Želite otvoriti tvrtku i za to iskoristiti potpore za samozapošljavanje? Hrvatski zavod za zapošljavanje nastavlja sa aktivnom politikom zapošljavanja i u 2025. godini, a svi poduzetnici u nastajanju svoje poslovne planove mogu predati do 30. rujna 2025.
Prijavitelji ove godine mogu dobiti do 27.000,00 EUR. Navedeni iznos se može ostvariti na sljedeći način: 15.000,00 EUR potpora + 5.000,00 EUR za digitalno zeleno + 7.000,00 EUR za povratnike. Maksimalan iznos bez korištenja dodatnih sredstava iznosi 15.000,00 EUR.
U 2024. godini osigurali smo više od 600.000,00 EUR sredstava za samozapošljavanje našim klijentima. I ove godine nastavljamo pružati podršku budućim klijentima kroz besplatnu izradu poslovnih planova i troškovnika. Ako trebate pomoć u ostvarivanju sredstava, slobodno nam se javite već danas!
U nastavku donosimo detalje i uvjete vezano za sljedeće mjere i podmjere:
- Potpora za samozapošljavanje
- Potpore za samozapošljavanje – zeleno/digitalno
- Biram Hrvatsku
Koji je cilj mjere potpora za samozapošljavanje i podmjere Biram Hrvatsku?
- Cilj potpora za samozapošljavanje je sufinanciranje troškova pokretanja poslovanja te početnih troškova rada nezaposlenim osobama.
1. Potpora za samozapošljavanje
Iznos potpore za samozapošljavanje ovisi o tome kakav poslovni subjekt planirate otvoriti i koju ćete djelatnost registrirati.
- Za one koji planiraju otvoriti obrt s paušalnim oporezivanjem, potpora za samozapošljavanje iznosi do 7.000,00 EUR bez obzira na buduću registriranu djelatnost poslovnog subjekta.
- Za buduće poslovne subjekte drugih organizacijskih oblika (obrt s oporezivanjem temeljem poreza na dohodak, trgovačko društvo, samostalna djelatnost ili ustanova) određuje se prema budućoj registriranoj djelatnosti poslovnog subjekta, a u skladu NKD-om, te se može dodijeliti za tri skupine korisnika:
1. Skupina – do 15.000,00 EUR:
- Prerađivačka industrija (odjeljci 25 – 33)
- Građevinarstvo (osim skupine 43.6)
2. Skupina – do 10.000,00 EUR:
- Prerađivačka industrija (odjeljci 10 – 24)
- Telekomunikacije, računalno programiranje, savjetovanje, računalna infrastruktura i ostale informacijske uslužne djelatnosti
3. Skupina – do 7.000,00 EUR:
- Opskrba električnom energijom, plinom, parom i klimatizacija (odjeljak 35)
- Opskrba vodom, uklanjanje otpadnih voda i gospodarenje otpadom te djelatnosti sanacije okoliša (odjeljci 36-39)
- Izdavačke djelatnosti, djelatnosti emitiranja te proizvodnje i distribucije sadržaja
- Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti (svi odjeljci osim: 69.1)
- Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti (svi odjeljci osim: 77, 78 i 79)
- Obrazovanje
- Djelatnosti zdravstvene zaštite i socijalne skrbi
- Umjetnost, zabava i rekreacija (svi odjeljci osim 93.19)
- Ostale uslužne djelatnosti (svi odjeljci osim 94 i skupina 95.4 i 96.4)
Koje su neprihvatljive djelatnosti u 2025. Godini?
- Poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo
- Rudarstvo i vađenje
- Građevinarstvo (skupina 43.6 Usluge posredovanja u pružanju specijaliziranih građevinskih usluga)
- Trgovina na veliko i na malo
- Prijevoz i skladištenje
- Smještaj te priprema i usluživanje hrane
- Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja
- Poslovanje nekretninama
- Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti (skupina 69.1 Pravne djelatnosti)
- Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti:
- odjeljak 77 Djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup
- odjeljak 78 Djelatnosti zapošljavanja
- odjeljak 79 Putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima
- Javna uprava i obrana; obvezno socijalno osiguranje
- Umjetnost, sport i rekreacija (razred 93.19 Sportske djelatnosti d.n.)
