Aestus
12.10.2020
Što je robno-materijalno knjigovodstvo?
U nastavku pročitajte što je robno-materijalno knjigovodstvo i na koji način si možete pojednostaviti vođenje istog.

Znate li što je robno-materijalno knjigovodstvo? Na koji način proizvodna poduzeća mogu postići maksimalnu optimizaciju troškova? Tim Aestus računovodstva za vas je pripremilo odgovore na ova pitanja koja možete pronaći u tekstu u nastavku.

Robno-materijalno knjigovodstvo podrazumijeva aktivnosti praćenja ulaza i izlaza sirovina i trgovačke robe sa skladišta. Obuhvaća vođenje evidencije o kretanjima i stanju proizvoda, materijala, sirovina, rezervnih dijelova, opreme, uređaja i drugih vrsta artikala. Pitate se tko mora voditi robno-materijalno knjigovodstvo? Sva poduzeća koja vode evidenciju skladišta sirovina, materijala ili proizvoda.

 

Koje su aktivnosti spadaju pod robno materijalno knjigovodstvo?

  • Evidencije nastalih promjena uslijed primanja i izdavanja robe
  • Utvrđivanje zaliha po vrsti, količini i vrijednosti
  • Kontrola skladišnih evidencija
  • Usporedba stvarnog i zabilježenog stanja zaliha podataka o cijenama materijala i robe
  • Pružanje podataka o manjkovima ili viškovima te o neispravnostima materijala, roba i proizvoda
  • Pružanje podataka o kretanju i stanju zaliha
  • Kontrola zaliha
  • Pružanje podataka potrebnih za analizu prometa i cijena

 

S obzirom da je baratanje informacijama o poslovanju, materijalima i proizvodima u svakom trenutku izuzetno važno, poduzeća sve više odlučuju koristiti ERP (eng. Enterprise resource planning) informacijske sustave koji služe za kontroliranje poslovnih procesa. Korištenjem ERP sustava poduzetnicima je omogućen automatiziran pristup svim relevantnim informacijama vezanima za poslovanje, a posebno su korisni poduzećima koja vode robno-materijalno knjigovodstvo.

Koje su prednosti korištenja ERP sustava?

  • Objedinjuje sve informacije o poslovanju na jednom mjestu
  • Omogućuje pristup informacijama bilo kad i bilo gdje
  • Učinkovitija kontrola troškova i prihoda
  • Naprednija sinkronizacija aktivnosti proizvodnje i prodaje

 

Kako mogu maksimalno optimizirati troškove poslovanja?

Kako bi razmjena informacija funkcionirala na višoj razini po pitanju brzine i točnosti, potrebno je učinkovito voditi financijsko i robno-materijalno knjigovodstvo. S obzirom na to da su implementacija i provođenje aktivnosti robno-materijalnog knjigovodstva bitne stavke koje poduzeće vrši interno, u cilju rasterećenja i stavljanja fokusa na bitno, poduzetnici biraju najoptimalnije rješenje korištenjem vanjskih usluga financijskog knjigovodstva. Na taj način poduzetnici mogu bez opterećenja voditi svoje poslovanje. Sinkronizacijom aktivnosti robno-materijalnog i financijskog računovodstva proizvodna poduzeća mogu postići viši stupanj produktivnosti te minimizirati troškove.

Ukoliko Vas zanima na koji način kao proizvodno poduzeće možete optimizirati svoje troškove, obratite se našem timu profesionalnih knjigovođa koji će Vam rado pomoći u tome. Javite nam se putem e-mail adrese aestus@aestus.hr ili direktno putem mobilnog broja +385 91 110 7887.

 

Vrijedna informacija u ključnom trenutku može odrediti budući smjer poslovanja poduzeća. Aestus računovodstvo fokusirano je na ostvarenje poslovnih ciljeva svojih klijenata. Doduše, lako je imati odnos utemeljen na povjerenju, kada imaš klijenta kao što je LIGHT WAVE d.o.o.

Pronađite i Vi pouzdanog partnera u nama.

 

Vaš, Aestus tim

Ostali članci

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?

12.03.2024

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

Parra: Za računovođe koji rade pametnije

13.02.2024

Pozivamo Vas na event na kojem ćemo predstaviti aplikaciju Parra. Sudjelovanje je besplatno, a obrazac za prijavu je u nastavku. Vidimo se!

14 najčešćih pitanja o napojnicama

Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika.   Tko […]

Kako zaposliti stranog radnika u Hrvatskoj?

15.01.2024

Razmišljate o zapošljavanju novih radnika, no suočavate se s izazovima trenutne situacije na hrvatskom tržištu rada? Jedno od mogućih rješenja jest zapošljavanje stranih radnika. Prošle godine ukupno je izdano 172.499 dozvola za rad od kojih najviše za djelatnost graditeljstva te turizma i ugostiteljstva. No, tko i na koji način može zaposliti stranca? U nastavku članka […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.