Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja kroz Nacionalni program oporavka i otpornosti 2021.-2026. objavljuje javne pozive Inovacije novoosnovanih MSP-ova i Komercijalizacija inovacija.
Javni poziv za inovacije novoosnovanih MSP-ova namijenjen je malim i srednjim poduzećima do 5 godina starosti, dok je poziv Komercijalizacija inovacija namijenjen je malim i srednjim poduzećima sa zrelim inovacijskim projektima.
Najvažnije informacije o uvjetima i prihvatljivim troškovima donosimo u nastavku.
Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća
Koji je iznos bespovratnih sredstava?
- Ukupan raspoloživi iznos sredstava: 141.000.000,00 kn
- Najniži iznos 200.000,00 kn
- Najviši iznos 1.000.000,00 kn
Koja je svrha poziva?
- Potaknuti rast novoosnovanih poduzeća koja razvijaju inovacije u obliku proizvoda, usluga ili tehnologija baziranih na znanju ili visokim tehnologijama te su novi ili znatno poboljšani u usporedbi s dostignućima na tržištu.
Koji su prihvatljivi prijavitelji?
- Poziv je namijenjen inovativnim novoosnovanim MSP-ovima, odnosno za projekte čija je zrelost izvan faze dokazivanja koncepta, ali koja još nisu spremna za tržište.
- Novoosnovani MSP su oni koji su osnovani najviše 5 godina prije dana podnošenja projektnog prijedloga i ne odnosi se na postojeća poduzeća koja će se zatvoriti i ponovno otvoriti te na ona koja su nastala spajanjem ili izdvajanjem.
- Prijavitelj mora biti osnovan najmanje trideset (30) dana prije dana predaje projektnog prijedloga.
- Prijavitelj mora zaposliti najmanje jednog djelatnika na puno radno vrijeme jednu godinu nakon završetka projekta.
- Prijavitelj u projektnom prijedlogu mora navesti vlastite kapacitete za provedbu projekta, odnosno potrebne za organizaciju predmetne aktivnosti, kao i za provedbu post-projektnih aktivnosti.
Koji su prihvatljivi troškovi?
- Nabava instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta.
- Plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koje će raditi na provedbi projekta.
- Troškovi amortizacije instrumenata, opreme i zgrada, u opsegu i u razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt a koje nisu nabavljene u sklopu provedbe projekta.
- Neizravni troškovi nastali provedbom projekta poput najma i održavanja prostora te režije koje uključuju grijanje i/ili hlađenje, struju, vodu, odvoz otpada i telekomunikacije.
- Savjetodavne usluga za inovacije.
- Pomoćne usluge za inovacije kao npr. osiguravanje banka podataka, knjižnica, istraživanja tržišta, laboratorija, označavanje kvalitete i slično.
- Dobivanje, potvrđivanje i zaštita patenata i ostale nematerijalne imovine.
- Troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima.
- Upućivanja visokokvalificiranog osoblja iz organizacije za istraživanje i širenje znanja ili velikog poduzetnika na rad na novootvoreno radno mjesto kod poduzetnika.
- Osposobljavanja za specifične vještine za start-up tvrtke u svrhu izgradnje kapaciteta i spremnosti za investicije, kao npr. upravljanje rizikom, strateško razmišljanje, sposobnost suočavanja s izazovima i zahtjevima različite prirode i slično.
- Troškovi usluga vanjskih stručnjaka za pripremu i vođenje projektnog prijedloga do iznosa od 30.000,00 kuna.
- Troškovi plaća osoblja: stručnog, tehničkog i pomoćnog osoblja, koje će raditi na projektu, izračunavaju se primjenom standardnih veličina jediničnog troška sukladno Uredbi 2021/1060 čl. 55.
- Za detaljnije obrazloženje prihvatljivih troškova kliknite na poveznicu.
Koji je rok za prijavu?
- Rok za prijavu projektnih prijedloga je 12. rujna 2022. godine.
- Kontaktirajte nas za prijavu na natječaj već danas.
Komercijalizacija inovacija
Koji je iznos bespovratnih sredstava?
- Ukupan raspoloživi iznos sredstava: 380.000.000,00 HRK
- Najniži iznos 760.000,00HRK
- Najviši iznos 5.320.000,00HRK
Koja je svrha poziva?
- Svrha poziva jest potaknuti komercijalizacija inovativnih proizvoda i usluga koji su nastali primjenom rezultata istraživanja, razvoja i inovacija, a čime će se povećati inovativni kapacitet malih i srednjih poduzeća te nakraju povećati izvoz inovativnih proizvoda, usluga ili tehnologija.
Koji su prihvatljivi prijavitelji?
- Mala i srednja poduzeća sa zrelim inovacijskim projektima u stanjima TRL 7 ili TRL 8.
TRL 7 predstavlja demonstraciju tehnologije u operativnom okruženju, a TRL 8 predstavlja uspostavljen i kvalificiran tehnološki sustav. - Prijavitelj mora biti pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik sukladno definiciji GBER uredbe malih i srednjih poduzeća.
- Najmanje jednog zaposlenika na puno radno vrijeme u godini koja prethodi godini u kojoj je podnesen projektni prijedlog.
- Prijavitelj mora navesti vlastite kapacitete za provedbu projekta potrebne za organizaciju predmetne aktivnosti, ali i za provedbu post-projektnih aktivnosti.
Koji su prihvatljivi troškovi?
- Ulaganja u materijalnu imovinu koja se koristi za aktivnost Projekta kao npr. nabava novih strojeva, opreme, alata, mjernih uređaja i sl. neophodnih za aktivnosti projekta.
- Ulaganja u nematerijalnu imovinu kao npr. u nematerijalnu imovinu kao npr. patenti, licencije, znanje i iskustvo ili druga vrsta intelektualnog vlasništva koja se koristi za aktivnosti Projekta te moraju ispunjavati tražene uvjete.
- Najam, uređivanje i vođenje štanda pri sudjelovanju na sajmovima ili izložbama povezanim s projektom.
- Dobivanje, potvrđivanje i obrana patenata i ostale nematerijalne imovine.
- Troškovi upućivanja visokokvalificiranog osoblja iz organizacije za istraživanje i širenje znanja ili velikog poduzetnika na rad na novootvoreno radno mjesto kod poduzetnika.
- Savjetodavne i pomoćne usluga za inovacije.
- Troškovi osoblja zaposlenog kod prijavitelja koje će raditi na provedbi projekta.
- Instrumenti, oprema, zgrada i zemljišta, u opsegu i razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt.
- Troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima.
- Dodatni režijski troškovi i ostali troškovi poslovanja, uključujući troškove materijala, potrošne robe i sličnih proizvoda, nastali izravno uslijed projekta.
- Trošak revizije projekta.
- Usluge pripreme natječajne dokumentacije.
- Upravljanje projektom od strane vanjskih pružatelja usluga.
- Troškovi plaća osoblja: stručnog, tehničkog i pomoćnog osoblja, koje će raditi na projektu, izračunavaju se primjenom standardnih veličina jediničnog troška sukladno Uredbi 2021/1060 čl. 55
- Za detaljnije obrazloženje prihvatljivih troškova kliknite na poveznicu.
Koji je rok za prijavu?
- Rok za prijavu potpora započinje svibnja 2022. godine od 11h, a traje do iskorištenja raspoloživih sredstava za Poziv odnosno najkasnije do 30. lipnja 2023. godine.
Ako ste zainteresirani za korištenje financijskih sredstava u sklopu navedenih poziva, javite nam se putem kontakt forme ili direktno putem email adrese aestus@aestus.hr.