- Ostale uslužne djelatnosti:
- odjeljak 94 Djelatnosti članskih organizacija
- skupina 95.4 Uslužne djelatnosti posredovanja u popravku i održavanju računala, predmeta za osobnu uporabu i kućanstvo te motornih vozila i motocikala
- skupina 96.4 Uslužne djelatnosti posredovanja u ostalim osobnim uslugama)
- Djelatnosti kućanstava kao poslodavaca i djelatnosti kućanstava koja proizvode različitu robu i obavljaju različite usluge za vlastite potrebe
- Djelatnosti izvanteritorijalnih organizacija i tijela
Koji su prihvatljivi troškovi potpore za samozapošljavanje u 2025. godini?
- Fiksni iznos od 5.000,00 EUR – unaprijed određen za inicijalne troškove osnivanja i registracije poslovnog subjekta, troškove rada podnositelja zahtjeva kao jedne zaposlene osobe na puno radno vrijeme te uobičajene tekuće troškove za prvih nekoliko mjeseci poslovanja (trošak knjigovodstva, zakup poslovnog prostora, obvezne članarine, administrativni troškovi i troškovi sitnog inventara, troškovi izrade mrežne stranice i oglašavanja i slično).
- Varijabilni iznosi razlikuju se ovisno o registriranoj djelatnosti za koju se dodjeljuje potpora.
- Prihvatljivi troškovi mogu se razvrstati u 3 kategorija:
- kupnja nove opreme neophodne za obavljanje djelatnosti te koja traje, odnosno koristi se u vremenu dužem od jedne godine (npr. strojevi, tehnika, alati, informatička oprema i dr.) i usluge koje su neophodne za korištenje prethodno navedene opreme (npr. instalacija, montiranje, sklapanje i sl).
- kupnja ili zakup licenciranih IT programa
- kupnja franšiza
Koji je uvjet da troškovi budu prihvatljivi?
- Moraju biti nužni za izvođenje aktivnosti navedenih u poslovnom planu
- Trebaju odgovarati realnim tržišnim cijenama
- Moraju biti evidentirani na računu poslovnih subjekta u poreznoj ili računovodstvenoj dokumentaciji, s originalima dokumenata kojima se dokazuju navedeni troškovi Zavod u svrhu utvrđivanja osnovanosti stavki iz troškovnika može od podnositelja zahtjeva zatražiti dodatnu dokumentaciju (npr. dokaze o istraživanju tržišta i sl.).
Je li PDV prihvatljiv trošak?
- Trošak PDV-a iskazan na računima, kao i ostale vrste troškova koje se ne nalaze na popisu prihvatljivih troškova nisu prihvatljive za financiranje kroz varijabilni iznos potpore.
- Naknadne izmjene troškovnika nakon potpisa ugovora o dodjeli potpore također nisu prihvatljive.
Koje su obveze korisnika potpore za samozapošljavanje?
- 24 mjeseca održati poslovanje i zaposlenost u poslovnom subjektu kojem je dodijeljena potpora.
- Namjenski utrošiti varijabilni iznos potpore tijekom prve godine ugovornog razdoblja u skladu s troškovnikom.
- Ostvariti ukupni promet od obavljanja djelatnosti u razdoblju od 24 mjeseca od prijave u HZMO u iznosu od najmanje 50% dodijeljenog iznosa potpore.
- U roku od 30 dana od datuma nabave opreme, o svom trošku označiti sufinanciranu opremu putem informativne plastične ploče ili samoljepljive plastificirane naljepnice.
- Sva vozila i sufinancirana oprema (uključujući i prijenosnu elektroničku opremu) vrijednosti od 1.500,00 EUR (s uključenim PDV-om) i više trebaju biti propisno označena. Izgled ploče ili naljepnice mora sadržavati bijelu podlogu na kojoj se nalazi logo Zavoda i logo s oznakama Europske unije s natpisom „Sufinancira Europska unija“. Informativna ploča ili naljepnica mora biti na predmetu sufinanciranja najmanje do kraja sufinanciranog razdoblja.
