Koji su EU fondovi u 2025. godini dostupni poduzetnicima? Kako kupiti opremu, strojeve, digitalne alate te sufinancirati istraživanje, razvoj novih proizvoda, usluga ili procesa bespovratnim sredstvima? Koji su uvjeti za HAMAG BICRO zajam ili HBOR kredit?
U nastavku donosimo pregled otvorenih natječaja za financiranje projekata i investicija mikro, malih, srednjih i velikih poduzetnika te ostalih poziva u najavi.
Koji su otvoreni natječaji?
- Potpora MSP-ovima istarske županije u zelenoj tranziciji putem proizvodnih inovacija
Koji se natječaji očekuju ove godine?
- Podrška MSP-ovima za internacionalizaciju
- Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije hrvatskih regija
- Jačanje kapaciteta za istraživanje, razvoj i inovacije – IRI S3
- Inovacije u S3 područjima
- Podrška MSP-ovima u inoviranju procesa i poslovanja radi dugoročnog uključivanja u lance vrijednosti ciljanog strateškog segmenta – Integrator
- Jačanje strateških partnerstva za inovacije u procesu industrijske tranzicije – II. Poziv
- Dokazivanje inovativnog koncepta (PoC)
- Kolaborativna znanstvena istraživanja
Koji su aktivni izvori za sufinancirane kredite HBOR-a?
- Poduzetništvo mladih, žena, početnika i ostalih posebnih segmenata
- Krediti s otpisom glavnice za prerađivački sektor za modernizaciju proizvodnje
Koji izvori za sufinancirane kredite HBOR-a se očekuju?
- Krediti za energetsku učinkovitost poduzetnika
- Investicije privatnog sektora
HAMAG-BICRO pozivi koji se očekuju u 2025. godini su:
- Jamstva
- Zajmovi za socijalne usluge u zajednici
- Mali zajmovi za industrijsku tranziciju
U nastavku redoslijedom donosimo više detalja o svakom pojedinom natječaju i kreditu.
1. Potpora MSP-ovima istarske županije u zelenoj tranziciji putem proizvodnih inovacija
Cilj poziva je potaknuti mikro, mala i srednja poduzeća u Istarskoj županiji na ulaganja u Puli i Labinštini kako bi inovirali poslovanje, procese i proizvode te pridonijeli zelenoj i digitalnoj tranziciji.
Tko su prihvatljivi prijavitelji?
- Mikro, mala i srednja poduzeća s područja Istarske županije koji ulažu na području Pule i Labinštine (grad Labin, općine Raša, Pićan, Kršan, Sveta Nedelja).
Koje su prihvatljive aktivnosti projekta?
- Aktivnosti uvođenja inovacija u procese i organizaciju poslovanja MSP-ova, usmjerene prema zelenoj i/ili digitalnoj tranziciji MSP-ova, kao i jačanju konkurentnosti i otpornosti proizvodnje i/ili poslovanja MSP-ova.
- Aktivnosti povezane s usvajanjem novih znanja ili spoznaja na temelju savjetodavnih usluga, a povezanih sa svrhom inovacije organizacije poslovanja, inovacije procesa ili inovacije proizvoda/usluga, a koji su usmjereni prema zelenoj tranziciji
- Aktivnosti povezane s prijavom patenata i/ili zaštitom prava intelektualnoga vlasništva usmjerenih prema zelenoj i/ili digitalnoj tranziciji MSP-ova, kao i jačanju konkurentnost i otpornosti proizvodnje i/ili poslovanja MSP-ova i/ili poticanju diversifikacije poslovanja MSP-ova.
- Ulaganja u inovacije proizvoda koje donose nove ili značajno poboljšane proizvode ili usluge. Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu MSP-ova koja predstavljaju početno ulaganje povezano s jednim od sljedećeg:
- s osnivanjem nove poslovne jedinice,
- s proširenjem kapaciteta postojeće, proizvodnje/usluge/poslovne jedinice
- s diversifikacijom outputa,
- s temeljitom promjenom sveukupnog proizvodnog procesa ili pružanja usluga na koje se odnosi ulaganje; ili početno ulaganje u korist nove gospodarske djelatnosti povezano s jednim od sljedećeg.
