene su slijedeće opcije u ovim posebnim uvjetima:

  • Putem web forme Pišite nam pri čemu je moguće popuniti  i priložiti obrazac Zahtjeva. U slučaju da obrazac nije moguće potpisati pa priložiti, Porezna uprava prihvatiti će obrasce bez potpisa uz podatke za kontakt navedene u Zahtjevu i po potrebi u mailu.
  • Samo iznimno, paušalni porezni obveznici, koji iz objektivnih razloga ne mogu podnijeti Zahtjev na navedene načine, mogu neposrednim telefonskim kontaktom zatražiti usmeno podnošenje Zahtjeva.

 

Koji su uvjeti i koraci podnošenja Zahtjeva?

  • Na dan podnošenja Zahtjeva, poduzetnik mora biti uredan porezni obveznik što znači da sve porezne prijave moraju biti podnesene i sve dospjele obveze podmirene
  • U Zahtjevu je potrebno dokazati pokazatelje nemogućnosti plaćanja poreza na način da se prikažu podaci o padu prometa prethodnog mjeseca u odnosu na isti mjesec prethodne godine ili opišu i obrazlože u bitnome zašto je realno očekivati pad prometa u narednih tri mjeseca
  • U slučaju nedostataka u Zahtjevu ili nepodmirenih dugova, poduzetnika će kontaktirat nadležni službenik Porezne uprave
  • Porezna uprava poduzetnika će obavijestiti mailom ili na drugi primjereni način ovisno o podnesenom Zahtjevu
  • Ukoliko je zahtjev osnovan, svaka obveza koja dospijeva u vremenu posebnih okolnosti do 20.06.2020. temeljem prijava koje budu podnesene ili zaduženja na porezno-knjigovodstvenim karticama odgoditi će se za 3 mjeseca
  • Za odgodu svih poreznih obveza, kojima se podrazumijevaju i ostala javna davanja u nadležnosti Porezne uprave (doprinosi, članarine i slično) podnosi se jedan Zahtjev
  • Prihvatom Zahtjeva, ostaje obveza poduzetnika da sve porezne prijave podnese u rokovima kako je to uređeno propisima o pojedinom javnom davanju, a Porezna uprava će temeljem tako podnijetih prijava i učinjenih zaduženja, zaduživati odgodu
  • Pravo na odgodu poreznih obveza nije moguće postići za PDV za drugi mjesec (veljaču) koji se podnosio do 20.03, a koji dospijeva do 31.03.

O svim bitnim informacijama Porezna uprava građane obavještava putem posebnog mjesta na Internet stranici Porezne uprave – COVID-19.

 

Za sve poduzetnike koji se odluče koristiti pružene mogućnosti odgode plaćanja, Aestus financijsko savjetovanje pruža asistenciju za ispravno ispunjavanje zahtjeva, kako za navedenu mjeru, tako i za sve ostale mjere koje Vlada provodi u narednim mjesecima. Ne ustručavajte nam se obratiti na mail aestus@aestus.hr , naši stručnjaci će Vam rado pomoći.

Vaš Aestus tim

 

Ostali članci

10 najčešćih pitanja o godišnjem odmoru

23.04.2024

Planirate godišnji odmor svojih zaposlenika? Prema zakonu o radu, godišnji odmor je pravo zaposlenika i obveza poslodavca u svrhu obnavljanja psihofizičkih sposobnosti potrebnih za siguran i uspješan rad. Znate li koja su vaša prava za korištenje godišnjeg odmora i koji je minimalni broj dana godišnjeg odmora na koji ostvarujete pravo? U nastavku donosimo 10 najčešćih […]

Vodič kroz godišnji financijski izvještaj za poduzetnike

04.04.2024

Kraj travnja označava i rok za predaju godišnjih financijskih izvještaja. Računovodstvo ga sastavlja, a poduzetnik je taj koji ga potvrđuje. Kako bi znali što potpisujete, u nastavku pročitajte od kojih se podataka sastoje godišnji financijski izvještaji, zašto ih poduzetnici moraju dostavljati FINA-i, kako očitati važne informacije o poslovanju, kako poduzeće posluje te koliko poreza na […]

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?

12.03.2024

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

14 najčešćih pitanja o napojnicama

13.02.2024

Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika.   Tko […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.