- Logo s oznakama možete pronaći na web adresi.
- Najkasnije do zadnjeg dana prvog 12-mjesečnog ugovornog razdoblja dostaviti i potvrdu Porezne uprave o stanju nepodmirenih obveza po osnovi javnih davanja bez iskazanih dugovanja po osnovi doprinosa.
- Po isteku ugovornog razdoblja, a najkasnije 30 dana od isteka, dostaviti drugu potvrdu Porezne uprave o stanju nepodmirenih obveza po osnovi javnih davanja bez iskazanih dugovanja po osnovi doprinosa.
- Svaki trošak treba biti potkrijepljen određenim dokazom u obliku dokumenata kao što su računi i izvodi, fotodokumentacija, potvrde i sl. stoga je važno da poduzetnici vode urednu evidenciju poslovanja.
- Način dokazivanja ostvarenog prometa ovisi o tome je li poduzetnik obveznik poreza na dohodak ili dobit te o načinu plaćanja, a vrši se predajom određenih knjigovodstvenih obrazaca.
Koje su dužnosti korisnika potpore u slučaju nepoštivanja navedenih obveza?
- Od ukupno isplaćenog varijabilnog dijela potpore, vratiti onaj dio sredstava za koja nisu dostavljeni dokazi o namjenskom utrošku iznosa potpore prema odobrenom troškovniku ili dokazi nisu prihvatljivi, odnosno nastali su ili su plaćeni izvan propisanog roka. Ukoliko se povrat ne izvrši u roku 15 dana, iznos povrata se uvećava za zakonsku zateznu kamatu.
- U slučaju prestanka obavljanja djelatnosti poslovnog subjekta i odjave korisnika potpore kao zaposlenog iz HZMO baze s osnove radnog odnosa prije isteka 24-mjesečnog razdoblja ili prijave korisnika potpore kao zaposlenog na nepuno radno vrijeme, korisnik potpore vraća isplaćena sredstva uvećana za zakonsku zateznu kamatu na sljedeći način:
-
- ukoliko je kršenje navedenih obveza nastalo u prvom 12-mjesečnom razdoblju, vraća ukupno isplaćeni iznos potpore,
- ukoliko je kršenje navedenih obveza nastalo u drugom 12-mjesečnom razdoblju, vraća ukupni iznos varijabilnog dijela potpore i 50% fiksnog iznosa isplaćene potpore.
Udruživanje korisnika potpore za samozapošljavanje
- U 2024. godini udruživanje korisnika nije prihvatljivo, ali tvrtka može imati više osnivača pod uvjetom da je samo jedna osoba koristila potpore i da ta osoba ima više od 51% udjela.
Tko ne može ostvariti potporu?
- Podnositelji zahtjeva čiji su privatni računi blokirani, odnosno koji u očevidniku redoslijeda osnova za plaćanje imaju registrirane neizvršene osnove za plaćanje, te imaju pokrenut jednostavni postupak stečaja potrošača.
- Podnositelji zahtjeva čiji je prethodni poslovni subjekt prestao obavljati djelatnost ili su prestali biti vlasnici istog unazad 24 mjeseca od dana podnošenja zahtjeva.
- Podnositelji zahtjeva koji su bili u statusu nositelja samoopskrbnog poljoprivrednog gospodarstva ili obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva odnosno član obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva, vlasnik obrta, vlasnik/osnivač trgovačkog društva, osnivač/vlasnik/nositelj/direktor/ravnatelj ili druga odgovorna osoba u obavljanju druge samostalne profesionalne djelatnosti, članovi zadruga, obavljali domaću radinost ili sporedno zanimanje prema posebnom propisu unazad 24 mjeseca od dana podnošenja zahtjeva.