- Osnivanjem nove poslovne jedinice,
- Diversifikacijom djelatnosti , pod uvjetom da nova djelatnost nije ista kao djelatnost koja se prethodno obavljala u istoj poslovnoj jedinici niti je slična njoj.
Koji su prihvatljivi troškovi?
- Nabava strojeva i opreme za uvođenje nove tehnologije i podršku zelenoj i digitalnoj tranziciji.
- Dostava, montaža i puštanje u rad, ako ih obavlja dobavljač.
- Nabava softverskih rješenja povezanih s ciljevima projekta.
- Nabava hardverske opreme povezane s ciljevima projekta.
- Optimizacija i instalacija softvera i hardvera, ako ih provodi dobavljač.
- Troškovi savjetodavnih usluga koje pružaju vanjski konzultanti,
- Troškovi dobivanja, potvrđivanja i obrane patenata i ostale nematerijalne imovine (uključujući i studije izvedivosti, istraživanje i ispitivanje tržišta, preliminarna tehnička i laboratorijska ispitivanja, dokazivanje inovativnog koncepta);
- Troškovi testiranja proizvoda, usluge ili procesa; ispitivanja proizvoda, usluge ili procesa; demonstracijske aktivnosti; stručna i tehnička znanja u svrhu razvoja proizvoda, usluga i proces
- Troškovi upućivanja visokokvalificiranog osoblja iz organizacije za istraživanje i širenje znanja ili velikog poduzeća na rad na djelatnostima istraživanja, razvoja i inovacija na novootvorenom radnom mjestu u okviru korisnika, pod uvjetom da se time ne zamjenjuje ostalo osoblje.
- Troškovi savjetodavnih usluga za inovacije i usluga podrške inovacijama uključujući usluge koje pružaju organizacije za istraživanje i širenje znanja, istraživačke infrastrukture, infrastrukture za testiranje i eksperimentiranje ili inovacijski klaster
- Troškovi plaća zaposlenika prijavitelja koji rade na provedbi projekta, uz primjenu paušalne stope (vidjeti pojašnjenje niže).
- Troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata koji se pribavljaju ili licencijom ustupaju od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima.
- Neizravni troškovi projekta: dodatni režijski troškovi i ostali troškovi provedbe projekta, uključujući troškove materijala, potrošne robe i sličnih proizvoda, kao i troškovi promidžbe i vidljivosti , nastali izravno kao posljedica provedbe projekta, uz primjenu paušalne stope (vidjeti pojašnjenje niže).
Koji je maksimalni iznos bespovratnih sredstava?
- Do 150.000,00 € po projektu.
Koliko iznosi intenzitet potpore?
- Od 50% do 100% prihvatljivih troškova.
Kada se očekuje objava poziva?
- Poziv se očekuje početkom travnja 2025. godine
2. Podrška MSP-ovima za internacionalizaciju
Cilj poziva je jačanje međunarodne konkurentnosti MSP-ova olakšavanjem nastupa na međunarodnim sajmovima i ulaska na nova tržišta.
Tko su prihvatljivi prijavitelji
- Mikro, mala i srednja poduzeća.
- Prijavitelji moraju djelovati samostalno.
- Minimalno jedna zaposlena osoba u godini prije predaje projektnog prijedloga.
- Poduzeće mora biti otvoreno minimalno 1 godinu prije predaje projektnog prijedloga.
- Prijavitelji koji mogu iskazati pozitivnu EBITDA u zadnjem godišnjem financijskom izvještaju.
- Prijavitelji čiji poslovni prihodi iznose preko 50% ukupne vrijednosti projekta.
- Prijavitelji koji nisi poduzetnici u poteškoćama, pravomoćno kažnjavani, na listi ne isplatitelja plaća, porezni dužnici, u sukobu interesa u postupku dodjele sredstava i koji podliježu neizvršenom zahtjevu za povrat sredstava iz prethodnih postupaka.
Koji su prihvatljivi troškovi?
