Aestus
10.03.2022
Kako odabrati računovodstvo?

U današnjem brzom stilu života, poduzetnici često nemaju vremena voditi vlastite poslovne knjige te se žele posvetiti njima važnijim stvarima. Iz tog razloga veoma je bitno odabrati najbolje računovodstvo koje razumije potrebe klijenta.

Veličina samog poduzeća igra veliku ulogu pri odabiru računovodstva. Velika poduzeća često imaju vlastito interno računovodstvo, dok su mikro, mala i srednja poduzeća sklonija odabrati vanjsko računovodstvo.

Za početak, potrebno je istražiti dostupne računovodstvene servise na tržištu, a potom prikupiti ponude za računovodstvo. Ovaj proces je ključan kako bi se eliminirala knjigovodstva čije usluge ne odgovaraju onome što poduzetnik traži.

U nastavku članka pročitajte što je bitno prilikom odabira računovodstvenog servisa.

 

Koje kriterije uzeti u obzir prilikom odabira računovodstva?

  1. Kvaliteta usluge
  2. Stupanj digitalizacije računovodstvenog servisa
  3. Lokacija
  4. Iskustva trenutnih ili prijašnjih klijenata
  5. Dodatne prednosti
  6. Cijena usluge

 

  1. Kvaliteta usluge
  • Dobar računovodstveni tim prilikom prvog sastanka postavljat će puno pitanja kako bi dobio što bolju sliku o Vašem poduzeću. Obuhvatit će neke od informacija u nastavku koje će služiti i za formiranje cijena usluga, no isto tako za dobivanje okvirnog uvida kako poduzeće posluje.

 

    • Broj zaposlenika,
    • djelatnosti, broj ulaznih i izlaznih računa,
    • kakvi su poslovni planovi širenja,
    • što poduzetnik koristi za praćenje svog poslovanja,
    • koji su najveći izazovi u poslovanju,
    • na koji način poduzetnik dobiva uvid u poslovne i financijske podatke.

 

  • Kroz pojam kvalitete podrazumijeva se pristup klijentu, no i konstantno stručno usavršavanje računovodstvenog tima. Računovođa mora biti upoznat s novim promjenama zakona i uvođenjem istih radi izbjegavanja potencijalnih grešaka ili problema.
  • Posvećenost klijentu i ažurnost jedni su od najvažnijih kriterija. Važno je da postoji osoba koja će biti dostupna u razumnom vremenu za Vaše upite ili nedoumice. Uz stručno računovodstvo u koje poduzetnik ima povjerenja poslovanje može biti puno stabilnije i uspješnije. Kvalitetni računovodstveni servisi razumiju važnost kontinuiranog praćenja poslovanja, izvještavanja te upozoravanja klijenta na moguće nepravilnosti.
  • Provjerite posjeduje li računovodstvo certifikate i priznanja, kao što je ISO 9001 i ISO 27001. Oni su indikatori kvalitete usluge i visokog stupnja sigurnosti podataka.
  • Uvođenje eura kao nove službene valute u Republici Hrvatskoj donosi velik broj izmjena u financijama i financijskim izvještajima te cjelokupnom poslovanju poduzetnika. Računovodstvo mora biti upoznato i usklađeno s promjenama koje dolaze s uvođenjem eura.

 

  1. Stupanj digitalizacije računovodstvenog servisa
  • Republika Hrvatska u sve većem stupnju digitalizira svoje usluge te je većina njih dostupna online putem. Računovodstveni servisi koji prepoznaju benefite digitalizacije ažurniji su u izvršavanju svakodnevnih zadataka i pružaju kvalitetniju uslugu poduzetnicima.
  • Poduzetnici često potražuju razne dokumente kao što su računi, ugovori i razni drugi dokumenti koje računovodstvo pohranjuje. Moderni računovodstveni servisi ulažu u digitalno pohranjivanje dokumenata na tzv. cloud koji omogućava sigurnu pohranu podataka, pristupačnost dokumentima bilo kad i bilo gdje.
  • Aestus Grupa razvila je vlastitu aplikaciju Parra koja poduzetnicima služi za pregled poslovanja te omogućuje digitalni pregled financijskih podataka, poslovnih dokumenata te dostupnost istih u realnom vremenu. Na taj način znatno se ubrzava vrijeme potrebno za donošenje poslovnih odluka u odnosu na tradicionalno računovodstvo s kojim takav proces može potrajati i po nekoliko dana.

