Može li se firmi iznajmiti vlastiti auto ili stan?

02.12.2024

RAČUNOVODSTVO

Kako iznajmiti privatni automobil firmi? Koja je razlika između dugoročnog najma automobila i leasinga? Može li se vlastiti stan iznajmiti firmi besplatno? U nastavku članka donosimo odgovore na navedena pitanja te ostale važne informacije vezane za najam automobila i nekretnina firmi.

 

Kako firmi iznajmiti privatni automobil?

  • Za najam automobila potrebno je potpisati ugovor o najmu i ovjeriti ga u nadležnoj Poreznoj upravi. Firma uplaćuje najamninu na žiro račun, a vlasnik plaća porez prema rješenju porezne uprave.
  • Navedeno vrijedi i za ostala osobna prijevozna sredstva (npr. motocikle, plovila itd.), ali prijevozno sredstvo mora služiti za obavljanje djelatnosti kojom se firma bavi.
  • Važno je napomenuti da u ovom slučaju auto nije u vlasništvu firme i ne amortizira se, a troškove održavanja i servisiranja vozila snosi firma.

 

Koliko iznosi porez na najam automobila?

  • Vlasnik automobila plaća porez po stopi od 12% na 70% iznosa najma.

 

Koje su ostale popularne opcije najma automobila?

  • Sve više firmi preferira dugoročni najam automobila umjesto kupovine ili leasinga zbog fleksibilnosti i smanjenja financijskih obveza.
  • Dugoročni najam automobila omogućuje brzo prilagođavanje poslovnim promjenama i donosi financijsku korist. Jedna od glavnih benefita za poduzetnika je to što neće morati plaćati troškove održavanja, popravaka ili osiguranja.

 

Kako koristiti iznajmljeni automobil za službena putovanja?

  • Iznajmljeni automobil smatra se službenim vozilom te zaposlenik koji koristi vozilo za službeno putovanje mora otvoriti te ispuniti putni nalog.

 

Koja je razlika između leasing-a i dugoročnog najma vozila?

Dugoročni najam automobila

Leasing

Trajanje ugovora

Kraći periodi najma, obično mjesečni ili godišnji

Dugoročniji s ugovornim periodom koji može trajati nekoliko godina

Vlasništvo vozila

Najmodavac ostaje vlasnik vozila tijekom cijelog najma

Mogućnost otkupa automobila na kraju leasing perioda

Održavanje vozila

Najmodavac snosi troškove održavanja i servisiranja automobila

Ovisi o ugovoru

Može li se firmi iznajmiti privatna oprema zaposlenika?

  • Može, no tada, kao i u primjeru s najmom automobila, između zaposlenika i firme mora postojati ugovor o najmu, a oprema mora služiti za obavljanje djelatnosti kojom se firma bavi.

 

Može li se firmi iznajmiti vlastiti stan kao poslovni prostor?

  • Svi poduzetnici mogu imati prijavljeno sjedište na vlastitom stambenom prostoru, no samo određene djelatnosti mogu obavljati djelatnost u tom stambenom prostoru kao što su npr. konzultantske usluge, pisanje, programiranje, dizajniranje, marketing i druge djelatnosti koje ne zahtijevaju izmjenu postojećih uvjeta korištenja stambenog prostora.
  • Isto kao i u slučaju iznajmljivanja vlastitog automobila firmi, potrebno je potpisati i ovjeriti ugovor o najmu kod nadležne Porezne uprave.
  • Troškovi režija mogu biti uključeni u cijenu najma kao dio većeg iznosa najamnine ili se mogu plaćati zasebno, proporcionalno troškovima koje snosi firma.

 

Koliko iznosi porez na najam stana?

  • Vlasnik stana plaća porez po stopi od 10% na 70% iznosa najma.

 

Može li se iznajmiti stan firmi besplatno?

  • Može, međutim Porezna uprava će u tom slučaju procijeniti koliki bi bio iznos najma stana firmi za taj poslovni prostor i temeljem te procjene izračunati porez. Nakon toga, Porezna uprava će najmodavcu i dalje slati uplatnice za plaćanje poreza na temelju te procijenjene vrijednosti najma.

 

 

Za više informacija o uslugama računovodstva kontaktirajte nas putem e-mail adrese aestus@aestus.hr ili putem kontakt forme.

Podijeli:

Tražiš posao?

Tražiš ekipu s kojom ćeš rasti, učiti i biti svoj? Tražimo ljude s pozitivnom energijom koji žele stvarati. Pogledaj naše otvorene pozicije i postani dio tima koji svaki dan stvara nešto novo!

Slične objave

Donosimo sve što poslodavci moraju znati kako bi pravilno vodili evidenciju o radnicima i radnom vremenu , kao i besplatne primjere dokumenata.

02.12.2024

RAČUNOVODSTVO

U članku saznajte što je to terenski dodatak, kako se obračunava i koji uvjeti moraju biti ispunjeni da bi radnici mogli primiti ovu naknadu.

02.12.2024

POKRETANJE POSLOVANJA, RAČUNOVODSTVO

Kako uvesti fiskalnu blagajnu? Treba li webshop izdati fiskalizirane račune? Što napraviti ako mi prestane raditi fiskalna blagajna?

02.12.2024

RAČUNOVODSTVO

Porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donijela je brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica.

Kontaktirajte nas