- Sudjelovanje na međunarodnim sajmovima, čiji popis možete pogledati ovdje.
- Najam izložbenog prostora i opreme.
- Uređenje i opremanje štanda.
- Izrada promotivnih materijala i upis u katalog izlagača.
- Prijevoz, smještaj i dnevnice zaposlenika.
- Angažiranje prevoditelja i aktivnosti promidžbe.
Koji je maksimalni iznos bespovratnih sredstava?
- Do 60.000,00 €.
Koliko iznosi intenzitet potpore?
- Od 60% do 75% prihvatljivih troškova.
Koliko međunarodnih sajmova prijavitelj može prijaviti?
- Po projektnom prijedlogu može prijaviti sudjelovanje na 2 međunarodna sajma.
Kad se očekuje objava natječaja?
- Očekivani datum početka poziva je 30.6.2025., a završetka 31.12.2026.
3. Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije hrvatskih regija
Cilj poziva je pružiti podršku MSP-ovima u digitalnoj tranziciji kroz ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu i razvoj vještina, s naglaskom na modernizaciju proizvodnih procesa i unapređenje poslovnih modela, osobito za poduzetnike početnike.
Tko su prihvatljivi prijavitelji?
- Mikro, mala i srednja poduzeća koja djeluju na području Panonske, Sjeverne ili Jadranske Hrvatske.
- Novoosnovana poduzeća koja su osnovana najviše 36 mjeseci prije dana podnošenja projektnog prijedloga.
Prijavitelj mora djelovati u okviru barem jednog tematskog područja u okviru S3.
Koje su prihvatljive aktivnosti projekta?
- Uvođenje digitalnih rješenja, opreme i sustava u poslovne i proizvodne procese, uz ulaganja u vještine zaposlenika.
- Savjetodavne usluge i izrada digitalnih strategija.
Koji su prihvatljivi troškovi?
- Nabava standardnog i prilagođenog softvera, uključujući instalaciju.
- Licence za softver (trajne ili najam do kraja provedbe projekta).
- Korištenje usluga računarstva u oblaku (do kraja provedbe projekta).
- Nabava mrežnih rješenja i licenci (trajne ili najam do kraja provedbe projekta).
- Nabava i aktivacija računalne opreme za provedbu projekta.
- Edukacija zaposlenika o digitalnim rješenjima (do 10% vrijednosti projekta).
Koji je maksimalni iznos bespovratnih sredstava?
- Do 120.000,00 €.
Koliko je ukupno raspoloživo bespovratnih sredstava?
Ukupno je raspoloživo 30.000.000,00 €:
- Jadranska Hrvatska – 8.000.000,00 €.
- Panonska Hrvatska – 16.000.000,00 €.
- Sjeverna Hrvatska – 6.000.000,00 €.
Koliko iznosi intenzitet potpore?
- Od 50% do 85% prihvatljivih troškova.
Kada se očekuje objava poziva?
- Početak poziva očekuje se 29.5.2025., a završetak 31.7.2025.
4. Jačanje kapaciteta za istraživanje, razvoj i inovacije – IRI S3
Cilj poziva je potaknuti razvoj novih proizvoda, tehnologija i poslovnih procesa povećanjem privatnih ulaganja u razvoj u S3 područjima.
Koja su S3 tematska područja?
U sklopu S3 do 2029. definirana su sljedeća tematska prioritetna područja:
- personalizirana briga o zdravlju
- pametna i čista energija
- pametan i zeleni promet
- sigurnost i dvojna namjena – svijest, prevencija, odgovor, sanacija
- održiva i kružna hrana
- prilagođeni i integrirani proizvodi od drva te
- digitalni proizvodi i platforme.
Tko su prihvatljivi prijavitelji?
- Mikro, mala i srednja poduzeća.
- Velika poduzeća – ako surađuju s MSP-ovima u IRI aktivnostima.
- Akademske institucije koje mogu biti u partnerstvu s firmom prijaviteljem.
Koje su prihvatljive aktivnosti projekta?
- Provođenje projekata razvoja za koje je planirano da rezultiraju s novim ili znatno poboljšanim proizvodom ili uslugom.
