11.02.2021
5 grešaka pri pisanju poslovnog plana
Pišete poslovni plan za korištenje poticaja za samozapošljavanje? Pročitajte koje su najčešće greške i kako ih možete izbjeći.

Znate li koliko je važno izraditi kvalitetan poslovni plan i koje su najčešće greške pri pisanju istog? Želite iskoristiti poticaj za samozapošljavanje, a zapeli ste pri sastavljanju troškovnika? Tijekom uplovljavanja u poduzetničke vode, poduzetnici početnici se osjećaju izgubljeno jer kreću na novi put pun prepreka i izazova. Najčešće ne znaju kome se obratiti za pomoć i od kuda krenuti, a pisanje poslovnog plana nije niti malo jednostavno. Postoje pravila i uvjeti koje morate ispuniti.

Kako bismo Vam olakšali  taj zadatak, donosimo Vam 5 najčešćih grešaka poduzetnika pri pisanju poslovnog plana, kao i savjete kako da ih izbjegnete.

 

  1. Nedovoljna priprema i nepoznavanje tržišta

Poslovnim planom potrebno je za početak dokazati opravdanost poduzetničkog pothvata. Stvaranje nerealne slike poslovanja i “uljepšavanje brojeva” prva je opasnost sa kojom se poduzetnici susreću pri izlasku na tržište.

Kako se pripremiti za pisanje poslovnog plana?

  • Poslovni plan u više tematskih poglavlja prati logičan slijed razvoja poduzeća. Traži pažljivu pripremu, profesionalan pristup i znanje.
  • Zahtijeva puno vremena utrošenog na analizu industrije u kojoj se planira djelovati:
    • analizu tržišta (kupci, trendovi, ponuda, potražnja i sl.),
    • procjenu konkurencije.
  • Poslovni plan opisuje budući razvoj poslovnog subjekta i eventualne slabe točke poduzetničke ideje. Potrebno je unaprijed promisliti o budućnosti i smjeru razvoja Vašeg poslovanja.

 

Ukoliko trebate knjigovodstvo koje će Vas pratiti na putu od pisanja poslovnog plana, do stvaranja uspješnog poslovnog subjekta, a pritom Vas upozoravati na sve poduzetničke „probleme“ i pomagati u razvoju poslovanja – kontaktirajte naš tim Aestus računovodstvo.

 

  1. Osloniti se samo na ideju nije dovoljno – konkurentnost, održivost i inovativnost ključni su za uspjeh

Usluge i proizvodi utemeljeni na imitaciji tuđih uspješnih poduzetničkih priča vrlo teško pronalaze  put do kupaca. Kvalitetna i inovativna ideja temelj je uspješnog poslovanja. Da bi se ostvario profit, potrebno je analizirati tržište, osmisliti kvalitetan način realizacije ideje te osigurati održivost poslovanja.

Upravo zato donosimo nekoliko važnih savjeta za izradu poslovnog plana u 2021. godini i dokazivanje konkurentnosti, održivosti i inovativnosti.

  • Savjetujemo da naglasite na koji način planirate postići konkurentnost, održivost i inovativnost Vaše poslovne ideje.
  • Nije dovoljno samo uložiti u opremu i novu tehnologiju. Potrebno je razmisliti, a potom argumentirati kako planirate unaprijediti postojeće proizvode ili stvoriti nove. Samo se s inovativnim proizvodima i uslugama, s kojima se bolje, brže i kvalitetnije zadovoljavaju potrebe kupaca i korisnika, može ostvariti konkurentnost.
  • Način na koji ćete dokazati konkurentnost i inovativnost ovisi o djelatnosti kojom se planirate baviti. To može biti i troškovna diferencijacija, pokretanje poslovanja u lokalnim samoupravama sa nižim indeksom razvijenosti i sl. Za sva dodatna pitanja, obratite nam se za pomoć.
  • Potrebno je razmisliti zašto bi klijenti izabrali baš Vas i odgovoriti na pitanje – po čemu se razlikujete od drugih? Svaka ideja, uz dobru realizaciju i uvažavajući faktore konkurentnosti, inovativnosti i održivosti, ima izglednu šansu doprijeti do kupaca. Na Vama je da vjerujete u svoju ideju i uložite napor kako biste ju uspješno realizirali.

 

Ukoliko niste sigurni da Vaša ideja zadovoljava uvjete, javite nam se i rado ćemo vam pomoći.

 

  1. Pogrešna procjena prihoda i troškova

Poslovni plan osnovni je preduvjet za pokretanje svakog novog poslovnog subjekta. U njemu su na jednom mjestu napisane sve Vaše ideje i planirane aktivnosti, kao i procjene prihoda i troškova koje želite ostvariti u poslovanju. Ako želite razviti uspješno poslovanje koje će kvalitetno rasti, trebate imati jasnu viziju gdje želite biti za mjesec dana, ali i u idućoj godini.

