Inovacije novoosnovanih MSP-ova i komercijalizacija

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja kroz Nacionalni program oporavka i otpornosti 2021.-2026. objavljuje javne pozive Inovacije novoosnovanih MSP-ova i Komercijalizacija inovacija.

Javni poziv za inovacije novoosnovanih MSP-ova namijenjen je malim i srednjim poduzećima do 5 godina starosti, dok je poziv Komercijalizacija inovacija namijenjen je malim i srednjim poduzećima sa zrelim inovacijskim projektima.

Najvažnije informacije o uvjetima i prihvatljivim troškovima donosimo u nastavku.

 

Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća

Koji je iznos bespovratnih sredstava?

  • Ukupan raspoloživi iznos sredstava: 141.000.000,00 kn
  • Najniži iznos 200.000,00 kn
  • Najviši iznos 1.000.000,00 kn

 

Koja je svrha poziva?

  • Potaknuti rast novoosnovanih poduzeća koja razvijaju inovacije u obliku proizvoda, usluga ili tehnologija baziranih na znanju ili visokim tehnologijama te su novi ili znatno poboljšani u usporedbi s dostignućima na tržištu.

 

Koji su prihvatljivi prijavitelji?

  • Poziv je namijenjen inovativnim novoosnovanim MSP-ovima, odnosno za projekte čija je zrelost izvan faze dokazivanja koncepta, ali koja još nisu spremna za tržište.
  • Novoosnovani MSP su oni koji su osnovani najviše 5 godina prije dana podnošenja projektnog prijedloga i ne odnosi se na postojeća poduzeća koja će se zatvoriti i ponovno otvoriti te na ona koja su nastala spajanjem ili izdvajanjem.
  • Prijavitelj mora biti osnovan najmanje trideset (30) dana prije dana predaje projektnog prijedloga.
  • Prijavitelj mora zaposliti najmanje jednog djelatnika na puno radno vrijeme jednu godinu nakon završetka projekta.
  • Prijavitelj u projektnom prijedlogu mora navesti vlastite kapacitete za provedbu projekta, odnosno potrebne za organizaciju predmetne aktivnosti, kao i za provedbu post-projektnih aktivnosti.

 

Koji su prihvatljivi troškovi?

  • Nabava instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta.
  • Plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koje će raditi na provedbi projekta.
  • Troškovi amortizacije instrumenata, opreme i zgrada, u opsegu i u razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt a koje nisu nabavljene u sklopu provedbe projekta.
  • Neizravni troškovi nastali provedbom projekta poput najma i održavanja prostora te režije koje uključuju grijanje i/ili hlađenje, struju, vodu, odvoz otpada i telekomunikacije.
  • Savjetodavne usluga za inovacije.
  • Pomoćne usluge za inovacije kao npr. osiguravanje banka podataka, knjižnica, istraživanja tržišta, laboratorija, označavanje kvalitete i slično.
  • Dobivanje, potvrđivanje i zaštita patenata i ostale nematerijalne imovine.
  • Troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima.
  • Upućivanja visokokvalificiranog osoblja iz organizacije za istraživanje i širenje znanja ili velikog poduzetnika na rad na novootvoreno radno mjesto kod poduzetnika.
  • Osposobljavanja za specifične vještine za start-up tvrtke u svrhu izgradnje kapaciteta i spremnosti za investicije, kao npr. upravljanje rizikom, strateško razmišljanje, sposobnost suočavanja s izazovima i zahtjevima različite prirode i slično.
  • Troškovi usluga vanjskih stručnjaka za pripremu i vođenje projektnog prijedloga do iznosa od 30.000,00 kuna.
  • Troškovi plaća osoblja: stručnog, tehničkog i pomoćnog osoblja, koje će raditi na projektu, izračunavaju se primjenom standardnih veličina jediničnog troška sukladno Uredbi 2021/1060 čl. 55.
  • Za detaljnije obrazloženje prihvatljivih troškova kliknite na poveznicu.

 

Koji je rok za prijavu?

  • Rok za prijavu projektnih prijedloga je 12. rujna 2022. godine.
  • Kontaktirajte nas za prijavu na natječaj već danas.

 

Komercijalizacija inovacija

Koji je iznos bespovratnih sredstava?

  • Ukupan raspoloživi iznos sredstava: 380.000.000,00 HRK
  • Najniži iznos 760.000,00HRK
  • Najviši iznos 5.320.000,00HRK

 

Koja je svrha poziva?

