Kada je vrijeme za promjenu računovođe?

02.12.2024

Hoćete li postići svoje poslovne ciljeve za ovu godinu? Kako vam je knjigovođa pomogao u tome? Kako i kada je najbolje promijeniti knjigovodstvo? Bliži se kraj financijske godine što znači da kvaliteta komunikacije i suradnje koju poduzetnik i računovodstveni servis ostvaruju tijekom godine dolazi na vidjelo.

Visoki stupanj sinergije između knjigovodstvenog servisa i tvrtke može uvelike olakšati ostvarivanje željenog rezultata poslovanja. Međutim, poduzetnici ponekad nisu svjesni koliko je važno imati kvalitetan računovodstveni tim na svojoj strani.

Ako ste se našli u nekoj od sljedećih šest situacija, možda biste trebali promisliti o promjeni računovođe.

 

1. Bliži se kraj godine, a vi još ne znate koji je iznos vaše obveze poreza na dobit?

  • Jedna od najvažnijih uloga računovodstvenog servisa je da redovno prati poslovanje svog klijenta kako bi se moglo na vrijeme reagirati i pomoći u ostvarenju željenog poslovnoga rezultata. Knjigovođe raspolažu svim važnim financijskim podacima, ali te informacije često ne stižu do poduzetnika na vrijeme, što može negativno utjecati na uspjeh poduzetnika.
  • Poduzetnici ne bi smjeli čekati kraj godine da bi saznali kolika će im biti obveza poreza na dobit. Tom informacijom mogu i trebaju raspolagati u svakom trenutku kako bi mogli donositi racionalne poslovne odluke. Kako bi podaci bili ažurni i spremni za uvid, računovodstvo ih treba na vrijeme obraditi. Neki knjigovodstveni servisi će klijentima te podatke dati na uvid u obliku financijskih izvješća poput računa dobiti i gubitka ili bruto bilance.
  • Poduzetnici klijenti Aestus računovodstva tim ključnim podacima imaju pristup u bilo kojem trenutku u Parra aplikaciji koju dobivaju na korištenje unutar cijene računovodstva, a dozvoljava im da putem svog mobilnog uređaja, računala ili tableta imaju uvid u sve financijske podatke o poslovanju – poreznim obvezama, potraživanjima, dugovanjima, stanju na bankovnim računima i ostalo.

 

Ako još uvijek ne znate koji je trenutni iznos vaše porezne obveze i procijenjeni rezultat poslovanja na kraju godine, vrijeme je da ozbiljno razmislite o promjeni knjigovođe.

 

2. Ne pratite cashflow svog poduzeća?

  • Jeste li znali da među najčešćim razlozima propadanja mikro, malih i srednjih poduzeća jest cashflow? Pod tim se misli na loše upravljanje i ne praćenje cashflow-a te lošu procjenu budućih prihoda i troškova.
  • Posebnu pozornost na cashflow trebaju obratiti startupi zbog praćenja stanja financija i efikasnosti. Nadalje, cashflow je važno pratiti i zbog tzv. burn rate-a kojeg investitori koriste za  analizu poslovanja startupa. Detaljnija pojašnjenja pojmova korištenih u svijetu poduzetništva mogu se pronaći u startup rječniku.
  • Klijenti Aestus računovodstva uz Parru imaju uvid u vlastiti cashflow i projekciju budućih troškova i prihoda, bilo kada i bilo gdje. No, zašto je korisno znati projekciju cashflow-a? Projekcija cashflow-a poduzetnicima daje do znanja hoće li imati dovoljno sredstava u budućnosti za vođenje tvrtke i za financiranje njenoga rasta.

 

3. Vašem knjigovođi je trebalo nekoliko dana da dostavi dokument ili važnu informaciju?

  • Nije rijetkost da poduzetnicima hitno treba uvid u račune, ugovore i sve ostale knjigovodstvene isprave koje pohranjuje računovodstvo. Na sreću, današnje digitalno doba omogućilo nam je pohranu svih poslovnih dokumenata na sigurnom oblaku (eng. cloud) koji olakšava njihov pronalazak i dostavu informacija poduzetniku.
  • Koristi li vaš računovodstveni tim dostupnu tehnologiju kako bi olakšao komunikaciju i suradnju s vama? Ako ste izgubili vrijeme na čekanje dokumenta ili podatka koji vam je mogao biti dostupan u roku od nekoliko minuta  ili u svega dva klika, uzmite u obzir promjenu računovodstvenog servisa.
  • Parra ima vlastiti sustav upravljanja dokumentima što omogućava poduzetniku pohranu,  pretragu, uvid i preuzimanje svih dostupnih dokumenta u PDF formatu.

