Kolektivni ugovor ugostiteljstva (KUU) uređuje međusobna prava i obveze, te određena pravila i pitanja iz radnih odnosa i u svezi s radnim odnosom radnika u ugostiteljskoj djelatnosti. Nedavno su na snagu stupile izmjene vezane za obvezu isplate minimalne plaće zaposlenicima u ugostiteljstvu. U nastavku saznajte informacije vezane za promjene Kolektivnog ugovora ugostiteljstva u 2023. godini.
Koje su promjene u Kolektivnom ugovoru ugostiteljstva?
- Predstavnici sindikata u ugostiteljstvu zajedno s HUP – Udrugom ugostiteljstva i turizma 11. travnja 2022. potpisali su novi Kolektivni ugovor ugostiteljstva koji se primjenjuje od 01. travnja 2022.
- Dopunom Kolektivnog ugovora ugostiteljstva u 2023. povećava se bruto plaća bez dodataka zaposlenih u ugostiteljstvu kroz 4 razreda složenosti poslova, od najnižeg povećanja od 6% do najvišeg od 12,5%.
U tablici se nalaze grupe složenosti poslova te iznosi novih osnovnih plaća koje su na snazi od srpnja 2023.
Grupa složenosti poslova |
Tipični poslovi |
Minimalna bruto plaća u eurima bez dodatka |
I. Jednostavni poslovi |
Čistačica, spremačica, |
700,00 |
II. Manje zahtjevni poslovi |
Sobarica, pomoćni konobar, pomoćni kuhar, pomoćni recepcionar i slastičar te drugi slični pomoćni poslovi navedene razine složenosti |
710,00 |
III. Zahtjevniji poslovi |
Konobar, kuhar, slastičar, |
760,00 |
IV. Vrlo zahtjevni poslovi |
Konobar specijalist, |
900,00 |
- Zaposlenik koji radi nedjeljom, blagdanom, noću ili u drugim uvjetima ima pravno na povećanje satnica za 50%.
Izmijenjeni i dopunjeni kolektivni ugovor možete pogledati klikom na poveznicu.
Kako osigurati usklađenost poslovanja sa zakonom?
- Kako biste svoje poslovanje uskladili s čestim zakonskim izmjenama, potrebno je imati na raspolaganju pouzdan i stručan računovodstveni tim. Svjesni ste da će Vaš računovođa imati jako bitne uloge kao što je vođenje evidencije, usklađivanje poslovanja sa zakonom i pravovremeno savjetovanje. Iz tog razloga potrebno je dobro razmisliti prije donošenja odluke o odabiru računovodstvenog servisa.
- Klijenti Aestus računovodstvenog tima, osim korištenja osnovne usluge, imaju pristup i besplatnom savjetovanju u bilo kojem trenutku, kao i besplatnoj aplikaciji Parra koja im pruža pregled svih dokumenata i podataka o njihovom poslovanju. Takav pristup informacijama poduzetnicima omogućuje brzo i ispravno donošenje odluka.
- Ako imate dodatna pitanja ili Vam je samo potreban savjet, kontaktirajte nas bez obaveze. Naši stručnjaci će Vam rado pomoći.