- Potpora se daje za vlastite, ugovorne i projekte učinkovite suradnje (kolaborativne projekte).
- Provedba projekta mora doprinijeti razvoju najmanje jednog inovativnog proizvoda koji je novost za tržište
- Područje primjene rezultata projekta je u okviru najmanje jednog tematskog prioritetnog područja definiranog u S3.
Koji su prihvatljivi troškovi?
- Provedba primijenjenih istraživanja u prioritetnim područjima S3.
- Zapošljavanje istraživača za istraživačke aktivnosti projekta.
- Diseminacija rezultata (publikacije, predavanja, stručni skupovi).
- Analiza tržišta, studije isplativosti i zaštita intelektualnog vlasništva.
- Transfer znanja i tehnologije (licenciranje, osnivanje poduzeća itd.).
- Upravljanje projektom (administracija, financije, nabava, rizici).
- Promocija i vidljivost projekta (web, konferencije, sajmovi, mediji).
- Promicanje horizontalnih načela.
- Umrežavanje i izobrazba (seminari, konferencije, radionice).
- Revizija projekta.
Koji je maksimalni iznos bespovratnih sredstava?
- Do 2.000.000,00 €
Koliko iznosi intenzitet potpore?
- Do 85%
Kada se očekuje objava poziva?
- Očekivani datum početka poziva je 31.5.2025., a završetka 31.3.2026.
5. Inovacije u S3 područjima
Cilj poziva je potaknuti MSP-ove na komercijalizaciju inovacija u skladu s prioritetnim tematskim područjima S3 strategije, podržavajući inovativne poduzetnike u proizvodnji i plasmanu inovativnih proizvoda/usluga na tržište, čime će se povećati izvoz i konkurentnost hrvatskog gospodarstva.
Tko su prihvatljivi prijavitelji?
- Mikro, mala i srednja poduzeća.
Koje su prihvatljive aktivnosti projekta?
- Inovacije MSP-ova u svrhu komercijalizacije novih inovativnih proizvoda i usluga.
- Inovacije procesa i organizacije poslovanja MSP-ova u svrhu komercijalizacije novih inovativnih proizvoda i usluga.
- Početna ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu isključivo u svrhu provedbe aktivnosti iz prethodne dvije točke.
- Potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima povezano s projektom.
- Prateće aktivnosti povezane s pripremom i provedbom projekta.
Koji je maksimalni iznos bespovratnih sredstava?
- Do 450.000,00 €.
Koliko iznosi intenzitet potpore?
- Od 50% do 75% prihvatljivih troškova.
Kada se očekuje objava poziva?
- Indikativni datum početka poziva je 30.9.2025., a završetka 30.6.2026.
6. Podrška MSP-ovima u inoviranju procesa i poslovanja radi dugoročnog uključivanja u lance vrijednosti ciljanog strateškog segmenta – Integrator
Cilj poziva je podržati suradnju MSP-ova u razvoju inovativnih proizvoda i usluga kako bi uspostavili dobavljačke odnose s integratorima i postali dio njihovog lanca vrijednosti u strateškim segmentima.
Tko su prihvatljivi prijavitelji?
- Mikro, mala i srednja poduzeća.
- Prijavitelj mora prijaviti i provoditi projekt u partnerstvu.
Koje su prihvatljive aktivnosti projekta?
- Aktivnosti komercijalizacije novih inovativnih proizvoda i usluga putem inovacije organizacije poslovanja i/ili procesa svih članova konzorcija MSP-ova.
- Prateće aktivnosti povezane s provedbom projekta.
Koji su prihvatljivi troškovi?
- Prilagodba proizvoda i usluga tržišnim zahtjevima.
- Komercijalizacija inovacija u poslovnim procesima i organizaciji.
- Usmjerenje poslovanja prema strateškim tržištima.
- Primjena vlastitih istraživanja i razvoja u praksi.
Koji je maksimalni iznos bespovratnih sredstava?
- Do 930.000,00 €.
Koliko iznosi intenzitet potpore?