 

Isto vrijedi ako još uvijek trošite dragocjeno vrijeme na skeniranje dokumenata. Taj administrativni teret u potpunosti može preuzeti računovodstvo, kao što i mi radimo za naše klijente poduzetnike.

 

4. Vaš računovođa vas ne savjetuje redovno?

  • Računovodstveni tim koji ima stručnost i iskustvo poduzetniku treba redovito pružati korisne savjete vezano za financijski aspekt poslovanja. To može biti savjetovanje kako smanjiti određenu vrstu troškova ili informiranje o aktivnim natječajima Europske unije i Republike Hrvatske za korištenje bespovratnih sredstava, koja mogu uvelike olakšati i ubrzati proces postizanja tržišne konkurentnosti ili razvoja proizvoda / usluge.
  • Jeste li dobili informaciju od knjigovođe na koje natječaje EU i RH se možete već danas prijaviti? Informira li vas knjigovođa o aktivnim mjerama za zapošljavanje? Isplaćujete li neoporezive naknade s ciljem privlačenja, zadržavanja i motivacije zaposlenika uz minimalan trošak?

 

5. Koristite nekoliko softvera za praćenje poslovanja?

  • Još uvijek pokušavate pratiti poslovanje kroz Excel? Koristite li različite programe za arhiviranje dokumentacije, pregled dugotrajne imovine i izdavanje računa? Praćenje poslovanja na ovako zastarjeli način može rezultirati neželjenim rezultatima poput nedostatka sigurnosti i sinkronizacije poslovnih procesa te gubitka vremena i sredstava zbog velike vjerojatnosti ljudske pogreške, neorganiziranih podataka, usporavanja ili rušenja softvera.
  • Klijenti Aestus računovodstva pomoću Parre mogu pregledati i preuzeti svu dokumentaciju koju za njih pohranjujemo na cloud, provjeriti stanje dugotrajne imovine, vidjeti troškove plaća te popis zaposlenika.
  • Korištenjem jedne aplikacije za sve navedene funkcije znatno smanjuje vremenske, ali i financijske troškove vašem poduzeću. Uz navedeno, Parra je u potpunosti besplatna za klijente Aestus računovodstva.

 

6. Imate problema kada je u pitanju izdavanje računa?

  • Još uvijek izrađujete račune u Wordu? Pogrešno unosite datume ili brojeve računa? Prema istraživanju Aestus računovodstva, čak 51% mikro i malih poduzetnika i dalje koristi Microsoft Word za izdavanje računa.
  • Parra osigurava brz i jednostavan način za izdavanje računa koji poduzetnicima također pruža opciju dupliciranja i storniranja dokumenata. Povezanost baze klijenata i stavki ubrzava proces automatskim popunjavanjem polja tijekom sastavljanja računa.
  • Osim toga, računi mogu biti izdani s terena putem laptopa, mobilnog uređaja ili tableta. Kada se račun izda, automatski se dostavlja računovodstvu, a klijent može pratiti status računa u bilo kojem trenutku.
  • Pitate se što mora sadržavati račun? Saznajte klikom na poveznicu.

 

Računovodstvo je jedna od najstarijih profesija, ali to ne znači da se ne mijenja i da ne prati trend digitalizacije. Ako želite imati računovodstveni tim od 30 stručnjaka na svojoj strani, kao i pristup podacima o svom poslovanju uvijek i svugdje, javite nam se već danas.

Podijeli:

Tražiš posao?

Tražiš ekipu s kojom ćeš rasti, učiti i biti svoj? Tražimo ljude s pozitivnom energijom koji žele stvarati. Pogledaj naše otvorene pozicije i postani dio tima koji svaki dan stvara nešto novo!

Slične objave

Iskoristite do 3.000.000,00 EUR kredita za rast, nove proizvode i širenje poslovanja, uz otpis glavnice do 50%.

17.12.2024

POKRETANJE POSLOVANJA

Želite otvoriti tvrtku i za to iskoristiti potpore za samozapošljavanje? Prijavitelji ove godine mogu dobiti do 27.000,00 EUR. Saznaj sve u članku.

02.12.2024

IZVORI FINANCIRANJA, SAVJETOVANJE

Saznajte kako mikro, mala i srednja poduzeća mogu iskoristiti do 120.000,00 EUR potpora za razvoj, komercijalizaciju ili pripremu za investicije.
Donosimo sve što poslodavci moraju znati kako bi pravilno vodili evidenciju o radnicima i radnom vremenu , kao i besplatne primjere dokumenata.

Kontaktirajte nas