Što je evidencija radnog vremena i kako je voditi?

02.12.2024

POKRETANJE POSLOVANJA, RAČUNOVODSTVO

Što je evidencija radnog vremena, što mora sadržavati i do kada se mora ispuniti? U nastavku donosimo najvažnije informacije, kao i primjer evidencije radnih sati kojeg možete besplatno preuzeti.

Novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima stupio je na snagu 1. listopada 2024. godine. Više o tome pročitajte u članku.

Svaki poslodavac u Hrvatskoj dužan je voditi evidenciju o zaposlenicima i evidenciju radnog vremena za radnike koji su kod njega zaposleni. U slučaju ne vođenja evidencije ili vođenja na nepropisan način, poslodavac može biti kažnjen u iznosu do 13.270,00 EUR te odgovorna osoba do 1.320,00 EUR.

 

Što je evidencija radnog vremena?

  • Evidencija radnog vremena je dokument koji služi za praćenje radnog vremena zaposlenika, godišnjih odmora, bolovanja, rodiljinih dopusta i sl.
  • Dokument koji je obvezno ispuniti i dostaviti računovodstvu na kraju svakog mjeseca jer je temelj za obračun i isplatu plaće zaposlenika.

 

Koje su vrste radnog vremena?

Puno radno vrijeme 40 sati tjedno i ne može biti dulje od navedenog.
Nepuno radno vrijeme Svako radno vrijeme kraće od punog radnog vremena.
Skraćeno radno vrijeme Vrijedi za poslove na kojima, uz primjenu mjera zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, nije moguće zaštititi radnika od štetnih utjecaja.

Radno vrijeme se zbog toga skraćuje razmjerno štetnom utjecaju uvjeta rada na zdravlje i radnu sposobnost radnika.

Prekovremeni rad Radno vrijeme koje prelazi puno radno vrijeme, a koje ne smije biti duže od 50 sati tjedno. Dakle, zaposlenik ima pravo odraditi do 10 sati prekovremenog rada tjedno.

Prekovremeni rad pojedinog radnika ne smije trajati duže od 180 sati godišnje, osim ako je ugovoreno kolektivnim ugovorom u kojem slučaju ne smije trajati duže od 250 sati godišnje.

Noćni rad Rad koji se obavlja u vremenu između 22 sata uvečer i 6 sati ujutro idućega dana osim ako kolektivnim ugovorom ili sporazumom između poslodavca i radničkog vijeća nije određeno drugačije.

Više informacija  o vrstama radnog vremena pročitajte u zakonu o radu.

 

Što evidencija radnog vremena mora sadržavati?

  • Ime i prezime zaposlenika,
  • datum u mjesecu,
  • početak rada,
  • završetak rada,
  • vrijeme i sate zastoja, prekida rada i slično do kojega je došlo krivnjom poslodavca ili uslijed drugih okolnosti za koje radnik nije odgovoran,
  • ukupno dnevno radno vrijeme,
  • sate terenskog rada,
  • sate pripravnosti,
  • vrijeme nenazočnosti na radu (sati korištenja godišnjeg odmora, plaćenih dopusta, neradne dan i blagdane i sl.).

 

Kada se evidencija radnog vremena mora ispuniti?

  • Evidencija radnog vremena ispunjava se za tekući mjesec.
  • Rok za ispunu evidencije radnog vremena nije definiran, no preporučuje se redovito je ažurirati.
  • Poslodavac je dužan čuvati evidenciju radnog vremena 6 godina , a u slučaju spora do pravomoćnog okončanja.

 

Kako ispuniti evidenciju radnog vremena?

Pripremili smo vam upute za ispunjenje evidencije radnog vremena kada radnik radi 5 dana tjedno po 8 sati te ne radi za blagdane. U drugim slučajevima treba prilagoditi tablicu ovisno o radnom vremenu u poduzeću.

  • Excel verzija evidencije radnog vremena sastoji se od radnog lista “2024”, koji uključuje kalendar s obračunom sati za radne tjedne, informacijama o blagdanima te ukupnim brojem radnih sati.
  • Na radnom listu “Opći podaci” unose se informacije o poduzeću, imenu i prezimenu radnika, broju radnih dana, broju radnih sati te su prikazane informacije o blagdanima u 2024. godini.
  • Nakon toga slijede radni listovi sa svim mjesecima unutar kojih se unose podaci o radnom vremenu. Vrijeme početka rada unosi se u odgovarajući redak, npr., ako smjena počinje u 8:00, unosimo broj 8 u redak “Početak rada” (redak 8). Ako smjena završava u 16:00, pod “Završetak rada” (redak 9) unosimo broj 16. Tablica automatski izračunava radne sate za taj dan te ih upisuje pod redak “Ukupno dnevno radno vrijeme” (redak 12). Blagdani već imaju označene sate i za njih nije potrebno unositi podatke.
  • Godišnji odmor upisujemo pod “Godišnji odmor” (redak 17), gdje unosimo 8 za svaki radni dan proveden na godišnjem odmoru. Bolovanje se unosi pod “Privremena nesposobnost za rad (bolovanje)” (redak 19), gdje unosimo 8 za svaki radni dan proveden na bolovanju.

 

Preuzmite evidenciju radnog vremena

Podijeli:

Tražiš posao?

Tražiš ekipu s kojom ćeš rasti, učiti i biti svoj? Tražimo ljude s pozitivnom energijom koji žele stvarati. Pogledaj naše otvorene pozicije i postani dio tima koji svaki dan stvara nešto novo!

Slične objave

02.12.2024

POKRETANJE POSLOVANJA, RAČUNOVODSTVO

Kako uvesti fiskalnu blagajnu? Treba li webshop izdati fiskalizirane račune? Što napraviti ako mi prestane raditi fiskalna blagajna?

02.12.2024

POKRETANJE POSLOVANJA, RAČUNOVODSTVO

Što je evidencija radnog vremena, što mora sadržavati i do kada se mora ispuniti? U nastavku donosimo najvažnije informacije, kao i primjer kojeg možete besplatno preuzeti.

02.12.2024

POKRETANJE POSLOVANJA, RAČUNOVODSTVO

Saznajte ključne informacije o operativnom i financijskom leasingu, njihovim prednostima te razlikama.

02.12.2024

POKRETANJE POSLOVANJA, RAČUNOVODSTVO, SAVJETOVANJE

Pripremili smo više od 70 najčešće korištenih pojmova korištenih kod startupa, prevedenih s engleskog na hrvatski jezik. 

Kontaktirajte nas