  • Svrha poziva jest potaknuti komercijalizacija inovativnih proizvoda i usluga koji su nastali primjenom rezultata istraživanja, razvoja i inovacija, a čime će se povećati inovativni kapacitet malih i srednjih poduzeća te nakraju povećati izvoz inovativnih proizvoda, usluga ili tehnologija.

 

Koji su prihvatljivi prijavitelji?

  • Mala i srednja poduzeća sa zrelim inovacijskim projektima u stanjima TRL 7 ili TRL 8.
    TRL 7 predstavlja demonstraciju tehnologije u operativnom okruženju, a TRL 8 predstavlja uspostavljen i kvalificiran tehnološki sustav.
  • Prijavitelj mora biti pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik sukladno definiciji GBER uredbe malih i srednjih poduzeća.
  • Najmanje jednog zaposlenika na puno radno vrijeme u godini koja prethodi godini u kojoj je podnesen projektni prijedlog.
  • Prijavitelj mora navesti vlastite kapacitete za provedbu projekta potrebne za organizaciju predmetne aktivnosti, ali i za provedbu post-projektnih aktivnosti.

 

Koji su prihvatljivi troškovi?

  • Ulaganja u materijalnu imovinu koja se koristi za aktivnost Projekta kao npr. nabava novih strojeva, opreme, alata, mjernih uređaja i sl. neophodnih za aktivnosti projekta.
  • Ulaganja u nematerijalnu imovinu kao npr. u nematerijalnu imovinu kao npr. patenti, licencije, znanje i iskustvo ili druga vrsta intelektualnog vlasništva koja se koristi za aktivnosti Projekta te moraju ispunjavati tražene uvjete.
  • Najam, uređivanje i vođenje štanda pri sudjelovanju na sajmovima ili izložbama povezanim s projektom.
  • Dobivanje, potvrđivanje i obrana patenata i ostale nematerijalne imovine.
  • Troškovi upućivanja visokokvalificiranog osoblja iz organizacije za istraživanje i širenje znanja ili velikog poduzetnika na rad na novootvoreno radno mjesto kod poduzetnika.
  • Savjetodavne i pomoćne usluga za inovacije.
  • Troškovi osoblja zaposlenog kod prijavitelja koje će raditi na provedbi projekta.
  • Instrumenti, oprema, zgrada i zemljišta, u opsegu i razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt.
  • Troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima.
  • Dodatni režijski troškovi i ostali troškovi poslovanja, uključujući troškove materijala, potrošne robe i sličnih proizvoda, nastali izravno uslijed projekta.
  • Trošak revizije projekta.
  • Usluge pripreme natječajne dokumentacije.
  • Upravljanje projektom od strane vanjskih pružatelja usluga.
  • Troškovi plaća osoblja: stručnog, tehničkog i pomoćnog osoblja, koje će raditi na projektu, izračunavaju se primjenom standardnih veličina jediničnog troška sukladno Uredbi 2021/1060 čl. 55
  • Za detaljnije obrazloženje prihvatljivih troškova kliknite na poveznicu.

 

Koji je rok za prijavu?

  • Rok za prijavu potpora započinje svibnja 2022. godine od 11h, a traje do iskorištenja raspoloživih sredstava za Poziv odnosno najkasnije do 30. lipnja 2023. godine.

 

 

Ako ste zainteresirani za korištenje financijskih sredstava u sklopu navedenih poziva, javite nam se putem kontakt forme ili direktno putem email adrese aestus@aestus.hr.

Podijeli:

Tražiš posao?

Tražiš ekipu s kojom ćeš rasti, učiti i biti svoj? Tražimo ljude s pozitivnom energijom koji žele stvarati. Pogledaj naše otvorene pozicije i postani dio tima koji svaki dan stvara nešto novo!

Slične objave

02.12.2024

IZVORI FINANCIRANJA, SAVJETOVANJE

Saznajte kako mikro, mala i srednja poduzeća mogu iskoristiti do 120.000,00 EUR potpora za razvoj, komercijalizaciju ili pripremu za investicije.
Donosimo sve što poslodavci moraju znati kako bi pravilno vodili evidenciju o radnicima i radnom vremenu , kao i besplatne primjere dokumenata.

02.12.2024

IZVORI FINANCIRANJA

Kako poduzetnici u Istarskoj županiji mogu iskoristiti bespovratna sredstva za nabavu opreme, patenata, softvera i ostalog.

02.12.2024

RAČUNOVODSTVO

U članku saznajte što je to terenski dodatak, kako se obračunava i koji uvjeti moraju biti ispunjeni da bi radnici mogli primiti ovu naknadu.

Kontaktirajte nas