- Podnositelji zahtjeva kojima je prethodni radni odnos prestao osobno uvjetovanim otkazom, u istoj ili sličnoj djelatnosti za koju traže potporu, ukoliko u međuvremenu nisu postali dugotrajno nezaposlene osobe ili radno neaktivne dulje od 12 mjeseci. Pod dugotrajnom nezaposlenošću smatra se da je osoba prijavljena u evidenciju nezaposlenih osoba i ostalih tražitelja zaposlenja Zavoda dulje od 12 mjeseci.
- Podnositelji zahtjeva koji su već jednom koristili potporu za samozapošljavanje bez obzira na godinu dodjele potpore.
- Podnositelji zahtjeva koji planiraju preuzeti poslovni subjekt koji je već jednom bio korisnik potpore za samozapošljavanje bez obzira na godinu dodjele potpore .
2. Potpore za samozapošljavanje – zeleno/digitalno
- Poslodavci koji će aplicirati na potpore koje su namijenjene zelenim djelatnostima moraju zadovoljiti kriterije poslovanja unutar područja „zelenih“ djelatnosti.
- Iznos potpore određuje se prema budućoj registriranoj djelatnosti poslovnog subjekta, a u skladu s Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti i potpora za samozapošljavanje može se dodijeliti za dvije skupine korisnika.
1. Skupina – do 20.000,00 EUR:
- Prerađivačka industrija (odjeljci 25 – 33)
- Građevinarstvo (osim skupine 43.6)
2. Skupina – do 15.000,00 EUR:
- Prerađivačka industrija (odjeljci 10 – 24)
- Telekomunikacije, računalno programiranje, savjetovanje, računalna infrastruktura i ostale informacijske uslužne djelatnosti
3. Skupina – do 10.000,00 EUR:
- Opskrba električnom energijom, plinom, parom i klimatizacija (odjeljak 35)
- Opskrba vodom, uklanjanje otpadnih voda i gospodarenje otpadom te djelatnosti sanacije okoliša (odjeljci 36-39)
- Izdavačke djelatnosti, djelatnosti emitiranja te proizvodnje i distribucije sadržaja
- Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti (sve skupine osim: 69.1)
- Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti (svi odjeljci osim: 77, 78 i 79)
- Obrazovanje
- Djelatnosti zdravstvene zaštite i socijalne skrbi
- Umjetnost, zabava i rekreacija (svi odjeljci osim 93.19)
- Ostale uslužne djelatnosti (svi odjeljci osim 94 i skupina 95.4 i 96.4)
Napomena: Poslodavac je dužan 3.000,00 EUR od ukupnog iznosa potpore utrošiti na aktivnosti koje doprinose zelenoj/digitalnoj tranziciji uz detaljno obrazloženje u poslovnom planu, a sukladno definiciji zelenih i digitalnih radnih mjesta definiranih Pojmovnikom.
Što su zelena radna mjesta?
- Radna mjesta u gospodarskim subjektima koji proizvode zelene proizvode i/ili pružaju zelene usluge odnosno koji se bave okolišno održivom djelatnošću.
- To su dakle svi subjekti koji svojom djelatnošću znatno doprinose jednom ili više okolišnih ciljeva na način kako su utvrđeni u Uredbi (EU) 2020/852 o uspostavi okvira za olakšavanje održivih ulaganja, a da pritom ne nanose štetu drugim okolišnim ciljevima.
- Zelenim radnim mjestima smatrat će se i ona radna mjesta koja se izravno odnose na procjenu usklađenosti s okolišnim standardima i provedbu okolišnih propisa/standarda, osiguravaju obrazovanje i obuku vezano uz zelene tehnologije i prakse te povećavaju opću razinu svijesti javnosti o pitanjima okoliša.
Koji su okolišni ciljevi?
- Ublažavanje klimatskih promjena.
- Prilagodba klimatskim promjenama.
- Održiva uporaba i zaštita vodnih i morskih resursa.
- Prijelaz na kružno gospodarstvo.
- Sprečavanje i kontrola onečišćenja.
- Zaštita i obnova bioraznolikosti i ekosustav.
