Aestus
10.03.2022
Kako odabrati računovodstvo?

U današnjem brzom stilu života, poduzetnici često nemaju vremena voditi vlastite poslovne knjige te se žele posvetiti njima važnijim stvarima. Iz tog razloga veoma je bitno odabrati najbolje računovodstvo koje razumije potrebe klijenta.

Veličina samog poduzeća igra veliku ulogu pri odabiru računovodstva. Velika poduzeća često imaju vlastito interno računovodstvo, dok su mikro, mala i srednja poduzeća sklonija odabrati vanjsko računovodstvo.

Za početak, potrebno je istražiti dostupne računovodstvene servise na tržištu, a potom prikupiti ponude za računovodstvo. Ovaj proces je ključan kako bi se eliminirala knjigovodstva čije usluge ne odgovaraju onome što poduzetnik traži.

U nastavku članka pročitajte što je bitno prilikom odabira računovodstvenog servisa.

 

Koje kriterije uzeti u obzir prilikom odabira računovodstva?

  1. Kvaliteta usluge
  2. Stupanj digitalizacije računovodstvenog servisa
  3. Lokacija
  4. Iskustva trenutnih ili prijašnjih klijenata
  5. Dodatne prednosti
  6. Cijena usluge

 

  1. Kvaliteta usluge
  • Dobar računovodstveni tim prilikom prvog sastanka postavljat će puno pitanja kako bi dobio što bolju sliku o Vašem poduzeću. Obuhvatit će neke od informacija u nastavku koje će služiti i za formiranje cijena usluga, no isto tako za dobivanje okvirnog uvida kako poduzeće posluje.

 

    • Broj zaposlenika,
    • djelatnosti, broj ulaznih i izlaznih računa,
    • kakvi su poslovni planovi širenja,
    • što poduzetnik koristi za praćenje svog poslovanja,
    • koji su najveći izazovi u poslovanju,
    • na koji način poduzetnik dobiva uvid u poslovne i financijske podatke.

 

  • Kroz pojam kvalitete podrazumijeva se pristup klijentu, no i konstantno stručno usavršavanje računovodstvenog tima. Računovođa mora biti upoznat s novim promjenama zakona i uvođenjem istih radi izbjegavanja potencijalnih grešaka ili problema.
  • Posvećenost klijentu i ažurnost jedni su od najvažnijih kriterija. Važno je da postoji osoba koja će biti dostupna u razumnom vremenu za Vaše upite ili nedoumice. Uz stručno računovodstvo u koje poduzetnik ima povjerenja poslovanje može biti puno stabilnije i uspješnije. Kvalitetni računovodstveni servisi razumiju važnost kontinuiranog praćenja poslovanja, izvještavanja te upozoravanja klijenta na moguće nepravilnosti.
  • Provjerite posjeduje li računovodstvo certifikate i priznanja, kao što je ISO 9001 i ISO 27001. Oni su indikatori kvalitete usluge i visokog stupnja sigurnosti podataka.
  • Uvođenje eura kao nove službene valute u Republici Hrvatskoj donosi velik broj izmjena u financijama i financijskim izvještajima te cjelokupnom poslovanju poduzetnika. Računovodstvo mora biti upoznato i usklađeno s promjenama koje dolaze s uvođenjem eura.

 

  1. Stupanj digitalizacije računovodstvenog servisa
  • Republika Hrvatska u sve većem stupnju digitalizira svoje usluge te je većina njih dostupna online putem. Računovodstveni servisi koji prepoznaju benefite digitalizacije ažurniji su u izvršavanju svakodnevnih zadataka i pružaju kvalitetniju uslugu poduzetnicima.
  • Poduzetnici često potražuju razne dokumente kao što su računi, ugovori i razni drugi dokumenti koje računovodstvo pohranjuje. Moderni računovodstveni servisi ulažu u digitalno pohranjivanje dokumenata na tzv. cloud koji omogućava sigurnu pohranu podataka, pristupačnost dokumentima bilo kad i bilo gdje.
  • Aestus Grupa razvila je vlastitu aplikaciju Parra koja poduzetnicima služi za pregled poslovanja te omogućuje digitalni pregled financijskih podataka, poslovnih dokumenata te dostupnost istih u realnom vremenu. Na taj način znatno se ubrzava vrijeme potrebno za donošenje poslovnih odluka u odnosu na tradicionalno računovodstvo s kojim takav proces može potrajati i po nekoliko dana.

 

  1. Lokacija
  • Poduzetnici su nekoć tražili računovodstveni servis koji se nalazi u istom gradu ili u bližoj okolici njihovog ureda kako bi se lakše dostavila knjigovodstveno – računovodstvena dokumentacija.
  • Danas poduzetnici nisu ograničeni lokacijom. Moderni računovodstveni timovi, kao što je Aestus računovodstvo, pružaju uslugu administrativnog kurira koji prikuplja dokumentaciju u poslovnom prostoru klijenta neovisno o tome gdje se poduzetnik nalazi.

