Aestus
25.04.2023
Što poduzetnik mora znati o trošku reprezentacije?

U poslovnom svijetu, troškovi reprezentacije se često koristi kao alat za izgradnju novih poslovnih odnosa ili poboljšanje postojećih. No, što točno predstavlja reprezentacija, koji su prihvatljivi troškovi reprezentacije te kada se može primijeniti?

Odgovore na ova i ostala poduzetniku važna pitanja donosimo u nastavku članka.

 

Što je reprezentacija?

  • Reprezentacija predstavlja troškove koji se odnose na aktivnosti koje poduzeće poduzima kako bi se izgradili poslovni odnosi s klijentima ili poslovnim partnerima.
  • Kao takvi trebali bi biti opravdani i odgovarajući za svrhu koje poduzeće nastoji postići.

 

Koji su prihvatljivi troškovi reprezentacije?

  • Poslovni ručak, večera ili drugi obrok s klijentima ili poslovnim partnerima.
  • Piće i hrana na događajima koje organizira poduzeće.
  • Plaćanje putovanja i smještaj partnerima ili klijentima.
  • Najam prostora partnerima ili klijentima za održavanje sastanaka, prezentacija ili drugih aktivnosti.
  • Organizacija i sudjelovanje na druženjima, poput sportskih aktivnosti ili timskih izleta u svrhu izgradnje poslovnih odnosa.
  • Darovi za klijente ili poslovne partnere – proizvodi koji su posebno prilagođeni i pripremljeni u nekomercijalnom pakiranju, a nemaju oznaku “nije za prodaju”.
  • Proizvodi koji se poklanjaju npr. šalice, rokovnici ili kemijske neće se smatrati reprezentacijom ako njihova vrijednost po jedinici, bez PDV-a, ne prelazi iznos od 21,24 eura odnosno 160,00 kuna.

 

Napomena: Reprezentacija se ne smije koristiti za nepotreban luksuz ili osobnu korist zaposlenika, već moraju biti opravdani i primjereni za poslovne aktivnosti.

 

Kako dokazati svrhu reprezentacijskih troškova?

  • Kako bi se dokazala svrha reprezentacije, poslovni subjekti traže od zaposlenika da dostave dokumentaciju koja potvrđuje svrhu troška.
  • To uključuje izvještaje o putovanjima, račune za hranu i piće, potvrde o sudjelovanju u konferencijama i slično.
  • Evidencija bi trebala sadržavati datum troška, iznos potrošenog novca, vrstu troška (npr. poslovni ručak, kava s klijentom, konferencija), OIB i naziv poduzeća s kojima se poslovna aktivnost odvijala.
  • Važno je da OIB i naziv poslovnog partnera koji je bio ugošćen, primio darove ili usluge, navede na poleđini računa.

 

Kakve su porezne obveze vezane uz reprezentacijske troškove?

  • Poslovni subjekti koji koriste reprezentacijske troškove u svojim poslovnim aktivnostima također imaju određene porezne obveze.
  • Prema Zakonu o porezu na dobit iznos reprezentacije koji nije porezno priznati trošak određuje se kao 50% ukupne vrijednosti računa s PDV-om.

*Primjer izračuna za račun u iznosu od 100,00 eura + 25% PDV-a:

125,00 eura x 0,50 = 62,50 eura

 

U Parra aplikaciji financijski podaci poput novčanog tijeka, dugovanja, poreza na dobit uvijek su dostupni u samo nekoliko klikova. Zatraži besplatni demo aplikacije ovdje.

 

Može li se odbiti pretporez na troškove reprezentacije?

  • Prema Zakonu o PDV-u ne dopušta se odbitak pretporeza na proizvode ili usluge koje su namijenjene za svrhe reprezentacije.

 

Može li se reprezentacija primijeniti na zaposlenike?

  • Reprezentacija se ne može primijeniti na zaposlenike već je isključiva za partnere ili klijente, a u slučaju primjene na zaposlenike smatrala bi se kao primitak u naravi.

 

Jesu li reprezentacija i promidžba ista stvar?

  • Reprezentacija i promidžba često se stavljaju u isti koš, no bitno ih je razlikovati zbog pravilnog knjiženja te utvrđivanja odbitka pretporeza i poreza na dobitak.
  • Promidžba predstavlja troškove koji se odnose na marketinške aktivnosti koje poduzeće poduzima u cilju promocije svojih proizvoda ili usluga te povećanja tržišne vidljivosti.
  • To može uključivati troškove za oglašavanje na televiziji, radiju, internetskim portalima ili drugim medijima, troškove za izradu marketinških materijala kao što su letci, brošure, katalozi i ostali promo materijali.

 

Za više informacija o računovodstvenim uslugama javite nam se putem email-a aestus@aestus.hr ili putem kontakt forme.

Ostali članci

Vodič kroz godišnji financijski izvještaj za poduzetnike

04.04.2024

Kraj travnja označava i rok za predaju godišnjih financijskih izvještaja. Računovodstvo ga sastavlja, a poduzetnik je taj koji ga potvrđuje. Kako bi znali što potpisujete, u nastavku pročitajte od kojih se podataka sastoje godišnji financijski izvještaji, zašto ih poduzetnici moraju dostavljati FINA-i, kako očitati važne informacije o poslovanju, kako poduzeće posluje te koliko poreza na […]

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?

12.03.2024

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

Parra: Za računovođe koji rade pametnije

13.02.2024

Pozivamo Vas na event na kojem ćemo predstaviti aplikaciju Parra. Sudjelovanje je besplatno, a obrazac za prijavu je u nastavku. Vidimo se!

14 najčešćih pitanja o napojnicama

Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika.   Tko […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.