Koji su kriteriji za utvrđivanje zelenih djelatnosti?
- Poslodavci koji isporučuju zelene usluge/proizvode te koji su registrirani po NKD djelatnosti na dozvoljenim NKD područjima zadovoljavaju uvjete za dodjelu potpore za zelena radna mjesta.
Koji su kriteriji za određivanje područja zelenih proizvoda i usluga?
1. Energija iz obnovljivih izvora
- Električna energija, toplina ili gorivo proizvedeno iz obnovljivih izvora energije.
2. Energetska učinkovitost
- Proizvodi i usluge koji poboljšavaju energetsku učinkovitost. Ovoj kategoriji pripada energetski učinkovita oprema, uređaji, zgrade i vozila, kao i proizvodi i usluge koji poboljšavaju energetsku učinkovitost zgrada i učinkovitost skladištenja i distribucije energije, kao što su Smart Grids napredne elektroenergetske mreže.
3. Smanjenje i uklanjanje onečišćenja, smanjenje stakleničkih plinova te recikliranje i ponovna uporaba
Proizvodi i usluge koji:
- Smanjuju ili uklanjaju stvaranje ili oslobađanje zagađivača ili otrovnih spojeva odnosno uklanjaju onečišćujuće tvari ili opasan otpad iz okoliša.
- Smanjuju emisije stakleničkih plinova drugim metodama osim proizvodnje obnovljive energije i energetske učinkovitosti.
- Smanjuju ili eliminiraju stvaranje otpadnih materijala; odnosno koji prikupljaju, ponovno koriste, obnavljaju, recikliraju ili kompostiraju otpadne materijale ili otpadne vode.
4. Održivo upravljanje i očuvanje prirodnih resursa
- Proizvodi i usluge koji čuvaju prirodne resurse. U ovu kategoriju uključeni su proizvodi i usluge vezani uz ekološku poljoprivredu i održivo šumarstvo, upravljanje zemljištem, upravljanje vodenim resursima, očuvanje tla, voda ili divljih životinja.
5. Usklađenost s okolišnim standardima, obrazovanje te podizanje svijesti šire javnosti
Proizvodi i usluge koji:
- Provode okolišne propise/standarde
- Osiguravaju obrazovanje i obuku vezano uz zelene tehnologije
- Povećavaju opću razinu svijesti javnosti o pitanjima okoliša
Koji su zeleni proizvodi i usluge?
- Usluge obnove rudnika,
- usluge prikupljanja drenažnih voda radi sprječavanja onečišćenja podzemnih voda,
- instrumenti, strojevi i uređaji za analizu onečišćujućih tvari, filtriranje ili pročišćavanje plinova i tekućina,
- cijevi za uređaje za pročišćavanje otpadnih voda te za vodno gospodarstvo,
- vreće i vrećice kojima se zamjenjuju plastične vrećice; kante, kutije, spremnici i ostale posude za skladištenje i prijevoz otpada; ploče, blokovi i slični predmeti od biljnih vlakana, slame ili drvnog otpada, spojeni mineralnim vezivima; palionice i strojevi za obradu otpada (npr. koji se upotrebljavaju na odlagalištima),
- usluge održavanja i popravka za smanjivanje gubitka vode,
- posebna oprema za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora: npr. sustavi za skladištenje bioplina, kotlovi na drva i ostali uređaji, solarne ploče i fotonaponske ćelije, hidraulične turbine i vodenična kola, vjetroturbine,
- posebna oprema proizvedena za zaštitu okoliša i proizvodi za upravljanje resursima: npr. termostati za reguliranje, grijanja i hlađenja, termostatski ventili, toplinske crpke, kondenzacijski kotlovi, solarni grijači vode,
- usluge održavanja, popravka i instalacije ekoloških proizvoda,
- električna struja, plin i toplina iz obnovljivih izvora,
- recikliranje i ponovno korištenje rabljene robe,
- usluge održivog turizma,
- usluge odvodnje: prikupljanje, prijevoz i pročišćavanje otpadnih voda, rad, održavanje i čišćenje sustava odvodnje,
- usluge sanacije i čišćenja tla, podzemnih i površinskih voda,
- inženjerske i arhitektonske usluge za energetski učinkovite i pasivne zgrade i energetsku obnovu postojećih zgrada,
- inženjerske i arhitektonske usluge za projekte obnovljive energije,
- usluge ekološkog savjetovanja,
- sakupljanje javnog otpada i otpada s ulica,
- administrativne usluge za zaštitu okoliša i upravljanje resursima itd.
