Kada je vrijeme za promjenu računovođe?

02.06.2025

Hoćete li postići svoje poslovne ciljeve za ovu godinu? Kako vam je knjigovođa pomogao u tome? Kako i kada je najbolje promijeniti knjigovodstvo? To su samo neka od pitanja pri kraju financijske godine, kad komunikacija i suradnja koju poduzetnik i računovodstveni servis ostvaruju tijekom godine dolaze na vidjelo.

Visoki stupanj sinergije između knjigovodstvenog servisa i tvrtke može uvelike olakšati ostvarivanje željenog rezultata poslovanja. Međutim, poduzetnici ponekad nisu svjesni koliko je važno imati kvalitetan računovodstveni tim na svojoj strani.

Ako ste se našli u nekoj od sljedećih šest situacija, možda biste trebali promisliti o promjeni računovođe.

 

1. Bliži se kraj godine, a vi još ne znate koji je iznos vaše obveze poreza na dobit?

  • Jedna od najvažnijih uloga računovodstvenog servisa je da redovno prati poslovanje svog klijenta kako bi se moglo na vrijeme reagirati i pomoći u ostvarenju željenog poslovnoga rezultata. Knjigovođe raspolažu svim važnim financijskim podacima, ali te informacije često ne stižu do poduzetnika na vrijeme, što može negativno utjecati na uspjeh poduzetnika.
  • Poduzetnici ne bi smjeli čekati kraj godine da bi saznali kolika će im biti obveza poreza na dobit. Tom informacijom mogu i trebaju raspolagati u svakom trenutku kako bi mogli donositi racionalne poslovne odluke. Kako bi podaci bili ažurni i spremni za uvid, računovodstvo ih treba na vrijeme obraditi. Neki knjigovodstveni servisi će klijentima te podatke dati na uvid u obliku financijskih izvješća poput računa dobiti i gubitka ili bruto bilance.
  • Poduzetnici klijenti Aestus računovodstva tim ključnim podacima imaju pristup u bilo kojem trenutku u Parra aplikaciji koju dobivaju na korištenje unutar cijene računovodstva, a dozvoljava im da putem svog mobilnog uređaja, računala ili tableta imaju uvid u sve financijske podatke o poslovanju – poreznim obvezama, potraživanjima, dugovanjima, stanju na bankovnim računima i ostalo.

 

Ako još uvijek ne znate koji je trenutni iznos vaše porezne obveze i procijenjeni rezultat poslovanja na kraju godine, vrijeme je da ozbiljno razmislite o promjeni knjigovođe.

 

2. Ne pratite cashflow svog poduzeća?

  • Jeste li znali da među najčešćim razlozima propadanja mikro, malih i srednjih poduzeća jest cashflow? Pod tim se misli na loše upravljanje i ne praćenje cashflow-a te lošu procjenu budućih prihoda i troškova.
  • Posebnu pozornost na cashflow trebaju obratiti startupi zbog praćenja stanja financija i efikasnosti. Nadalje, cashflow je važno pratiti i zbog tzv. burn rate-a kojeg investitori koriste za  analizu poslovanja startupa. Detaljnija pojašnjenja pojmova korištenih u svijetu poduzetništva mogu se pronaći u startup rječniku.
  • Klijenti Aestus računovodstva uz Parru imaju uvid u vlastiti cashflow i projekciju budućih troškova i prihoda, bilo kada i bilo gdje. No, zašto je korisno znati projekciju cashflow-a? Projekcija cashflow-a poduzetnicima daje do znanja hoće li imati dovoljno sredstava u budućnosti za vođenje tvrtke i za financiranje njenoga rasta.

 

3. Vašem knjigovođi je trebalo nekoliko dana da dostavi dokument ili važnu informaciju?

  • Nije rijetkost da poduzetnicima hitno treba uvid u račune, ugovore i sve ostale knjigovodstvene isprave koje pohranjuje računovodstvo. Na sreću, današnje digitalno doba omogućilo nam je pohranu svih poslovnih dokumenata na sigurnom oblaku (eng. cloud) koji olakšava njihov pronalazak i dostavu informacija poduzetniku.
  • Koristi li vaš računovodstveni tim dostupnu tehnologiju kako bi olakšao komunikaciju i suradnju s vama? Ako ste izgubili vrijeme na čekanje dokumenta ili podatka koji vam je mogao biti dostupan u roku od nekoliko minuta  ili u svega dva klika, uzmite u obzir promjenu računovodstvenog servisa.
  • Parra ima vlastiti sustav upravljanja dokumentima što omogućava poduzetniku pohranu,  pretragu, uvid i preuzimanje svih dostupnih dokumenta u PDF formatu.

