Promjene Kolektivnog ugovora ugostiteljstva

02.12.2024

Kolektivni ugovor ugostiteljstva (KUU) uređuje međusobna prava i obveze, te određena pravila i pitanja iz radnih odnosa i u svezi s radnim odnosom radnika u ugostiteljskoj djelatnosti. Nedavno su na snagu stupile izmjene vezane za obvezu isplate minimalne plaće zaposlenicima u ugostiteljstvu. U nastavku saznajte informacije vezane za promjene Kolektivnog ugovora ugostiteljstva u 2023. godini. 

 

Koje su promjene u Kolektivnom ugovoru ugostiteljstva?

  • Predstavnici sindikata u ugostiteljstvu zajedno s HUP – Udrugom ugostiteljstva i turizma 11. travnja 2022. potpisali su novi Kolektivni ugovor ugostiteljstva koji se primjenjuje od 01. travnja 2022.
  • Dopunom Kolektivnog ugovora ugostiteljstva u 2023. povećava se bruto plaća bez dodataka zaposlenih u ugostiteljstvu kroz 4 razreda složenosti poslova, od najnižeg povećanja od 6% do najvišeg od 12,5%. 

 

U tablici se nalaze grupe složenosti poslova te iznosi novih osnovnih plaća koje su na snazi od srpnja 2023.

Grupa složenosti poslova

Tipični poslovi 

Minimalna bruto plaća u eurima bez dodatka 

 

I. Jednostavni poslovi

Čistačica, spremačica,
servir, portir, nosač prtljage, i
drugi slični poslovi navedene
razine složenosti

 

700,00

 

II. Manje zahtjevni poslovi

Sobarica, pomoćni
konobar, pomoćni kuhar,
pomoćni recepcionar i slastičar te drugi slični pomoćni poslovi navedene razine složenosti
 

710,00

 

III. Zahtjevniji poslovi

Konobar, kuhar, slastičar,
recepcionar i drugi slični
poslovi navedene razine
složenosti 

 

760,00

 

IV. Vrlo zahtjevni poslovi

Konobar specijalist,
kuhar specijalist i drugi slični
specijalistički poslovi
navedene razine složenosti

 

900,00

  • Zaposlenik koji radi nedjeljom, blagdanom, noću ili u drugim uvjetima ima pravno na povećanje satnica za 50%.

 

Izmijenjeni i dopunjeni kolektivni ugovor možete pogledati klikom na poveznicu. 

 

Kako osigurati usklađenost poslovanja sa zakonom?

  • Kako biste svoje poslovanje uskladili s čestim zakonskim izmjenama, potrebno je imati na raspolaganju pouzdan i stručan računovodstveni tim. Svjesni ste da će Vaš računovođa imati jako bitne uloge kao što je vođenje evidencije, usklađivanje poslovanja sa zakonom i pravovremeno savjetovanje. Iz tog razloga potrebno je dobro razmisliti prije donošenja odluke o odabiru računovodstvenog servisa. 
  • Klijenti Aestus računovodstvenog tima, osim korištenja osnovne usluge,  imaju pristup i besplatnom savjetovanju u bilo kojem trenutku, kao i besplatnoj aplikaciji Parra koja im pruža pregled svih dokumenata i podatakao njihovom poslovanju. Takav pristup informacijama poduzetnicima omogućuje brzo i ispravno donošenje odluka. 
  • Ako imate dodatna pitanja ili Vam je samo potreban savjet, kontaktirajte nas bez obaveze. Naši stručnjaci će Vam rado pomoći. 

Podijeli:

Tražiš posao?

Tražiš ekipu s kojom ćeš rasti, učiti i biti svoj? Tražimo ljude s pozitivnom energijom koji žele stvarati. Pogledaj naše otvorene pozicije i postani dio tima koji svaki dan stvara nešto novo!

Slične objave

Iskoristite do 3.000.000,00 EUR kredita za rast, nove proizvode i širenje poslovanja, uz otpis glavnice do 50%.

17.12.2024

POKRETANJE POSLOVANJA

Želite otvoriti tvrtku i za to iskoristiti potpore za samozapošljavanje? Prijavitelji ove godine mogu dobiti do 27.000,00 EUR. Saznaj sve u članku.

02.12.2024

IZVORI FINANCIRANJA, SAVJETOVANJE

Saznajte kako mikro, mala i srednja poduzeća mogu iskoristiti do 120.000,00 EUR potpora za razvoj, komercijalizaciju ili pripremu za investicije.
Donosimo sve što poslodavci moraju znati kako bi pravilno vodili evidenciju o radnicima i radnom vremenu , kao i besplatne primjere dokumenata.

Kontaktirajte nas