Koja su digitalna radna mjesta?
- Radna mjesta u gospodarskim subjektima koji pripadaju u sektor informacijske i komunikacijske tehnologije i koji više od 90% prihoda ostvaruju pružanjem IKT usluga i/ili proizvodnjom IKT proizvoda, odnosno posjedovati znanja u sljedećim područjima:
- programiranje, razvoj aplikacija,
- digitalna poslovna analiza,
- digitalni marketing i kreiranja sadržaja,
- digitalni dizajn i vizualizacija podataka,
- upravljanje digitalnim proizvodima,
- podatkovna znanost,
- dizajn korisničkog iskustva,
- robotika,
- razvoj algoritama i proizvoda koji koriste umjetnu inteligenciju ili strojno učenje,
- rješenja za internet stvari (senzori, pametni kućanski uređaji) i dr.
3. Biram Hrvatsku – preseljenje unutar Hrvatske i povratak u Hrvatsku
- Cilj mjere je snažiti gospodarsku aktivnost i raspon djelatnosti većem dijelu Republike Hrvatske, posebice u gospodarski slabije razvijenim i demografski oslabljenim područjima s naglaskom na ruralna područja Slavonije, zaleđa dalmatinskih županija, Banovine, Korduna, Like, Gorskog kotara i otoka te poticati povratak aktivnog radnog stanovništva iz država Europskog gospodarskog prostora i Švicarske Konfederacije (dalje u tekstu: EGP).
- Uz otvaranje novih poslovnih subjekata, čiji su nositelji stekli relevantno radno iskustvo koje predstavlja dodanu vrijednost za hrvatsko gospodarstvo, mjera bi imala demografski učinak, s obzirom na to da se radi o unutarnjoj migraciji i povratku osoba iz vanjske migracije država EGP.
Koje je trajanje mjere?
- 24 mjeseca.
Koje su ciljane skupine?
- Hrvatski državljani povratnici u dobi do 60 godina iz država EGP-a i ostalih navedenih država neovisno o razini obrazovanja koji su radili najmanje 12 mjeseci u posljednja 24 mjeseca u državama EGP-a i ostalim navedenim državama ili bili uključeni u redovito obrazovanje i koji su se po povratku prijavili u evidenciju nezaposlenih i samozapošljavaju se kroz mjeru potpora za samozapošljavanje u 2024. ili 2025. godini.
- Korisnici potpore za samozapošljavanje u 2024. ili 2025. godini, registrirani na području indeksa razvijenosti I, II, III i IV, a koji su izvršili promjenu prebivališta51 na način da su se preselili iz područja indeksa razvijenosti VII i VIII u područje indeksa razvijenosti I, II, III i IV, a sukladno Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (Narodne novine, br. 3/2024).
Koja je visina subvencije?
- Za osobe iz 1. ciljane skupine: 7.000,00 EUR.
- Za osobe iz 2. ciljane skupine: 3.500,00 EUR.
Koje su obveze korisnika?
- Podnositelji zahtjeva iz ciljane skupine 1. sa prebivalištem u državama EGP-a i ostalim navedenim državama obvezni su izvršiti promjenu prebivališta nakon 01.01.2024., a ako se samozapošljavaju kroz mjeru potpora za samozapošljavanje najkasnije do podnošenja zahtjeva za potporu male vrijednosti u svrhu samozapošljavanja i dostaviti potvrdu o prebivalištu.
