Aestus
14.06.2021
Carinjenje malih pošiljki iz trećih zemalja
Od 1. srpnja 2021. počinje oporezivanje pošiljki male vrijednosti koje stižu trećih zemalja.

Izdvajamo najvažnije informacije za sve one koji prakticiraju online kupovinu iz trećih zemalja. Naime, sukladno odluci Carinske uprave, od 1. srpnja 2021. godine bit će oporezivane sve pošiljke vrijednosti do 150 eura (1.135 kuna) iz trećih zemalja i koje se isporučuju na temelju prodaje na daljinu tj. e-trgovine.

 

Koje su promjene uvedene?

  • Ukida se porezna olakšica na pošiljke u vrijednosti do 22 EUR (160 HRK). Dakle, ubuduće će i fizičke osobe plaćati PDV-a na robu naručenu iz trećih zemalja, neovisno o vrijednosti pošiljke.
  • Od dana 1. srpnja 2021. godine, obračunavat će se porez po stopi od 25% na sve pošiljke čija unutarnja vrijednost nije veća od 150 EUR, a koje se uvoze te su predmet online trgovine.

 

Što su treće zemlje?

  • Sve zemlje koje nisu članice Europske unije.

 

Što ako je pošiljka naručena prije 1. srpnja 2021.?

  • Ukoliko je pošiljka naručena prije 1. srpnja, a carinskom tijelu bude podnesena nakon navedenog datuma, bit će primijenjena obveza naplate PDV-a.

 

Kako se tretiraju pošiljke između fizičkih osoba?

  • Za pošiljke u vrijednosti do 45 eura tj. 330 kuna, koje šalju fizičke osobe koje nisu porezni obveznici, nije obvezno plaćati trošak carine, uz određena količinska ograničenja po pošiljci:
    • Duhanski proizvodi:
      • 40 cigareta,
      • 20 cigarilosa (cigare čija je maksimalna težina tri grama svaka)
      • 10 cigara
      • 50 grama duhana za pušenje ili
      • proporcionalna kombinacija ovih različitih proizvoda.
    • Alkoholi i alkoholna pića:
      • destilirana pića i alkoholi s volumnim udjelom alkohola većim od 22 posto vol. te nedenaturirani etilni alkohol s volumnim udjelom alkohola od 80 posto vol. ili većim – jedna litra, ili
      • destilirana pića i alkoholi te aperitivi s vinskom ili alkoholnom bazom, tafija, sake ili slična pića s volumnim udjelom alkohola od najviše 22 posto, kao i pjenušava vina, desertna vina – jedna litra ili proporcionalna kombinacija ovih različitih proizvoda, i
      • mirna vina – dvije litre.
    • Parfemi:
      • 50 mililitara parfema ili
      • 250 mililitara toaletne vode.

 

Na koji način će PDV biti obračunat i naplaćen za pošiljke čija je vrijednost manja od 150 EUR?

  • Za pošiljke čija je vrijednost manja od 150 EUR, predviđena su dva načina oporezivanja:
    • posebni postupak oporezivanja – IOSS (eng. Import One Stop Shop) ili
    • posebni postupak za prijavu i plaćanje PDV-a pri uvozu (eng. special arrangements).
  • Navedene načine oporezivanja moguće je primijeniti na sve komercijalne pošiljke, odnosno one koje su predmet online trgovine na daljinu uz uvjet da njihova stvarna vrijednost ne prelazi 150 EUR (1.135,00 HRK).
  • Na alkoholne proizvode, duhan i duhanske proizvode, parfeme ili toaletne vode nije moguće primijeniti navedeni način oporezivanja.
  • Ako ste u dilemi vezano za proreze i porezne tretmane, najbolje je posavjetovati se sa računovodstvenim stručnjacima, koji redovno prate izmjene zakona i propisa.

 

Što se mijenja kada fizička osoba putem online trgovine iz treće zemlje naruči dobra vrijednosti do 150 eura?