 

  1. Lokacija
  • Poduzetnici su nekoć tražili računovodstveni servis koji se nalazi u istom gradu ili u bližoj okolici njihovog ureda kako bi se lakše dostavila knjigovodstveno – računovodstvena dokumentacija.
  • Danas poduzetnici nisu ograničeni lokacijom. Moderni računovodstveni timovi, kao što je Aestus računovodstvo, pružaju uslugu administrativnog kurira koji prikuplja dokumentaciju u poslovnom prostoru klijenta neovisno o tome gdje se poduzetnik nalazi.

 

  1. Iskustva trenutnih ili prijašnjih klijenata
  • Tijekom potrage za računovođom poduzetnicima se savjetuje da provjere kakva su iskustva trenutnih ili bivših klijenata koji iz prve ruke mogu opisati kako računovodstvo posluje, koje su mu prednosti i potencijalni nedostaci.
  • Reference i iskustva mogu se istražiti na službenim stranicama računovodstvenog servisa, društvenim mrežama, putem alternativnih aplikacija ili razgovorom s drugim poduzetnicima.

 

  1. Dodatne prednosti
  • U komunikaciji s računovodstvenim timom provjerite pružaju li dodatne usluge poput besplatnog savjetovanja, informiranja i prijave na natječaje za korištenje bespovratnih sredstava i potpora.
  • Osiguranje od profesionalne odgovornosti bitna je stavka u stvaranju povjerenja s klijentima koju kvalitetna računovodstva posjeduju radi zaštite poslovanja poduzetnika. Klijenti Aestus računovodstva zaštićeni su od rizika pogreške policom osiguranja od profesionalne odgovornosti.
  • Tijekom odabira računovodstvenog servisa poduzetnici trebaju obratiti pozornost na stručnost cjelokupnog tima tvrtke. Osim računovodstva, interdisciplinarni tim Aestus Grupe pruža usluge consultinga, projektnog menadžmenta u nekretninama i digitalne transformacije poslovanja. Tim redovno obavještava svoje klijente o aktualnim natječajima za korištenje bespovratnih sredstava Europske unije, natječajima za potpore ili drugim izvorima financiranja.
  • Ako niste zadovoljni uslugom Vašeg računovodstva radi čestih pogrešaka, nedostupnosti ili drugih razloga, klikom na poveznicu provjerite nalazite li se u ovim situacijama koje upućuju da možda trebate razmisliti o promjeni računovodstva.

 

  1. Cijena usluga
  • Cijena računovodstvenih usluga nije zanemariv faktor prilikom odabira računovođe. Cijena se često povezuje sa samom kvalitetom usluge, zato je potrebno prilikom istraživanja pojedinih računovodstvenih servisa i tijekom komunikacije provjeriti odgovara li tražena cijena usluge vrijednosti koju očekujete dobiti za uzvrat.
  • Također, važno je saznati postoje li usluge koje računovodstva dodatno naplaćuju kao što je poslovno savjetovanje ili izrada godišnjih financijskih izvještaja.

 

Za sve informacije vezano za uslugu računovodstva te dostavu same ponude javite nam se putem email-a aestus@aestus.hr ili putem kontakt forme.

Ostali članci

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?

12.03.2024

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

Parra: Za računovođe koji rade pametnije

13.02.2024

Pozivamo Vas na event na kojem ćemo predstaviti aplikaciju Parra. Sudjelovanje je besplatno, a obrazac za prijavu je u nastavku. Vidimo se!

14 najčešćih pitanja o napojnicama

Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika.   Tko […]

Kako zaposliti stranog radnika u Hrvatskoj?

15.01.2024

Razmišljate o zapošljavanju novih radnika, no suočavate se s izazovima trenutne situacije na hrvatskom tržištu rada? Jedno od mogućih rješenja jest zapošljavanje stranih radnika. Prošle godine ukupno je izdano 172.499 dozvola za rad od kojih najviše za djelatnost graditeljstva te turizma i ugostiteljstva. No, tko i na koji način može zaposliti stranca? U nastavku članka […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.