Aestus
18.07.2023
Promjene Kolektivnog ugovora ugostiteljstva
Kolektivni ugovor ugostiteljstva iz 2022. godine nedavno je izmijenjen i dopunjen. U nastavku donosimo informacije što se sve promijenilo.

Kolektivni ugovor ugostiteljstva (KUU) uređuje međusobna prava i obveze, te određena pravila i pitanja iz radnih odnosa i u svezi s radnim odnosom radnika u ugostiteljskoj djelatnosti. Nedavno su na snagu stupile izmjene vezane za obvezu isplate minimalne plaće zaposlenicima u ugostiteljstvu. U nastavku saznajte informacije vezane za promjene Kolektivnog ugovora ugostiteljstva u 2023. godini. 

 

Koje su promjene u Kolektivnom ugovoru ugostiteljstva?

  • Predstavnici sindikata u ugostiteljstvu zajedno s HUP – Udrugom ugostiteljstva i turizma 11. travnja 2022. potpisali su novi Kolektivni ugovor ugostiteljstva koji se primjenjuje od 01. travnja 2022.
  • Dopunom Kolektivnog ugovora ugostiteljstva u 2023. povećava se bruto plaća bez dodataka zaposlenih u ugostiteljstvu kroz 4 razreda složenosti poslova, od najnižeg povećanja od 6% do najvišeg od 12,5%. 

 

U tablici se nalaze grupe složenosti poslova te iznosi novih osnovnih plaća koje su na snazi od srpnja 2023.

Grupa složenosti poslova

Tipični poslovi 

Minimalna bruto plaća u eurima bez dodatka 

 

I. Jednostavni poslovi

Čistačica, spremačica,
servir, portir, nosač prtljage, i
drugi slični poslovi navedene
razine složenosti

 

700,00

 

II. Manje zahtjevni poslovi

Sobarica, pomoćni
konobar, pomoćni kuhar,
pomoćni recepcionar i slastičar te drugi slični pomoćni poslovi navedene razine složenosti
 

710,00

 

III. Zahtjevniji poslovi

Konobar, kuhar, slastičar,
recepcionar i drugi slični
poslovi navedene razine
složenosti 

 

760,00

 

IV. Vrlo zahtjevni poslovi

Konobar specijalist,
kuhar specijalist i drugi slični
specijalistički poslovi
navedene razine složenosti

 

900,00

  • Zaposlenik koji radi nedjeljom, blagdanom, noću ili u drugim uvjetima ima pravno na povećanje satnica za 50%.

 

Izmijenjeni i dopunjeni kolektivni ugovor možete pogledati klikom na poveznicu. 

 

Kako osigurati usklađenost poslovanja sa zakonom?

  • Kako biste svoje poslovanje uskladili s čestim zakonskim izmjenama, potrebno je imati na raspolaganju pouzdan i stručan računovodstveni tim. Svjesni ste da će Vaš računovođa imati jako bitne uloge kao što je vođenje evidencije, usklađivanje poslovanja sa zakonom i pravovremeno savjetovanje. Iz tog razloga potrebno je dobro razmisliti prije donošenja odluke o odabiru računovodstvenog servisa. 
  • Klijenti Aestus računovodstvenog tima, osim korištenja osnovne usluge,  imaju pristup i besplatnom savjetovanju u bilo kojem trenutku, kao i besplatnoj aplikaciji Parra koja im pruža pregled svih dokumenata i podatakao njihovom poslovanju. Takav pristup informacijama poduzetnicima omogućuje brzo i ispravno donošenje odluka. 
  • Ako imate dodatna pitanja ili Vam je samo potreban savjet, kontaktirajte nas bez obaveze. Naši stručnjaci će Vam rado pomoći. 

Ostali članci

Zapošljavanje učenika i studenata

29.05.2024

Kraj školske / akademske godine i ljetni praznici predstavljaju odličnu priliku za zapošljavanje učenika i studenata. Naš Aestus računovodstveni tim izdvaja važne informacije za sve poslodavce koji planiraju zaposliti učenike i studente.   Kada je moguće zaposliti učenika? Učenici se mogu zapošljavati isključivo za vrijeme zimskih, proljetnih i ljetnih praznika. U 2024. godini ljetni praznici započinju […]

10 najčešćih pitanja o godišnjem odmoru

23.04.2024

Planirate godišnji odmor svojih zaposlenika? Prema zakonu o radu, godišnji odmor je pravo zaposlenika i obveza poslodavca u svrhu obnavljanja psihofizičkih sposobnosti potrebnih za siguran i uspješan rad. Znate li koja su vaša prava za korištenje godišnjeg odmora i koji je minimalni broj dana godišnjeg odmora na koji ostvarujete pravo? U nastavku donosimo 10 najčešćih […]

Vodič kroz godišnji financijski izvještaj za poduzetnike

04.04.2024

Kraj travnja označava i rok za predaju godišnjih financijskih izvještaja. Računovodstvo ga sastavlja, a poduzetnik je taj koji ga potvrđuje. Kako bi znali što potpisujete, u nastavku pročitajte od kojih se podataka sastoje godišnji financijski izvještaji, zašto ih poduzetnici moraju dostavljati FINA-i, kako očitati važne informacije o poslovanju, kako poduzeće posluje te koliko poreza na […]

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?

12.03.2024

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.