  • Ako isporučitelj naručenih dobara iz treće zemlje primjenjuje IOSS, krajnji kupac platit će PDV unutar prodajne cijene.
  • Ako isporučitelj naručenih dobara iz treće zemlje ne primjenjuje IOSS, krajnji kupac plaća PDV po stopi od 25% prilikom preuzimanja pošiljke poštanskom uredu/kurirskoj službi.
  • Dakle, od 1. srpnja 2021. roba tj. pošiljke male vrijednosti iz trećih zemalja fizičkim osobama poskupljuju za 25%.

 

Što je posebni postupak oporezivanja – IOSS?

  • Import one stop shop(IOSS) je elektronički je portal koji tvrtke mogu koristiti od 1. srpnja 2021. godine radi praćenja i ispunjenja obveza PDV-koje nastaju na temelju prodaje uvezene robe putem e-trgovine na daljinu. Portal mogućuje prijavu i plaćanje PDV-a dobavljačima koji prodaju uvezenu robu kupcima u EU, umjesto da kupac plati PDV u trenutku kada se roba uvozi u EU kao što je to bilo prije slučaj za proizvode iznad 22 EUR.
  • Primjenom posebnog  postupka oporezivanja – IOSS (eng. Import one stop shop), porezna obveza nastaje u trenutku isporuke te se smatra da je roba isporučena u trenutku prihvaćanja plaćanja.
  • Porezni obveznik koji primjenjuje IOSS naplaćuje PDV od kupca kao dio prodajne cijene te su dobra prijavljena u IOSS-u oslobođena plaćanja PDV-a pri uvozu ako isporučitelj Carinskoj upravi predoči valjani IOSS identifikacijski broj.
  • Za porezne obveznike to znači da će prilikom prodaje robe kupcu zaračunati PDV u skladu sa stopom koja se primjenjuje u zemlji članici EU u koju se pošiljka uvozi. Tako će prodajna cijena biti uvećana za PDV koji je naplaćen od kupca, a prodavatelj će ga platiti putem prijave u IOSS.

 

Koje su obveze korisnika posebnog postupka oporezivanja – IOSS?

  • Za svaki kalendarski mjesec do zadnjeg dana u tekućem mjesecu po proteku mjeseca, elektroničkim putem podnijeti prijavu PDV-a za posebni postupak oporezivanja.
  • U prijavi je potrebno navesti ukupnu vrijednost obavljenih isporuka te ukupan iznos PDV-a koji treba platiti za svaku državu članicu potrošnje.
  • Porezni obveznik PDV mora platiti u kunama najkasnije do roka za podnošenje prijave te ima pravo na povrat PDV-a.

 

Tko može primjenjivati IOSS?

  • Mogu ga primjenjivati sve osobe koje u sklopu svoje djelatnosti pružaju uslugu online prodaje robe, koja će u konačnici biti uvezena u carinsko područje EU.

 

Kako postati korisnik IOSS-a?

  • Da biste postali korisnikom IOSS posebnog postupka oporezivanja, kao prodavatelj dužni ste obavijestiti nadležno porezno tijelo u zemlji članici EU, u kojoj se nalazi sjedište ili stalna poslovna jedinica.
  • Ukoliko prodavatelj nema sjedište ili stalnu poslovnu jedinicu na području EU, tada je dužan prijaviti se u bilo kojoj od zemalja članica EU.
  • Nakon prijave, nadležno porezno tijelo će prodavatelju dodijeliti jedinstveni identifikacijski broj – PDV IOSS broj koji se koristi isključivo u svrhu primjene ovog postupka.

 

Što omogućuje posebni postupak za prijavu i plaćanje PDV-a pri uvozu?

