Aestus
06.07.2023
Može li se firmi iznajmiti vlastiti auto ili stan?

Kako iznajmiti privatni automobil firmi? Koja je razlika između dugoročnog najma automobila i leasinga? Može li se vlastiti stan iznajmiti firmi besplatno? U nastavku članka donosimo odgovore na navedena pitanja te ostale važne informacije vezane za najam automobila i nekretnina firmi.

 

Kako firmi iznajmiti privatni automobil?

  • Za najam automobila potrebno je potpisati ugovor o najmu i ovjeriti ga u nadležnoj Poreznoj upravi. Firma uplaćuje najamninu na žiro račun, a vlasnik plaća porez prema rješenju porezne uprave.
  • Važno je napomenuti da u ovom slučaju auto nije u vlasništvu firme i ne amortizira se, a troškove održavanja i servisiranja vozila snosi firma.

 

Koliko iznosi porez na najam automobila?

  • Vlasnik automobila plaća porez po stopi od 12% na 70% iznosa najma.

 

Koje su ostale popularne opcije najma automobila?

  • Sve više firmi preferira dugoročni najam automobila umjesto kupovine ili leasinga zbog fleksibilnosti i smanjenja financijskih obveza.
  • Dugoročni najam automobila omogućuje brzo prilagođavanje poslovnim promjenama i donosi financijsku korist. Jedna od glavnih benefita za poduzetnika je to što neće morati plaćati troškove održavanja, popravaka ili osiguranja.

 

Kako koristiti iznajmljeni automobil za službena putovanja?

  • Iznajmljeni automobil smatra se službenim vozilom te zaposlenik koji koristi vozilo za službeno putovanje mora otvoriti te ispuniti putni nalog.

 

Koja je razlika između leasing-a i dugoročnog najma vozila?

Dugoročni najam automobila

Leasing

Trajanje ugovora

Kraći periodi najma, obično mjesečni ili godišnji

Dugoročniji s ugovornim periodom koji može trajati nekoliko godina

Vlasništvo vozila

Najmodavac ostaje vlasnik vozila tijekom cijelog najma

Mogućnost otkupa automobila na kraju leasing perioda

Održavanje vozila

Najmodavac snosi troškove održavanja i servisiranja automobila

Ovisi o ugovoru

Može li se firmi iznajmiti vlastiti stan kao poslovni prostor?

  • Svi poduzetnici mogu imati prijavljeno sjedište na vlastitom stambenom prostoru, no samo određene djelatnosti mogu obavljati djelatnost u tom stambenom prostoru kao što su npr. konzultantske usluge, pisanje, programiranje, dizajniranje, marketing i druge djelatnosti koje ne zahtijevaju izmjenu postojećih uvjeta korištenja stambenog prostora.
  • Isto kao i u slučaju iznajmljivanja vlastitog automobila firmi, potrebno je potpisati i ovjeriti ugovor o najmu kod nadležne Porezne uprave.
  • Troškovi režija mogu biti uključeni u cijenu najma kao dio većeg iznosa najamnine ili se mogu plaćati zasebno, proporcionalno troškovima koje snosi firma.

 

Koliko iznosi porez na najam stana?

  • Vlasnik stana plaća porez po stopi od 10% na 70% iznosa najma.

 

Može li se iznajmiti stan firmi besplatno?

  • Može, međutim Porezna uprava će u tom slučaju procijeniti koliki bi bio iznos najma stana firmi za taj poslovni prostor i temeljem te procjene izračunati porez. Nakon toga, Porezna uprava će najmodavcu i dalje slati uplatnice za plaćanje poreza na temelju te procijenjene vrijednosti najma.

 

Plaća li se PDV ako se stan iznajmi firmi?

  • Najam stana pravnoj osobi, bez obzira na to hoće li pravna osoba koristiti stan kao poslovni prostor ili za stanovanje svojih radnika, ne smatra se najmom u svrhu stanovanja i stoga nije oslobođen plaćanja PDV-a.

 

Za više informacija o uslugama računovodstva kontaktirajte nas putem e-mail adrese aestus@aestus.hr ili putem kontakt forme.

Ostali članci

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

Parra: Za računovođe koji rade pametnije

13.02.2024

Pozivamo Vas na event na kojem ćemo predstaviti aplikaciju Parra. Sudjelovanje je besplatno, a obrazac za prijavu je u nastavku. Vidimo se!

14 najčešćih pitanja o napojnicama

Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika.   Tko […]

Kako zaposliti stranog radnika u Hrvatskoj?

15.01.2024

Razmišljate o zapošljavanju novih radnika, no suočavate se s izazovima trenutne situacije na hrvatskom tržištu rada? Jedno od mogućih rješenja jest zapošljavanje stranih radnika. Prošle godine ukupno je izdano 172.499 dozvola za rad od kojih najviše za djelatnost graditeljstva te turizma i ugostiteljstva. No, tko i na koji način može zaposliti stranca? U nastavku članka […]

Potpore za samozapošljavanje u 2024.

04.01.2024

Želite otvoriti tvrtku i za to iskoristiti potpore za samozapošljavanje? Hrvatski zavod za zapošljavanje nastavlja sa aktivnom politikom zapošljavanja i u 2024. godini, a svi poduzetnici u nastajanju svoje poslovne planove mogu predati do 30. rujna 2024. Prijavitelji ove godine mogu dobiti do 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava […]

Koji su neoporezivi primici i njihovi limiti u 2024. godini?

14.12.2023

Želite nagraditi zaposlenika za radni rezultat ili isplatiti stipendiju studentu? Zanima Vas koje vrste neoporezivih primitaka se mogu isplatiti i koji su njihovi limiti u 2024. godini? Aestus računovodstveni tim Vam u nastavku donosi popis neoporezivih primitaka, naknada, nagrada i stipendija te maksimalne iznose do kojih na njih niste obvezni platiti porez na dohodak. Prema Pravilniku […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.