- Od 50% do 75% prihvatljivih troškova.
Kada se očekuje objava poziva?
- Početak se očekuje 30.5.2025., a završetak 31.12.2026.
7. Jačanje strateških partnerstva za inovacije u procesu industrijske tranzicije – II. Poziv
Cilj je pružiti podršku strateškim partnerstvima za razvoj novih proizvoda i usluga u prioritetnim nišama i regionalnim lancima vrijednosti Panonske, Sjeverne i Jadranske Hrvatske.
Tko su prihvatljivi prijavitelji?
- Mikro, mala, srednja i velika poduzeća na području Panonske, Jadranske ili Sjeverne Hrvatske.
- Poduzetnik nositelj SPIN konzorcija.
- SPIN konzorcij čine minimalno tri poduzetnika (od čega minimalno 2 MSP-a).
Koje su prihvatljive aktivnosti projekta?
- Aktivnosti istraživanja i razvoja (industrijsko istraživanje, eksperimentalni razvoj, studije izvedivosti) u okviru prioritetnih niša RLV unutar tematskih područja S3, Jadranske, Panonske ili Sjeverne Hrvatske.
- Aktivnosti ulaganja u infrastrukturu za testiranje i eksperimentiranje (tehnološku infrastrukturu) vezana uz provedbu projektnih aktivnosti istraživanja i razvoja.
Koji su prihvatljivi troškovi?
Prihvatljivi troškovi za prijavitelja – nositelja SPIN konzorcija:
- Troškovi ulaganja u materijalnu imovinu koja se koristi za aktivnosti projekta.
Prihvatljivi troškovi za prijavitelja – nositelj SPIN konzorcija i partnera:
- Troškovi plaća istraživačkog, tehničkog i ostalog pomoćnog osoblja prijavitelja i partnera.
- Troškovi amortizacije instrumenata i opreme.
- Troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima.
- Troškovi savjetodavnih i sličnih usluga.
- Ostali izdaci nastali isključivo kao posljedica provedbe projekta.
- Neizravni troškovi po fiksnoj stopi do visine od 15 %.
- Troškovi izrade studije izvedivosti.
- PDV na prihvatljive troškove koji plaća Korisnik/Partner i za koji ne može osigurati njegov povrat.
Prihvatljivi troškovi za OIŠZ:
- Troškovi plaća istraživačkog, tehničkog i ostalog pomoćnog osoblja OIŠZ (organizacije za istraživanje i širenje znanja).
- Neizravni troškovi.
- Troškovi amortizacije instrumenata i opreme.
Koji je maksimalni iznos bespovratnih sredstava?
- Do 3.000.000,00 €
Koliko iznosi intenzitet potpore?
- Od 40% do 80% prihvatljivih troškova.
Kada se očekuje objava poziva?
- Poziv se očekuje 20.11.2025., s završetkom 10.2.2026.
8. Dokazivanje inovativnog koncepta (PoC)
Tko su prihvatljivi prijavitelji?
- Mikro poduzetnici
- Mali poduzetnici
- Srednji poduzetnici
- Znanstvenoistraživačke institucije
- Građani
Koje su prihvatljive aktivnosti projekta?
- Izrada prototipa
- Demonstracija tehničke izvedivosti
- Analiza tržišta
- Izrada studije izvedivosti
- Izrada koncepta i/ili strategije za razvoj i/ili komercijalizaciju proizvoda (studija ili plan za komercijalizaciju)
- Provjera i zaštita intelektualnog vlasništva
- Aktivnosti upravljanja inovacijskim ciklusom
Koji su prihvatljivi troškovi?
- Troškovi istraživačkog i projektnog osoblja
- Troškovi vanjskih usluga istraživanja
- Troškovi savjetodavnih
- Troškovi amortizacije instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta,
- Troškovi materijala i sitnog inventara za potrebe projekta
- Neizravni troškovi
Koji je maksimalni iznos potpore?
Maksimalni iznos potpore je 50.000,00 €.
Koliko iznosi intenzitet potpore?
Od 50% do 70%.
Kada se očekuje objava poziva?
