Kako iznajmiti privatni automobil firmi? Koja je razlika između dugoročnog najma automobila i leasinga? Može li se vlastiti stan iznajmiti firmi besplatno? U nastavku članka donosimo odgovore na navedena pitanja te ostale važne informacije vezane za najam automobila i nekretnina firmi.
Kako firmi iznajmiti privatni automobil?
- Za najam automobila potrebno je potpisati ugovor o najmu i ovjeriti ga u nadležnoj Poreznoj upravi. Firma uplaćuje najamninu na žiro račun, a vlasnik plaća porez prema rješenju porezne uprave.
- Navedeno vrijedi i za ostala osobna prijevozna sredstva (npr. motocikle, plovila itd.), ali prijevozno sredstvo mora služiti za obavljanje djelatnosti kojom se firma bavi.
- Važno je napomenuti da u ovom slučaju auto nije u vlasništvu firme i ne amortizira se, a troškove održavanja i servisiranja vozila snosi firma.
Koliko iznosi porez na najam automobila?
- Vlasnik automobila plaća porez po stopi od 12% na 70% iznosa najma.
Koje su ostale popularne opcije najma automobila?
- Sve više firmi preferira dugoročni najam automobila umjesto kupovine ili leasinga zbog fleksibilnosti i smanjenja financijskih obveza.
- Dugoročni najam automobila omogućuje brzo prilagođavanje poslovnim promjenama i donosi financijsku korist. Jedna od glavnih benefita za poduzetnika je to što neće morati plaćati troškove održavanja, popravaka ili osiguranja.
Kako koristiti iznajmljeni automobil za službena putovanja?
- Iznajmljeni automobil smatra se službenim vozilom te zaposlenik koji koristi vozilo za službeno putovanje mora otvoriti te ispuniti putni nalog.
Koja je razlika između leasing-a i dugoročnog najma vozila?
Dugoročni najam automobila |
Leasing |
|
Trajanje ugovora |
Kraći periodi najma, obično mjesečni ili godišnji |
Dugoročniji s ugovornim periodom koji može trajati nekoliko godina |
Vlasništvo vozila |
Najmodavac ostaje vlasnik vozila tijekom cijelog najma |
Mogućnost otkupa automobila na kraju leasing perioda |
Održavanje vozila |
Najmodavac snosi troškove održavanja i servisiranja automobila |
Ovisi o ugovoru |
Može li se firmi iznajmiti privatna oprema zaposlenika?
- Može, no tada, kao i u primjeru s najmom automobila, između zaposlenika i firme mora postojati ugovor o najmu, a oprema mora služiti za obavljanje djelatnosti kojom se firma bavi.
Može li se firmi iznajmiti vlastiti stan kao poslovni prostor?
- Svi poduzetnici mogu imati prijavljeno sjedište na vlastitom stambenom prostoru, no samo određene djelatnosti mogu obavljati djelatnost u tom stambenom prostoru kao što su npr. konzultantske usluge, pisanje, programiranje, dizajniranje, marketing i druge djelatnosti koje ne zahtijevaju izmjenu postojećih uvjeta korištenja stambenog prostora.
- Isto kao i u slučaju iznajmljivanja vlastitog automobila firmi, potrebno je potpisati i ovjeriti ugovor o najmu kod nadležne Porezne uprave.
- Troškovi režija mogu biti uključeni u cijenu najma kao dio većeg iznosa najamnine ili se mogu plaćati zasebno, proporcionalno troškovima koje snosi firma.
Koliko iznosi porez na najam stana?
- Vlasnik stana plaća porez po stopi od 10% na 70% iznosa najma.
Može li se iznajmiti stan firmi besplatno?
- Može, međutim Porezna uprava će u tom slučaju procijeniti koliki bi bio iznos najma stana firmi za taj poslovni prostor i temeljem te procjene izračunati porez. Nakon toga, Porezna uprava će najmodavcu i dalje slati uplatnice za plaćanje poreza na temelju te procijenjene vrijednosti najma.
Za više informacija o uslugama računovodstva kontaktirajte nas putem e-mail adrese aestus@aestus.hr ili putem kontakt forme.