12.10.2020
Što je robno-materijalno knjigovodstvo?
U nastavku pročitajte što je robno-materijalno knjigovodstvo i na koji način si možete pojednostaviti vođenje istog.

Znate li što je robno-materijalno knjigovodstvo? Na koji način proizvodna poduzeća mogu postići maksimalnu optimizaciju troškova? Tim Aestus računovodstva za vas je pripremilo odgovore na ova pitanja koja možete pronaći u tekstu u nastavku.

Robno-materijalno knjigovodstvo podrazumijeva aktivnosti praćenja ulaza i izlaza sirovina i trgovačke robe sa skladišta. Obuhvaća vođenje evidencije o kretanjima i stanju proizvoda, materijala, sirovina, rezervnih dijelova, opreme, uređaja i drugih vrsta artikala. Pitate se tko mora voditi robno-materijalno knjigovodstvo? Sva poduzeća koja vode evidenciju skladišta sirovina, materijala ili proizvoda.

 

Koje su aktivnosti spadaju pod robno materijalno knjigovodstvo?

  • Evidencije nastalih promjena uslijed primanja i izdavanja robe
  • Utvrđivanje zaliha po vrsti, količini i vrijednosti
  • Kontrola skladišnih evidencija
  • Usporedba stvarnog i zabilježenog stanja zaliha podataka o cijenama materijala i robe
  • Pružanje podataka o manjkovima ili viškovima te o neispravnostima materijala, roba i proizvoda
  • Pružanje podataka o kretanju i stanju zaliha
  • Kontrola zaliha
  • Pružanje podataka potrebnih za analizu prometa i cijena

 

S obzirom da je baratanje informacijama o poslovanju, materijalima i proizvodima u svakom trenutku izuzetno važno, poduzeća sve više odlučuju koristiti ERP (eng. Enterprise resource planning) informacijske sustave koji služe za kontroliranje poslovnih procesa. Korištenjem ERP sustava poduzetnicima je omogućen automatiziran pristup svim relevantnim informacijama vezanima za poslovanje, a posebno su korisni poduzećima koja vode robno-materijalno knjigovodstvo.

Koje su prednosti korištenja ERP sustava?

  • Objedinjuje sve informacije o poslovanju na jednom mjestu
  • Omogućuje pristup informacijama bilo kad i bilo gdje
  • Učinkovitija kontrola troškova i prihoda
  • Naprednija sinkronizacija aktivnosti proizvodnje i prodaje

 

Kako mogu maksimalno optimizirati troškove poslovanja?

Kako bi razmjena informacija funkcionirala na višoj razini po pitanju brzine i točnosti, potrebno je učinkovito voditi financijsko i robno-materijalno knjigovodstvo. S obzirom na to da su implementacija i provođenje aktivnosti robno-materijalnog knjigovodstva bitne stavke koje poduzeće vrši interno, u cilju rasterećenja i stavljanja fokusa na bitno, poduzetnici biraju najoptimalnije rješenje korištenjem vanjskih usluga financijskog knjigovodstva. Na taj način poduzetnici mogu bez opterećenja voditi svoje poslovanje. Sinkronizacijom aktivnosti robno-materijalnog i financijskog računovodstva proizvodna poduzeća mogu postići viši stupanj produktivnosti te minimizirati troškove.

Ukoliko Vas zanima na koji način kao proizvodno poduzeće možete optimizirati svoje troškove, obratite se našem timu profesionalnih knjigovođa koji će Vam rado pomoći u tome. Javite nam se putem e-mail adrese [email protected] ili direktno putem mobilnog broja +385 91 110 7887.

 

Vrijedna informacija u ključnom trenutku može odrediti budući smjer poslovanja poduzeća. Aestus računovodstvo fokusirano je na ostvarenje poslovnih ciljeva svojih klijenata. Doduše, lako je imati odnos utemeljen na povjerenju, kada imaš klijenta kao što je LIGHT WAVE d.o.o.

Pronađite i Vi pouzdanog partnera u nama.

 

Vaš, Aestus tim

Ostali članci

Što nakon odobrenog poslovnog plana?

12.05.2021

Vaš poslovni plan je zadovoljio kriterij od minimalno 65 bodova, te je odobren od strane Hrvatskog zavoda za zapošljavanje? Približili ste se svom cilju da postanete poduzetnik, no iako Vam je odobren poslovni plan, vjerujemo da imate puno nedoumica o svemu što slijedi. Donosimo odgovore na pitanja, obvezne korake nakon odobrenog poslovnog plana i savjete […]

10 najčešćih pitanja o poslovnom planu

27.04.2021

Poticaji za samozapošljavanje olakšavaju način na koji možete postati poduzetnik i pokrenuti vlastito poslovanje. U tom slučaju otvaranje firme, uz osnovnu dokumentaciju, zahtijeva da svoju ideju prenesete na papir, odnosno izradite poslovni plan. Izrada jednog takvog plana nije niti malo jednostavna, stoga nije na odmet potražiti pomoć pri pisanju poslovnog plana. Tim stručnjaka Aestus računovodstvo […]

Obračunavate li PDV po naplaćenim naknadama ili izdanim računima?

13.04.2021

Koja je razlika između obračuna PDV-a prema naplaćenom računu i obračuna PDV-a prema izdanom računu? Koje su prednosti i nedostaci pojedine vrste obračuna PDV-a? Koji je prag za oporezivanje prema naplaćenim naknadama? Kako u svakom trentku znati koliki je iznos poreza koji plaćate? U nastavku poduzetnicima donosimo odgovore na pitanja i savjete stručnog tima Aestus […]

Koraci za otvaranje firme putem START sustava

07.04.2021

Otvaranje firme u Hrvatskoj sastoji se od nekoliko važnih koraka. Prvo pitanje na koje trebate odgovor je: “Želim li otvoriti j.d.o.o. ili d.o.o.?” Naš stručni tim Aestus računovodstvo redovno pruža savjetodavnu pomoć poduzetnicima u nastajanju kako bi odabrali oblik poslovnog subjekta koji najbolje odgovara planiranom poslovanju. U nastavku donosimo redoslijed svih potrebnih aktivnosti otvaranja poduzeća […]

Mali rječnik računovodstvenih pojmova

01.04.2021

Svi mi se nerijetko nađemo u situaciji da nismo sigurni koja je točna definicija pojma s kojim smo se susreli tijekom radnog vremena, u razgovoru s kolegama i prijateljima ili sa svojim knjigovođom. U Aestus računovodstvu učestalo savjetujemo naše klijente i koristimo određene osnovne izraze koji predstavljaju dio redovnih knjigovodstveno – računovodstvenih aktivnosti. Kako biste […]

Digitalizacija poslovanja bez dodatnih ulaganja

30.03.2021

Online event “Koliko košta digitalizacija poduzetnika?” održan 25.3.2021. ostvario je veliki odaziv hrvatskih poduzetnika. U panel raspravi koju je moderirao suosnivač Aestus Grupe, Danko Žitinić, svoja iskustva o digitalizaciji poslovanja podijelili su Aleksandra Ignatoski, voditeljica razvoja proizvoda u Aestus računovodstvu, Mirko Grošić, osnivač tvrtke Geotech, Tomislav Car, osnivač tvrtke Infinum te Tatjana Skoko, direktorica hrvatske […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.