Indikativni datum početka poziva je 7.7.2025., a završetka 30.9.2025.
9. Kolaborativna znanstvena istraživanja
Tko su prihvatljivi prijavitelji?
- Istraživačke organizacije
- Mikro, mala I srednja poduzeća
- Velika poduzeća koja se prijavljuju u konzorciju uz MSP I istraživačku organizaciju
Konzorcij čine Prijavitelj i Partneri, a mora uključivati najmanje jednu istraživačku organizaciju i jedno mikro, malo ili srednje poduzeće (MSP). Ako sudjeluje veliko poduzeće, Konzorcij obavezno uključuje i MSP, pri čemu veliko poduzeće ne može biti nositelj.
Koje su prihvatljive aktivnosti projekta?
- Aktivnosti industrijskog istraživanja (TRL 2-4) (obvezna aktivnost)
- Aktivnosti usmjerene na nastavak istraživačkih aktivnosti i suradnje između akademske zajednice i gospodarstva (obavezna aktivnost)
- Provjera i zaštita intelektualnog vlasništva
- Diseminacija istraživačkih rezultata i umrežavanje (obavezna aktivnost)
- Promocija i vidljivost projekta (obavezna aktivnost)
- Upravljanje projektom (obavezna aktivnost)
- Horizontalne aktivnosti (obavezna aktivnost)
Koji su prihvatljivi troškovi?
Ovdje, pod točkom 2.11, možete pročitati listu prihvatljivih kategorija troškova projekta po svakoj projektnoj aktivnosti.
Koji je maksimalni iznos potpore?
Maksimalni iznos potpore iznosi 1.000.000,00 €.
Koliko iznosi intenzitet potpore?
Intenzitet potpore iznosi od 50% do 80%.
Kada se očekuje objava poziva?
Objava poziva očekuje se u drugom kvartalu 2025.
Koji su izvori za sufinancirane kredite?
Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) i Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG BICRO) nude poduzetnicima mogućnost financiranja vlastitog poslovanja kroz kredite i zajmove.
Trenutno otvoreni HBOR krediti za poduzetnike su:
- Krediti s otpisom glavnice za prerađivački sektor – Krediti za modernizaciju proizvodnje.
- Poduzetništvo mladih, žena, početnika i ostalih posebnih segmenata.
- Mikro zajmovi za rast i uključenost (ESF+)
Trenutno pauzirani HBOR kredit za poduzetnike je:
- Investicije privatnog sektora.
HBOR poziv koji se očekuje u 2025. godini je:
- Krediti za energetsku učinkovitost poduzetnika.
HAMAG-BICRO pozivi koji se očekuju u 2025. godini su:
- Jamstva
- Mali zajmovi za industrijsku tranziciju
*EFRR mali zajam za investicije i obrtna sredstva i EFRR mali zajam za investicije privremeno se zatvaraju od 4. veljače 2025. godini.
1. Krediti s otpisom glavnice za prerađivački sektor
Cilj ovog financijskog instrumenta je potaknuti produktivnost i konkurentnost mikro, malih i srednjih poduzeća omogućavanjem povoljnijeg financiranja investicija koje doprinose digitalnoj transformaciji poslovanja.
Tko su prihvatljivi prijavitelji?
- Mikro, mali i srednji poduzetnici registrirani za obavljanje djelatnosti iz područja prerađivačke industrije.
Koji su prihvatljivi troškovi?
- Ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu povezano s osnivanjem nove poslovne jedinice.
- Proširenje kapaciteta postojeće poslovne jedinice.
- Diversifikacija proizvodnje poslovne jedinice na proizvode koje dotična poslovna jedinica prethodno nije proizvodila i sl.
Koji je maksimalni iznos kredita?
- Do 3.000.000,00 EUR dok se sredstva osiguravaju u omjeru 50% iz Hrvatske banke za obnovu i razvitak te 50% iz Europskog fonda za regionalni razvoj uz mogućnost otpisa glavnice do 50%.
Koji je rok korištenja kredita?
- Do 24 mjeseca, ovisno o namjeni i dinamici ulaganja moguće je odobriti i dulji rok.
