Aestus
12.03.2024
Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?
Odlučili ste se za pokretanje vlastitog poslovanja? Prijavite se za korištenje potpora za samozapošljavanje. Donosimo Vam sve potrebne informacije i najčešće greške poduzetnika početnika u 2024.

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”.

Potpora se dodjeljuje nezaposlenim osobama prijavljenima u evidenciju nezaposlenih za pokrivanje inicijalnih troškova poslovanja i rada poslovnog subjekta.

Predanim radom i upornošću u 2023. godini klijenti Aestus računovodstva ostvarili su više od 510.000,00 eura potpora za samozapošljavanje. S ciljem da potaknemo uspješno poduzetništvo i u ovoj godini, u nastavku donosimo informacije o visini potpore, prihvatljivim troškovima i najčešćim greškama poduzetnika početnika.

 

Potpora za samozapošljavanje

Potpora za samozapošljavanje može se dodijeliti za tri skupine korisnika.

1. Skupina – do 15.000,00 eura:

  • Prerađivačka industrija
  • Građevinarstvo

 

2. Skupina – do 10.000,00 eura:

  • Prerađivačka industrija
  • Informacije i komunikacije

 

3. Skupina – do 7.000,00 eura:

  • Opskrba električnom energijom, plinom, parom i klimatizacija
  • Opskrba vodom, uklanjanje otpadnih voda i gospodarenje otpadom te djelatnosti sanacije okoliša
  • Trgovina na veliko i na malo, popravak motornih vozila i motocikala
  • Prijevoz i skladištenje
  • Djelatnosti pružanja smještaja i pripreme i usluživanja hrane
  • Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti
  • Djelatnosti zdravstvene zaštite i socijalne skrbi
  • Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti
  • Obrazovanje
  • Umjetnost, zabava i rekreacija
  • Ostale uslužne djelatnosti

 

Više informacija o potporama za samozapošljavanje u 2024. godini pronađite ovdje.

 

Najčešće greške poduzetnika početnika

1. Greške prilikom izrade poslovnog plana

  • Registracija pogrešne djelatnosti – može se dogoditi da poduzetnik registrira poslovni subjekt za djelatnost koja nije prihvatljiva za korištenje potpore. Važno je djelovati promišljeno i savjetovati se sa stručnim timom na samom početku Vaše inicijative. Pročitajte što sve trebate znati ako planirate osnovati poduzeće.
  • Osnivanje neodgovarajućeg oblika poslovnog subjekta – obrt ili trgovačko društvo? Ova odluka značajno će utjecati na način poslovanja i vrstu obveza prema državi. Npr. trgovačko društvo obvezno je isplaćivati plaće i doprinose. Ako niste sigurni, javite nam se i pomoći ćemo Vam donijeti ispravnu odluku.
  • Predviđanje troškova – poduzetnici unaprijed određuju koje troškove žele pokriti financijskim sredstvima od dobivene potpore. Troškovnik prilagodite trenutnoj gospodarskoj situaciji, ako nemate garantirane i osigurane poslovne aktivnosti po samom osnutku. Konkretno, postoje troškovi poslovanja koji će se pojavljivati neovisno o tome je li tvrtka poslovno aktivna ili nije. Savjetujemo da takve troškove, kao što su doprinosi, knjigovodstvene usluge i sl., uključite u troškovnik kako biste osigurali stabilnost poslovanja i u najtežim uvjetima.

 

2. Nedovoljna informiranost o obvezama

Poduzetnici početnici često nisu u potpunosti informirani o obvezama koje moraju redovno ispunjavati nakon potpisa ugovora o korištenju potpore za samozapošljavanje:

  • 24 mjeseca održati poslovanje i zaposlenost u poslovnom subjektu kojem je dodijeljena potpora
  • ­Namjenski utrošiti varijabilni iznos potpore tijekom prve godine ugovornog razdoblja u skladu s troškovnikom.
  • ­Ostvariti ukupni promet od obavljanja djelatnosti u razdoblju od 24 mjeseca od prijave u HZMO u iznosu od najmanje 50% dodijeljenog iznosa potpore.
  • Najkasnije 30 dana od isteka 12-mjesečnog ugovornog razdoblja dostaviti potvrdu Porezne uprave o stanju nepodmirenih obveza po osnovi javnih davanja bez iskazanih dugovanja po osnovi doprinosa.
  • Po isteku ugovornog razdoblja, a najkasnije 30 dana od isteka, dostaviti drugu potvrdu Porezne uprave o stanju nepodmirenih obveza po osnovi javnih davanja bez iskazanih dugovanja po osnovi doprinosa.
  • Svaki trošak treba biti potkrijepljen određenim dokazom u obliku dokumenata kao što su računiizvodi, fotodokumentacija, potvrde i sl. stoga je važno da poduzetnici vode urednu evidenciju poslovanja.
  • Način dokazivanja ostvarenog prometa ovisi o tome je li poduzetnik obveznik poreza na dohodak ili dobit te o načinu plaćanja, a vrši se predajom određenih knjigovodstvenih obrazaca.

