Aestus
29.01.2024
Što je evidencija radnog vremena i kako je voditi?

Što je evidencija radnog vremena, što mora sadržavati i do kada se mora ispuniti? U nastavku donosimo najvažnije informacije, kao i primjer evidencije radnih sati kojeg možete besplatno preuzeti.

Svaki poslodavac u Hrvatskoj dužan je voditi evidenciju o zaposlenicima i evidenciju radnog vremena za radnike koji su kod njega zaposleni. U slučaju ne vođenja evidencije ili vođenja na nepropisan način, poslodavac može biti kažnjen u iznosu do 13.270,00 EUR.

 

Što je evidencija radnog vremena?

  • Evidencija radnog vremena je dokument koji služi za praćenje radnog vremena zaposlenika, godišnjih odmora, bolovanja, rodiljinih dopusta i sl.
  • Dokument koji je obvezno ispuniti i dostaviti računovodstvu na kraju svakog mjeseca jer je temelj za obračun i isplatu plaće zaposlenika.

 

Koje su vrste radnog vremena?

Puno radno vrijeme40 sati tjedno i ne može biti dulje od navedenog.
Nepuno radno vrijemeSvako radno vrijeme kraće od punog radnog vremena.
Skraćeno radno vrijemeVrijedi za poslove na kojima, uz primjenu mjera zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, nije moguće zaštititi radnika od štetnih utjecaja.

Radno vrijeme se zbog toga skraćuje razmjerno štetnom utjecaju uvjeta rada na zdravlje i radnu sposobnost radnika.

Prekovremeni radRadno vrijeme koje prelazi puno radno vrijeme, a koje ne smije biti duže od 50 sati tjedno. Dakle, zaposlenik ima pravo odraditi do 10 sati prekovremenog rada tjedno.

Prekovremeni rad pojedinog radnika ne smije trajati duže od 180 sati godišnje, osim ako je ugovoreno kolektivnim ugovorom u kojem slučaju ne smije trajati duže od 250 sati godišnje.

Noćni radRad koji se obavlja u vremenu između 22 sata uvečer i 6 sati ujutro idućega dana osim ako kolektivnim ugovorom ili sporazumom između poslodavca i radničkog vijeća nije određeno drugačije.

Više informacija  o vrstama radnog vremena pročitajte u zakonu o radu.

 

Što evidencija radnog vremena mora sadržavati?

  • Ime i prezime zaposlenika,
  • datum u mjesecu,
  • početak rada,
  • završetak rada,
  • vrijeme i sate zastoja, prekida rada i slično do kojega je došlo krivnjom poslodavca ili uslijed drugih okolnosti za koje radnik nije odgovoran,
  • ukupno dnevno radno vrijeme,
  • sate terenskog rada,
  • sate pripravnosti,
  • vrijeme nenazočnosti na radu (sati korištenja godišnjeg odmora, plaćenih dopusta, neradne dan i blagdane i sl.).

 

Kada se evidencija radnog vremena mora ispuniti?

  • Evidencija radnog vremena ispunjava se za tekući mjesec.
  • Rok za ispunu evidencije radnog vremena nije definiran, no preporučuje se redovito je ažurirati.
  • Poslodavac je dužan čuvati evidenciju radnog vremena 6 godina , a u slučaju spora do pravomoćnog okončanja.

 

Kako ispuniti evidenciju radnog vremena?

Pripremili smo vam upute za ispunjenje evidencije radnog vremena kada radnik radi 5 dana tjedno po 8 sati te ne radi za blagdane. U drugim slučajevima treba prilagoditi tablicu ovisno o radnom vremenu u poduzeću.