Koliko iznose naknade?
- Nema naknade za obradu zahtjeva, rezervaciju sredstava i prijevremeni povrat kredita zbog kapitalnog rabata, dok se ostale naknade naplaćuju prema Pravilniku HBOR-a.
Koji je rok otplate?
- Do 15 godina, uključujući poček do 12 mjeseci.
2. Poduzetništvo mladih, žena, početnika i ostalih posebnih segmenata
Potpora poduzetnicima u pokretanju i modernizaciji poslovanja, uvođenju novih tehnologija, povećanje kapaciteta, poticanja novog zapošljavanja i sl.
Tko su prihvatljivi prijavitelji?
- Mikro, mali i srednji poslovni subjekti privatnog sektora.
Koji je maksimalni iznos kredita?
- Do 400.000,00 €.
Koja je namjena kredita?
- Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu
- Ulaganja u obrtna sredstva do 30% ugovorenog iznosa kredita
Koliko iznose naknade?
- Obrada kreditnog zahtjeva – 0,50% od ugovorenog iznosa kredita
- Rezervacija sredstava – 0,25% od ugovorenog, a neiskorištenog iznosa kredita
- Ostale naknade – obračunavaju se u skladu s Pravilnikom o naknadama za usluge koje obavlja HBOR važećim na dan obračuna.
Koji je rok otplate?
- Do 12 godina uključujući mogućnost korištenja počeka do 3 godine.
- Do 14 godina uključujući mogućnost korištenja počeka do 4 godine za ulaganja u turizam ili ako investicijska studija ukazuje na potrebu za duljom ročnosti i/ili počekom.
- Do 14 godina uključujući mogućnost korištenja počeka do 5 godina za podizanje i/ili obnavljanje dugogodišnjih nasada u poljoprivredi.
Koliko iznosi kamatna stopa?
- Do 2% godišnje uz mogućnosti dodatnog umanjenja.
Za više informacije o “Poduzetništvu mladih, žena, početnika i ostalih posebnih segmenata” pronađite ovdje.
3. Investicije privatnog sektora
Potpora poduzetnicima u pokretanju i modernizaciji poslovanja, uvođenju novih tehnologija, povećanje kapaciteta, poticanja novog zapošljavanja i sl.
Tko su prihvatljivi prijavitelji?
- Poslovni subjekti privatnog sektora – trgovačka društva, obrtnici, fizičke osobe koje samostalno obavljaju djelatnost, obiteljska poljoprivredna gospodarstva (OPG), zadruge i ustanove.
Koji je maksimalni iznos kredita?
- Nije ograničen, već ovisi o specifičnostima i kreditnoj sposobnosti korisnika kredita, namjeni i strukturi ulaganja i raspoloživim izvorima financiranja HBOR-a.
- U pravilu se ne odobravaju krediti ispod 50.000,00 €.
Koja je namjena kredita?
- Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu
- Ulaganja u obrtna sredstva do 30% ugovorenog iznosa kredita
Koliko iznose naknade?
- Za obradu kreditnog zahtjeva: 0,50% od ugovorenog iznosa kredita.
- Za rezervaciju sredstava: 0,25% od ugovorenog, a neiskorištenog iznosa kredita.
- Ostale naknade – obračunavaju se u skladu s Pravilnikom o naknadama za usluge koje obavlja HBOR važećim na dan obračuna.
Koji je rok otplate?
- Do 14 godina, uključujući poček do 3 godine.
- Za podizanje i obnavljanje dugogodišnjih nasada: do 15 godina, uključujući poček do 5 godina.
- Za ulaganja u turizam ili prema investicijskoj studiji: do 17 godina, uključujući poček do 4 godine.
Koliko iznosi kamatna stopa?
- Od 2% do 3,90% (fiksno) godišnje uz mogućnosti dodatnog umanjenja.
Više informacije o “Investicijama privatnog sektora” pronađite ovdje.
Ako se želite pripremiti za prijavu na neki od poziva javite nam se putem email adrese aestus@aestus.hr ili putem kontakt forme.