  • Posebni postupak za prijavu i plaćanje PDV-a pri uvozu omogućuje da se pošiljke u kurirskom prometu (poštanskom ili žurnom) prijavljuju carini od strane osobe koja nastupa za račun kupca, kao što je Hrvatska pošta i druge kurirske službe, a PDV se prijavljuje i plaća na jednostavniji način.
  • Važno je napomenuti da se ovaj način oporezivanja, za razliku od prethodnog, može primijeniti samo ako je krajnje odredište pošiljke u RH.
  • Ovdje se možete registrirati za korištenje posebnog postupka oporezivanja te za sustav povrata PDV-a iz EU.

 

Na koji način se naplaćuje PDV primjenom ovog postupka?

  • Obvezu plaćanja PDV-a ima kupac, koji će određeni iznos podmiriti poštanskom prijevozniku prilikom dostave pošiljke, dok će poštanski prijevoznik isti iznos uplatiti Carinskoj upravi.
  • Iznos PDV-a naplaćen u okviru ovog posebnog postupka, zastupnici, odnosno poštanski prijevoznici, plaćaju mjesečno prije isteka roka za plaćanje carine prilikom uvoza – do 16-og u mjesecu.

 

Tko je poštanski ili žurni prijevoznik?

  • Poštanskim ili žurnim prijevoznikom smatra se osoba koja prijavljuje robu carini te vrši dostavu pošiljke do krajnjeg primatelja.

 

Može li se primjenjivati druga stopa za prijavu i plaćanje PDV-a pri uvozu?

  • Primjenom ovog posebnog postupka može se primijeniti isključivo opća stopa PDV-a, koja iznosi 25%.

 

Tko određuje način naplate PDV-a na pošiljke?

  • Način na koji će pošiljka biti oporezivana bira sam prodavatelj, u skladu sa svojim potrebama i željama.
  • Niti jedan od načina ne može biti nametnut – na izbor nemaju utjecaja carinska ni porezna tijela, baš kao ni kupac.

 

Što je H7 deklaracija?

  • H7 deklaracija – namijenjena je za poštanske i žurne prijevoznike koji zaprimaju veliki broj pošiljaka, kako bi proces carinjena bio jednostavniji.
  • U odnosu na „standardnu“ deklaraciju sadrži manji opseg podataka, a podnosi se:
    • prije podnošenja robe ili
    • u trenutku kada roba stigne u nadležni carinski ured, a kojom se deklarira uvoz svih pošiljaka koje su predmet trgovine na daljinu i uvoze se iz trećih zemalja na područje EU, pod uvjetom da njihova stvarna vrijednost nije veća od 150 EUR te da se ne radi o alkoholnim proizvodima, duhanu i duhanskim proizvodima te parfemima ili toaletnim vodama.
  • Roba obuhvaćena navedenom H7 deklaracijom, oslobođena je od plaćanja carine pri uvozu.
  • U cilju provođenja novog procesa carinjenja, izgrađen je novi nacionalni carinski sustav uvoza – HRAIS2 faza 1 u okviru kojeg će se podnositi H7 deklaracije te će se cijela komunikacija odvijati temeljem dogovorenih poruka u okviru toga sustava.

 

Što je „standardna“ deklaracija?

  • Od 1. srpnja 2021. godine omogućiti će uvoznicima koji povremeno primaju pošiljke kupljene na daljinu, čija vrijednost nije veća od 150 EUR, da putem „standardne“ deklaracije zahtijevaju primjenu carinskog oslobođenja.
  • Prilikom korištenja ove deklaracije moguće je primijeniti propisanu stopu PDV-a, ovisno o vrsti robe – opća stopa nije obavezna.

 

Kad se koristi H6 deklaracija?

  • H6 deklaracija podnosi se isključivo za robu u poštanskom prometu u vrijednosti do 1.000,00 EUR.

 

O čemu ovisi iznos davanja koje je potrebno podmiriti prilikom carinjenja?