 

  1. Iskustva trenutnih ili prijašnjih klijenata
  • Tijekom potrage za računovođom poduzetnicima se savjetuje da provjere kakva su iskustva trenutnih ili bivših klijenata koji iz prve ruke mogu opisati kako računovodstvo posluje, koje su mu prednosti i potencijalni nedostaci.
  • Reference i iskustva mogu se istražiti na službenim stranicama računovodstvenog servisa, društvenim mrežama, putem alternativnih aplikacija ili razgovorom s drugim poduzetnicima.

 

  1. Dodatne prednosti
  • U komunikaciji s računovodstvenim timom provjerite pružaju li dodatne usluge poput besplatnog savjetovanja, informiranja i prijave na natječaje za korištenje bespovratnih sredstava i potpora.
  • Osiguranje od profesionalne odgovornosti bitna je stavka u stvaranju povjerenja s klijentima koju kvalitetna računovodstva posjeduju radi zaštite poslovanja poduzetnika. Klijenti Aestus računovodstva zaštićeni su od rizika pogreške policom osiguranja od profesionalne odgovornosti.
  • Tijekom odabira računovodstvenog servisa poduzetnici trebaju obratiti pozornost na stručnost cjelokupnog tima tvrtke. Osim računovodstva, interdisciplinarni tim Aestus Grupe pruža usluge consultinga, projektnog menadžmenta u nekretninama i digitalne transformacije poslovanja. Tim redovno obavještava svoje klijente o aktualnim natječajima za korištenje bespovratnih sredstava Europske unije, natječajima za potpore ili drugim izvorima financiranja.
  • Ako niste zadovoljni uslugom Vašeg računovodstva radi čestih pogrešaka, nedostupnosti ili drugih razloga, klikom na poveznicu provjerite nalazite li se u ovim situacijama koje upućuju da možda trebate razmisliti o promjeni računovodstva.

 

  1. Cijena usluga
  • Cijena računovodstvenih usluga nije zanemariv faktor prilikom odabira računovođe. Cijena se često povezuje sa samom kvalitetom usluge, zato je potrebno prilikom istraživanja pojedinih računovodstvenih servisa i tijekom komunikacije provjeriti odgovara li tražena cijena usluge vrijednosti koju očekujete dobiti za uzvrat.
  • Također, važno je saznati postoje li usluge koje računovodstva dodatno naplaćuju kao što je poslovno savjetovanje ili izrada godišnjih financijskih izvještaja.

 

Za sve informacije vezano za uslugu računovodstva te dostavu same ponude javite nam se putem email-a aestus@aestus.hr ili putem kontakt forme.

Ostali članci

Što poduzetnik mora znati o trošku reprezentacije?

09.07.2024

U poslovnom svijetu, troškovi reprezentacije se često koristi kao alat za izgradnju novih poslovnih odnosa ili poboljšanje postojećih. No, što točno predstavlja reprezentacija, koji su prihvatljivi troškovi reprezentacije te kada se može primijeniti? Odgovore na ova i ostala poduzetniku važna pitanja donosimo u nastavku članka.   Što je reprezentacija? Reprezentacija predstavlja troškove koji se odnose na […]

Najčešća pitanja o fiskalizaciji: Vodič za poduzetnike

18.06.2024

Kako uvesti fiskalnu blagajnu? Treba li webshop izdati fiskalizirane račune? Fiskaliziraju li se uplate putem Paypal-a, Stripe-a i drugih platformi za online transakcije? Što napraviti ako mi prestane raditi fiskalna blagajna? U nastavku ovog članka donosimo najvažnije informacije o fiskalizaciji te odgovore na najčešća pitanja poduzetnika.   Što je fiskalizacija? Fiskalizacija je skup mjera koje […]

Zapošljavanje učenika i studenata

29.05.2024

Kraj školske / akademske godine i ljetni praznici predstavljaju odličnu priliku za zapošljavanje učenika i studenata. Naš Aestus računovodstveni tim izdvaja važne informacije za sve poslodavce koji planiraju zaposliti učenike i studente.   Kada je moguće zaposliti učenika? Učenici se mogu zapošljavati isključivo za vrijeme zimskih, proljetnih i ljetnih praznika. U 2024. godini ljetni praznici započinju […]

10 najčešćih pitanja o godišnjem odmoru

23.04.2024

Planirate godišnji odmor svojih zaposlenika? Prema zakonu o radu, godišnji odmor je pravo zaposlenika i obveza poslodavca u svrhu obnavljanja psihofizičkih sposobnosti potrebnih za siguran i uspješan rad. Znate li koja su vaša prava za korištenje godišnjeg odmora i koji je minimalni broj dana godišnjeg odmora na koji ostvarujete pravo? U nastavku donosimo 10 najčešćih […]

Vodič kroz godišnji financijski izvještaj za poduzetnike

04.04.2024

Kraj travnja označava i rok za predaju godišnjih financijskih izvještaja. Računovodstvo ga sastavlja, a poduzetnik je taj koji ga potvrđuje. Kako bi znali što potpisujete, u nastavku pročitajte od kojih se podataka sastoje godišnji financijski izvještaji, zašto ih poduzetnici moraju dostavljati FINA-i, kako očitati važne informacije o poslovanju, kako poduzeće posluje te koliko poreza na […]

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.