 

3. Nepoštivanje ugovornih obveza

  • Nepoštivanje ugovornih obveza može rezultirati vraćanjem dobivenih sredstava. Npr. dio sredstava koji poduzetnik ne utroši namjenski (u skladu s unaprijed sastavljenim troškovnikom i poslovnim planom) ili ne podmiri u unutar propisanog roka, bit će potrebno vratiti. Također, poduzetnici koji odluče zatvoriti poslovni subjekt, odjaviti radni odnos ili prijaviti nepuno radno vrijeme prije isteka razdoblja od dvije godine, bit će obvezni vratiti dobivena sredstva uvećana za zakonsku zateznu kamatu.

 

Tko ne može ostvariti potporu za samozapošljavanje?

  • Osobe koje imaju ovrhu po privatnim računima ili bilo kakvu drugu blokadu.
  • Prijavitelj čiji je prethodni poslovni subjekt zatvoren ili su prestali biti vlasnici istog unazad 24 mjeseca od datuma podnošenja zahtjeva.
  • Osobe kojima je prethodni radni odnos završio osobno uvjetovanim otkazom u istoj ili sličnoj djelatnosti za koju traže potporu, ako u međuvremenu nisu postale dugotrajno nezaposlene osobe (12 mjeseci i više).
  • Osobe koje su već jednom koristile potporu za samozapošljavanje bez obzira na godinu dodjele potpore.
  • Osobe koje planiraju preuzeti poslovni subjekt koji je već jednom bio korisnik potpore za samozapošljavanje bez obzira na godinu dodjele potpore .
  • Osobe koje namjeravaju preuzeti poslovni subjekt ili postojeće poslovanje kroz novi poslovni subjekt.

 

Što ako je poduzetnik već ostvario potporu za samozapošljavanje?

  • U tom slučaju poduzetnici mogu koristiti kreditna sredstva koja nude HAMAG-BICRO, HBOR i druge institucije. Za više informacija kontaktirajte naš Aestus Consulting tim putem poveznice.

 

Koji je rok za predaju zahtjeva za potpore?

  • Zahtjevi za potporu se zaprimaju do 30.9.2024.godine, odnosno do iskorištenja sredstava.

 

Kontaktirajte nas direktno na +385 91 119 7887, putem e-mail adrese aestus@aestus.hr ili ispunite kontakt formu u nastavku. Iskoristit ćemo svoju stručnost i iskustvo kako biste uspjeli ostvariti potporu i postavili čvrste temelje za daljnji uspjeh u poslovanju.

Vaš, Aestus tim.

 

Ostali članci

Vodič kroz godišnji financijski izvještaj za poduzetnike

04.04.2024

Kraj travnja označava i rok za predaju godišnjih financijskih izvještaja. Računovodstvo ga sastavlja, a poduzetnik je taj koji ga potvrđuje. Kako bi znali što potpisujete, u nastavku pročitajte od kojih se podataka sastoje godišnji financijski izvještaji, zašto ih poduzetnici moraju dostavljati FINA-i, kako očitati važne informacije o poslovanju, kako poduzeće posluje te koliko poreza na […]

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

Parra: Za računovođe koji rade pametnije

13.02.2024

Pozivamo Vas na event na kojem ćemo predstaviti aplikaciju Parra. Sudjelovanje je besplatno, a obrazac za prijavu je u nastavku. Vidimo se!

14 najčešćih pitanja o napojnicama

Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika.   Tko […]

Kako zaposliti stranog radnika u Hrvatskoj?

15.01.2024

Razmišljate o zapošljavanju novih radnika, no suočavate se s izazovima trenutne situacije na hrvatskom tržištu rada? Jedno od mogućih rješenja jest zapošljavanje stranih radnika. Prošle godine ukupno je izdano 172.499 dozvola za rad od kojih najviše za djelatnost graditeljstva te turizma i ugostiteljstva. No, tko i na koji način može zaposliti stranca? U nastavku članka […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.