Aestus
29.01.2024
Što je evidencija radnog vremena i kako je voditi?

Što je evidencija radnog vremena, što mora sadržavati i do kada se mora ispuniti? U nastavku donosimo najvažnije informacije, kao i primjer evidencije radnih sati kojeg možete besplatno preuzeti.

Svaki poslodavac u Hrvatskoj dužan je voditi evidenciju o zaposlenicima i evidenciju radnog vremena za radnike koji su kod njega zaposleni. U slučaju ne vođenja evidencije ili vođenja na nepropisan način, poslodavac može biti kažnjen u iznosu do 13.270,00 EUR.

 

Što je evidencija radnog vremena?

  • Evidencija radnog vremena je dokument koji služi za praćenje radnog vremena zaposlenika, godišnjih odmora, bolovanja, rodiljinih dopusta i sl.
  • Dokument koji je obvezno ispuniti i dostaviti računovodstvu na kraju svakog mjeseca jer je temelj za obračun i isplatu plaće zaposlenika.

 

Koje su vrste radnog vremena?

Puno radno vrijeme40 sati tjedno i ne može biti dulje od navedenog.
Nepuno radno vrijemeSvako radno vrijeme kraće od punog radnog vremena.
Skraćeno radno vrijemeVrijedi za poslove na kojima, uz primjenu mjera zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, nije moguće zaštititi radnika od štetnih utjecaja.

Radno vrijeme se zbog toga skraćuje razmjerno štetnom utjecaju uvjeta rada na zdravlje i radnu sposobnost radnika.

Prekovremeni radRadno vrijeme koje prelazi puno radno vrijeme, a koje ne smije biti duže od 50 sati tjedno. Dakle, zaposlenik ima pravo odraditi do 10 sati prekovremenog rada tjedno.

Prekovremeni rad pojedinog radnika ne smije trajati duže od 180 sati godišnje, osim ako je ugovoreno kolektivnim ugovorom u kojem slučaju ne smije trajati duže od 250 sati godišnje.

Noćni radRad koji se obavlja u vremenu između 22 sata uvečer i 6 sati ujutro idućega dana osim ako kolektivnim ugovorom ili sporazumom između poslodavca i radničkog vijeća nije određeno drugačije.

Više informacija  o vrstama radnog vremena pročitajte u zakonu o radu.

 

Što evidencija radnog vremena mora sadržavati?

  • Ime i prezime zaposlenika,
  • datum u mjesecu,
  • početak rada,
  • završetak rada,
  • vrijeme i sate zastoja, prekida rada i slično do kojega je došlo krivnjom poslodavca ili uslijed drugih okolnosti za koje radnik nije odgovoran,
  • ukupno dnevno radno vrijeme,
  • sate terenskog rada,
  • sate pripravnosti,
  • vrijeme nenazočnosti na radu (sati korištenja godišnjeg odmora, plaćenih dopusta, neradne dan i blagdane i sl.).

 

Kada se evidencija radnog vremena mora ispuniti?

  • Evidencija radnog vremena ispunjava se za tekući mjesec.
  • Rok za ispunu evidencije radnog vremena nije definiran, no preporučuje se redovito je ažurirati.
  • Poslodavac je dužan čuvati evidenciju radnog vremena 6 godina , a u slučaju spora do pravomoćnog okončanja.

 

Kako ispuniti evidenciju radnog vremena?

Pripremili smo vam upute za ispunjenje evidencije radnog vremena kada radnik radi 5 dana tjedno po 8 sati te ne radi za blagdane. U drugim slučajevima treba prilagoditi tablicu ovisno o radnom vremenu u poduzeću.

  • Excel verzija evidencije radnog vremena sastoji se od radnog lista “2024”, koji uključuje kalendar s obračunom sati za radne tjedne, informacijama o blagdanima te ukupnim brojem radnih sati.
  • Na radnom listu “Opći podaci” unose se informacije o poduzeću, imenu i prezimenu radnika, broju radnih dana, broju radnih sati te su prikazane informacije o blagdanima u 2024. godini.
  • Nakon toga slijede radni listovi sa svim mjesecima unutar kojih se unose podaci o radnom vremenu. Vrijeme početka rada unosi se u odgovarajući redak, npr., ako smjena počinje u 8:00, unosimo broj 8 u redak “Početak rada” (redak 8). Ako smjena završava u 16:00, pod “Završetak rada” (redak 9) unosimo broj 16. Tablica automatski izračunava radne sate za taj dan te ih upisuje pod redak “Ukupno dnevno radno vrijeme” (redak 12). Blagdani već imaju označene sate i za njih nije potrebno unositi podatke.
  • Godišnji odmor upisujemo pod “Godišnji odmor” (redak 17), gdje unosimo 8 za svaki radni dan proveden na godišnjem odmoru. Bolovanje se unosi pod “Privremena nesposobnost za rad (bolovanje)” (redak 19), gdje unosimo 8 za svaki radni dan proveden na bolovanju.

 

Preuzmite evidenciju radnog vremena

Ostali članci

Mali zajam za investicije i obrtna sredstva

12.04.2024

U 2024. godini mikro, malim i srednjim poduzetnicima dostupni su zajmovi za investicije i obrtna sredstva u minimalnom iznosu od 10.000,00 eura i maksimalnom iznosu od 100.000,00 eura. Zašto zajam? Fleksibilnija jamstva za razliku od banke Nema učešća Brza obrada Fiksna kamata (3,11% – 3,61%)   Koji je maksimalni iznos zajma? EFRR Mali zajam za […]

Vodič kroz godišnji financijski izvještaj za poduzetnike

04.04.2024

Kraj travnja označava i rok za predaju godišnjih financijskih izvještaja. Računovodstvo ga sastavlja, a poduzetnik je taj koji ga potvrđuje. Kako bi znali što potpisujete, u nastavku pročitajte od kojih se podataka sastoje godišnji financijski izvještaji, zašto ih poduzetnici moraju dostavljati FINA-i, kako očitati važne informacije o poslovanju, kako poduzeće posluje te koliko poreza na […]

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?

12.03.2024

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

Parra: Za računovođe koji rade pametnije

13.02.2024

Pozivamo Vas na event na kojem ćemo predstaviti aplikaciju Parra. Sudjelovanje je besplatno, a obrazac za prijavu je u nastavku. Vidimo se!

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.