- Podnositelji zahtjeva iz ciljane skupine 1. sa prijavljenim boravištem u državama EGP-a i ostalim navedenim državama obvezni su izvršiti odjavu boravišta u državama EGP-a i ostalim navedenim državama nakon 01.01.2024., a ako se samozapošljavaju kroz mjeru potpora za samozapošljavanje najkasnije do podnošenja zahtjeva za mjeru Biram Hrvatsku i dostaviti potvrdu o odjavi boravišta.
- Podnositelji zahtjeva iz ciljane skupine 2. obvezni su izvršiti promjenu prebivališta nakon 01.01.2024., a najkasnije do potpisa ugovora o dodjeli potpore male vrijednosti u svrhu samozapošljavanja i dostaviti potvrdu o prebivalištu.
- Osobe koje su se samozaposlile uz korištenje potpore za samozapošljavanje, sklopiti ugovor o dodjeli potpore male vrijednosti u svrhu samozapošljavanja u 2024., odnosno 2025. godini i biti u statusu osiguranika u sustavu mirovinskog osiguranja u punom radnom vremenu, u poslovnom subjektu u kojem se samozapošljava u najkraćem trajanju od 24 mjeseca.
- Osobe koje su se samozaposlile bez korištenja potpore za samozapošljavanje biti u statusu osiguranika u sustavu mirovinskog osiguranja u punom radnom vremenu, u poslovnom subjektu u kojem su se samozaposlile u najkraćem trajanju od 24 mjeseca.
- U slučaju raskida ugovora o dodjeli potpore male vrijednosti u svrhu samozapošljavanja prije isteka ugovorenog razdoblja od 24 mjeseca, korisnik je dužan izvršiti povrat sredstava uvećan za zakonske zatezne kamate tekuće od dana isplate.
- Za vrijeme trajanja ugovora o dodjeli potpore Biram Hrvatsku osobe iz obje ciljane skupine ne smiju odjaviti prebivalište iz Republike Hrvatske niti prijaviti boravište u državama EGP-a i ostalim navedenim državama.
- Za vrijeme trajanja ugovora o dodjeli potpore Biram Hrvatsku osobe iz ciljane skupine na ime preseljenja u unutarnjoj migraciji ne smiju prijaviti prebivalište ili boravište u područje indeksa razvijenosti veće od područja indeksa razvijenosti u kojem je imao prebivalište u vrijeme potpisa ugovora, a sukladno Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (Narodne novine, br. 3/24).
- U svrhu utvrđivanja osnovanosti zahtjeva za dodjelu potpore, kada iz dostavljene dokumentacije nije vidljiva osnovanost zahtjeva, Zavod može zatražiti i drugu dokumentaciju od podnositelja zahtjeva, kao i provjeriti istinitost i točnost podataka u dostavljenoj dokumentaciji. Također, Zavod zadržava pravo naknadne provjere i revizije predmetnog zahtjeva i pripadajuće dokumentacije, isplate sredstava i postupanja prema provedenoj reviziji.
Dodatne napomene
- Sva prava, obveze i postupanje ugovornih strana bit će uređene ugovorom o dodjeli potpore.
- Hrvatski državljani povratnici iz država EGP-a i ostalih navedenih država moraju imati prijavljeno prebivalište ili boravište u državama EGP-a i ostalim navedenim državama najmanje 12 mjeseci u kontinuitetu.
- Osobe iz obje skupine mogu koristiti potpore za samozapošljavanje prema Uvjetima i načinima korištenja sredstava za provođenja mjera u 2025. godini.
- Za datum povratka uzima se datum prijave prebivalište, a koji ne može biti prije 01.01.2024. godine.
Koji je rok za predaju zahtjeva?
- Zahtjevi za dodjelu potpore zaprimaju se najkasnije do 30.09.2025. godine, odnosno do utroška osiguranih sredstava.
Javite nam se putem kontakt forme i rado ćemo Vam pomoći da pokrenete svoje poslovanje u potporu za samozapošljavanje. Ako odlučite postati naš klijent u računovodstvu, poslovni plan napisat ćemo besplatno. Veselimo se suradnji!