 

Isto vrijedi ako još uvijek trošite dragocjeno vrijeme na skeniranje dokumenata. Taj administrativni teret u potpunosti može preuzeti računovodstvo, kao što i mi radimo za naše klijente poduzetnike.

 

4. Vaš računovođa vas ne savjetuje redovno?

  • Računovodstveni tim koji ima stručnost i iskustvo poduzetniku treba redovito pružati korisne savjete vezano za financijski aspekt poslovanja. To može biti savjetovanje kako smanjiti određenu vrstu troškova ili informiranje o aktivnim natječajima Europske unije i Republike Hrvatske za korištenje bespovratnih sredstava, koja mogu uvelike olakšati i ubrzati proces postizanja tržišne konkurentnosti ili razvoja proizvoda / usluge.
  • Jeste li dobili informaciju od knjigovođe na koje natječaje EU i RH se možete već danas prijaviti? Informira li vas knjigovođa o aktivnim mjerama za zapošljavanje? Isplaćujete li neoporezive naknade s ciljem privlačenja, zadržavanja i motivacije zaposlenika uz minimalan trošak?

 

5. Koristite nekoliko softvera za praćenje poslovanja?

  • Još uvijek pokušavate pratiti poslovanje kroz Excel? Koristite li različite programe za arhiviranje dokumentacije, pregled dugotrajne imovine i izdavanje računa? Praćenje poslovanja na ovako zastarjeli način može rezultirati neželjenim rezultatima poput nedostatka sigurnosti i sinkronizacije poslovnih procesa te gubitka vremena i sredstava zbog velike vjerojatnosti ljudske pogreške, neorganiziranih podataka, usporavanja ili rušenja softvera.
  • Klijenti Aestus računovodstva pomoću Parre mogu pregledati i preuzeti svu dokumentaciju koju za njih pohranjujemo na cloud, provjeriti stanje dugotrajne imovine, vidjeti troškove plaća te popis zaposlenika.
  • Korištenjem jedne aplikacije za sve navedene funkcije znatno smanjuje vremenske, ali i financijske troškove vašem poduzeću. Uz navedeno, Parra je u potpunosti besplatna za klijente Aestus računovodstva.

 

6. Imate problema kada je u pitanju izdavanje računa?

  • Još uvijek izrađujete račune u Wordu? Pogrešno unosite datume ili brojeve računa? Prema istraživanju Aestus računovodstva, čak 51% mikro i malih poduzetnika i dalje koristi Microsoft Word za izdavanje računa.
  • Parra osigurava brz i jednostavan način za izdavanje računa koji poduzetnicima također pruža opciju dupliciranja i storniranja dokumenata. Povezanost baze klijenata i stavki ubrzava proces automatskim popunjavanjem polja tijekom sastavljanja računa.
  • Osim toga, računi mogu biti izdani s terena putem laptopa, mobilnog uređaja ili tableta. Kada se račun izda, automatski se dostavlja računovodstvu, a klijent može pratiti status računa u bilo kojem trenutku.

 

Računovodstvo je jedna od najstarijih profesija, ali to ne znači da se ne mijenja i da ne prati trend digitalizacije. Ako želite imati tim od 70 stručnjaka na svojoj strani, kao i pristup podacima o svom poslovanju uvijek i svugdje, javite nam se već danas.

Podijeli:

Tražiš posao?

Tražiš ekipu s kojom ćeš rasti, učiti i biti svoj? Tražimo ljude s pozitivnom energijom koji žele stvarati. Pogledaj naše otvorene pozicije i postani dio tima koji svaki dan stvara nešto novo!

Slične objave

05.11.2025

RAČUNOVODSTVO

Koliko će iznositi minimalna bruto plaća 2026. u Hrvatskoj saznajte u članku.

30.10.2025

RAČUNOVODSTVO, SAVJETOVANJE

U ovom članku donosimo kako isplatiti dobit, što je porez na dobit, tko ga je obvezan platiti te druge ključne informacije.

22.10.2025

IZVORI FINANCIRANJA, SAVJETOVANJE

Što je kredibilitet? Kako se opisuje profesionalni i reputacijski rizik? Koje su dobre prakse prilikom traženja kredita? Na ova i brojna druga pitanja donosimo odgovore u članku!
Iskoristite do 3.000.000,00 EUR kredita za rast, nove proizvode i širenje poslovanja, uz otpis glavnice do 50%.

Kontaktirajte nas