  • Excel verzija evidencije radnog vremena sastoji se od radnog lista “2024”, koji uključuje kalendar s obračunom sati za radne tjedne, informacijama o blagdanima te ukupnim brojem radnih sati.
  • Na radnom listu “Opći podaci” unose se informacije o poduzeću, imenu i prezimenu radnika, broju radnih dana, broju radnih sati te su prikazane informacije o blagdanima u 2024. godini.
  • Nakon toga slijede radni listovi sa svim mjesecima unutar kojih se unose podaci o radnom vremenu. Vrijeme početka rada unosi se u odgovarajući redak, npr., ako smjena počinje u 8:00, unosimo broj 8 u redak “Početak rada” (redak 8). Ako smjena završava u 16:00, pod “Završetak rada” (redak 9) unosimo broj 16. Tablica automatski izračunava radne sate za taj dan te ih upisuje pod redak “Ukupno dnevno radno vrijeme” (redak 12). Blagdani već imaju označene sate i za njih nije potrebno unositi podatke.
  • Godišnji odmor upisujemo pod “Godišnji odmor” (redak 17), gdje unosimo 8 za svaki radni dan proveden na godišnjem odmoru. Bolovanje se unosi pod “Privremena nesposobnost za rad (bolovanje)” (redak 19), gdje unosimo 8 za svaki radni dan proveden na bolovanju.

 

Preuzmite evidenciju radnog vremena

Ostali članci

Kada se može isplatiti terenski dodatak?

23.07.2024

Rad izvan uobičajenog radnog mjesta donosi dodatne troškove, a vjerojatno ste već čuli za terenski dodatak. U ovom članku objasnit ćemo što je to terenski dodatak, kako se obračunava i koji uvjeti moraju biti ispunjeni da bi radnici mogli primiti ovu naknadu.   Što je terenski dodatak? Terenski dodatak, također poznat kao dnevnica za rad […]

Što poduzetnik mora znati o trošku reprezentacije?

09.07.2024

U poslovnom svijetu, troškovi reprezentacije se često koristi kao alat za izgradnju novih poslovnih odnosa ili poboljšanje postojećih. No, što točno predstavlja reprezentacija, koji su prihvatljivi troškovi reprezentacije te kada se može primijeniti? Odgovore na ova i ostala poduzetniku važna pitanja donosimo u nastavku članka.   Što je reprezentacija? Reprezentacija predstavlja troškove koji se odnose na […]

Najčešća pitanja o fiskalizaciji: Vodič za poduzetnike

18.06.2024

Kako uvesti fiskalnu blagajnu? Treba li webshop izdati fiskalizirane račune? Fiskaliziraju li se uplate putem Paypal-a, Stripe-a i drugih platformi za online transakcije? Što napraviti ako mi prestane raditi fiskalna blagajna? U nastavku ovog članka donosimo najvažnije informacije o fiskalizaciji te odgovore na najčešća pitanja poduzetnika.   Što je fiskalizacija? Fiskalizacija je skup mjera koje […]

Zapošljavanje učenika i studenata

29.05.2024

Kraj školske / akademske godine i ljetni praznici predstavljaju odličnu priliku za zapošljavanje učenika i studenata. Naš Aestus računovodstveni tim izdvaja važne informacije za sve poslodavce koji planiraju zaposliti učenike i studente.   Kada je moguće zaposliti učenika? Učenici se mogu zapošljavati isključivo za vrijeme zimskih, proljetnih i ljetnih praznika. U 2024. godini ljetni praznici započinju […]

10 najčešćih pitanja o godišnjem odmoru

23.04.2024

Planirate godišnji odmor svojih zaposlenika? Prema zakonu o radu, godišnji odmor je pravo zaposlenika i obveza poslodavca u svrhu obnavljanja psihofizičkih sposobnosti potrebnih za siguran i uspješan rad. Znate li koja su vaša prava za korištenje godišnjeg odmora i koji je minimalni broj dana godišnjeg odmora na koji ostvarujete pravo? U nastavku donosimo 10 najčešćih […]

Mali zajam za investicije i obrtna sredstva

12.04.2024

U 2024. godini mikro, malim i srednjim poduzetnicima dostupni su zajmovi za investicije i obrtna sredstva u minimalnom iznosu od 10.000,00 eura i maksimalnom iznosu od 100.000,00 eura. Zašto zajam? Fleksibilnija jamstva za razliku od banke Nema učešća Brza obrada Fiksna kamata (3,11% – 3,61%)   Koji je maksimalni iznos zajma? EFRR Mali zajam za […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.