U prethodnom članku predstavili smo Vam rječnik digitalne transformacije. U nastavku ćemo detaljnije objasniti RPA i proces automatizacije poslovnih procesa.
Pojam automatizacije vezuje se uz grčku riječ kybernetes, a što znači kormilar odnosno navigator, a povezana s latinskom riječi governor. U Platonovoj republici (3-4st pr. Kr.) znači upravljanje, vođenje brodom koje uspoređuje sa upravljanjem (vođenjem) društva.
U svojoj ranoj fazi do Drugog svjetskog rata automatizirali su se i izgradili parni strojevi, mlinovi, avioni, brodovi, procesna industrija, telekomunikacije, a nakon Drugog svjetskog rata dolazi do naglog širenja automatizacije u industriju, obrazovanje te organizacije. Danas je automatizacija svuda oko nas te se ne automatiziraju samo teški fizički poslovi već i administrativni.
RPA je samo korak u digitalnoj transformaciji i/ili automatizaciji poslovanja. Robotic Process Automation je skup softverskih alata kojima se automatizira širok raspon poslovnih procesa.
Cilj samog RPA je unaprjeđenje poslovanja temeljem smanjenja troškova, prevencije grešaka i ubrzanja provedbe procesa. Navedeno se provodi integriranjem robota u redovne poslovne procese koji su opsežni, strukturirani, repetitivni i odvijaju se prema određenim pravilima.
Sve navedeno djeluje dosta apstraktno? Pa što RPA uistinu radi? RPA replicira akcije miša i/Ili tipkovnice koje bi zaposlenici izvodili, od otvaranja e-mail pošte i njezinih privitaka ili istraživanja konkurencije pa sve do provođenja složenijih poruka; primjera je sve više, a RPA je koristan kod:
Tko sve može koristiti RPA? U pravilu to su velika i srednja poduzeća, ali i svi ostali kojima je u cilju daljnja optimizacija poslovanja glede smanjenja troškova i ubrzanja poslovnih procesa, a imaju resursa za provedbu. Ono što uistinu RPA donese organizaciji sumirano je kroz:
- povećanje efikasnosti – zaposlenici ne „gube“ vrijeme ne repetitivne poslove,
- 100% točnosti – ne dolazi do grešaka jer poslao obavlja „robot“,
- 24/7 učinkovitost – „robot“ nema slobodne dane, vikende niti blagdane; radi cijelo vrijeme,
- povećava zadovoljstvo klijenata – nema čekanja odgovora, čekanja robe, krivih dostava i slično,
- smanjuje vrijeme čekanja dokumenata,
- doprinosi digitalnoj transformaciji poduzeća,
- smanjuje troškove, potiče stabilnost i optimizira resurse.Ponekad postoci govore više. Istraživanja su pokazala da se robotizirati može 70% do 80% poslovnih procesa, da 22% svog vremena zaposlenici rade repetitivne poslove te da se dolazi do uštede od 25 do čak 50% prilikom automatizacije! Vjerujemo da Vam je ovo zadnje posebno zanimljivo, a ako želite ostvariti uštede i u svom poslovanju javite nam se.
Vaš Aestus tim