  • Prilikom carinjena, na utvrđenu carinsku vrijednost obračunava se carina – stopa koja je propisana carinskom tarifom EU. Ovisi o vrsti robe, odnosno broju po kojemu se ona razvrstava, više o tome možete pročitati ovdje.
  • Također, ukoliko roba podliježe obračunu posebnih poreza ili trošarine, isto će biti obračunato prema propisanom zakonu. Na carinsku vrijednost robe, uvećanu za carinu, posebni porez ili trošarinu obračunava se PDV, prema propisanoj stopi – ovisno o vrsti robe.

 

Koji sve troškovi ulaze u carinsku vrijednost robe?

  • Poštanski troškovi, uključujući i inozemne poštarine, nastali do mjesta unosa robe u carinsko područje EU, odnosno adrese dostave.

 

Novi zakoni i propisi zahtijevaju prilagodbu poslovanja istima. Svjesni smo činjenice da ih nije lako pratiti i primjenjivati, zato kontaktirajte naš Aestus računovodstveni tim koji vodi brigu o više od 120 klijenata poduzetnika.

Vaš, Aestus tim.

Ostali članci

Kako ispuniti putni nalog u 2024. godini?

26.08.2024

Znate li kako ispuniti putni nalog i što sve mora sadržavati u 2024. godini? U nastavku donosimo upute i informacije o tome što je zapravo putni nalog, kako izračunati dnevnice i putne troškove, kao i 7 najčešćih pogrešaka prilikom ispunjavanja zajedno s primjerom koji možete besplatno preuzeti i koristiti.     *Video upute odnose se […]

Može li se firmi iznajmiti vlastiti auto ili stan?

29.07.2024

Kako iznajmiti privatni automobil firmi? Koja je razlika između dugoročnog najma automobila i leasinga? Može li se vlastiti stan iznajmiti firmi besplatno? U nastavku članka donosimo odgovore na navedena pitanja te ostale važne informacije vezane za najam automobila i nekretnina firmi.   Kako firmi iznajmiti privatni automobil? Za najam automobila potrebno je potpisati ugovor o […]

Što je operativni, a što financijski leasing?

26.07.2024

Razmišljaš o kupnji ili najmu novog automobila bez velikih početnih ulaganja? Uz kredite, leasing automobila je jedna od najpopularnijih metoda financiranja automobila u Hrvatskoj. U nastavku donosimo sve o operativnom i financijskom leasingu, njihovim prednostima te razlikama.   Koje su glavne razlike između operativnog  i financijskog leasinga? Operativni leasing Financijski leasing Trajanje leasinga Ovisi o […]

Što poduzetnik mora znati o trošku reprezentacije?

09.07.2024

U poslovnom svijetu, troškovi reprezentacije se često koristi kao alat za izgradnju novih poslovnih odnosa ili poboljšanje postojećih. No, što točno predstavlja reprezentacija, koji su prihvatljivi troškovi reprezentacije te kada se može primijeniti? Odgovore na ova i ostala poduzetniku važna pitanja donosimo u nastavku članka.   Što je reprezentacija? Reprezentacija predstavlja troškove koji se odnose na […]

Najčešća pitanja o fiskalizaciji: Vodič za poduzetnike

18.06.2024

Kako uvesti fiskalnu blagajnu? Treba li webshop izdati fiskalizirane račune? Fiskaliziraju li se uplate putem Paypal-a, Stripe-a i drugih platformi za online transakcije? Što napraviti ako mi prestane raditi fiskalna blagajna? U nastavku ovog članka donosimo najvažnije informacije o fiskalizaciji te odgovore na najčešća pitanja poduzetnika.   Što je fiskalizacija? Fiskalizacija je skup mjera koje […]

Zapošljavanje učenika i studenata

29.05.2024

Kraj školske / akademske godine i ljetni praznici predstavljaju odličnu priliku za zapošljavanje učenika i studenata. Naš Aestus računovodstveni tim izdvaja važne informacije za sve poslodavce koji planiraju zaposliti učenike i studente.   Kada je moguće zaposliti učenika? Učenici se mogu zapošljavati isključivo za vrijeme zimskih, proljetnih i ljetnih praznika. U 2024. godini ljetni praznici započinju […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.