Jasna vizija poslovanja vodi do jasnih i ostvarivih ciljeva te precizne projekcije prihoda i troškova koje je potrebno konstantno pratiti kako biste u svakom trenutku znali krećete li se u željenom smjeru. Evo kako to možete ostvariti.

  • Prilikom definiranja ciljeva potrebno je uzeti u obzir koje troškove želite pokriti financijskim sredstvima od dobivene potpore, a koje iz vlastitih sredstava. Potpore za samozapošljavanje moguće je kombinirati sa potporama gradova, županija, EU i sl.
  • Procjenu prihoda i troškova treba napraviti realno i u skladu s trenutačnom situacijom na tržištu. Savjetujemo da ne navodite poslove za koje znate da ih nećete biti u mogućnosti odraditi.
  • Troškove plaće, doprinosa, knjigovodstva i osnivanja firme savjetujemo da pokrijete iz fiksnog iznosa potpora kako biste osigurali stabilnost poslovanja u prvoj godini. Također, uzmite u obzir da u poslovanju često dolazi do neočekivanih troškova. Ako želite imati pregled poslovanja u svakom trenutku i na svakom mjestu, konktaktirajte nas.

 

  1. Osnivanje neodgovarajućeg oblika poslovnog subjekta – obrt ili firma?

Većina novih poduzetnika koji kreću u osnivanje poslovnog subjekta već se na početku nađe u nedoumici – osnovati obrt ili firmu?

Donosimo neke od važnih razlika između firme i obrta koje trebate uzeti u obzir prije pisanja poslovnog plana.

  • Proces osnivanja obrta je jednostavniji, brži i jeftiniji, ali on ima i određene mane:
    • ograničenje broja djelatnosti – u slučaju da stvari krenu loše odgovarate svojom imovinom, te
    • ograničenje vrste djelatnosti – potrebno je obavljati djelatnost za koju imate odgovarajuću stručnu spremu.
  • Kao firma možete obavljati i djelatnosti za koju nemate odgovarajuću stručnu spremu.
  • Za firmu morate imati knjigovodstvo – firma je poseban pravni subjekt koji je neovisan o Vama kao fizičkoj osobi i ukoliko stvari krenu loše gubite temeljni kapital koji ste uložili.
  • Ukoliko se prilikom prijave na poticaje za samozapošljavanje prijavite za neodgovarajući oblik poslovnog subjekta i po odobrenju potpora ga ne budete u mogućnosti otvoriti, gubite ostvarenu potporu.

Savjetujemo Vam da kada dođete do ovog koraka kontaktirate knjigovođu koji će Vam prema Vašoj poslovnoj ideji najbolje znati odgovoriti na pitanje – obrt ili firma. Ako vas zanima što sve trebate znati ako planirate otvoriti poduzeće, kliknite ovdje.

 

  1. Nepotpuna dokumentacija u slučaju udruživanja

Bez obzira jeste li osnovali obrt ili firmu, činjenica je da ćete ostvariti prihod tek nakon što prodate proizvod ili pružite uslugu. Suradnja s drugim osobama ili poduzetnicima nije loša opcija ako će vam to pomoći da ostvarite zaradu potrebnu za daljnji razvoj poslovne ideje. U tom slučaju postoje razlike u pravilima i uvjetima za pisanje poslovnog plana.

Ukoliko se odlučite za udruživanje i prijavu na mjere za samozapošljavanje sa još jednom osobom potrebno je znati sljedeće:

  • potrebno je napisati dva poslovna plana,
  • poslovna ideja mora biti ista, ali iskustvo i troškovnik moraju biti različiti,
  • jedna osoba se prijavljuje na maksimalni iznos potpore, a druga na 50% tog iznosa dok suvlasništvo u firmi iznosi 50:50,
  • moguće je da se poslovni plan odobri samo jednoj od dvije osobe.

 

Gotovo svi poduzetnici početnici osjećaju strah od neuspjeha prilikom ulaska na poslovno tržište. Kako bi izbjegli greške u projekciji prihoda i troškova, napisali što kvalitetniji plan, dobili nepovratna sredstva za samozapošljavanje i potporu u svim daljnjim koracima – kontaktirajte Aestus računovodstvo.

Ostali članci

Koraci za otvaranje firme putem START sustava

07.04.2021

Otvaranje firme u Hrvatskoj sastoji se od nekoliko važnih koraka. Prvo pitanje na koje trebate odgovor je: “Želim li otvoriti j.d.o.o. ili d.o.o.?” Naš stručni tim Aestus računovodstvo redovno pruža savjetodavnu pomoć poduzetnicima u nastajanju kako bi odabrali oblik poslovnog subjekta koji najbolje odgovara planiranom poslovanju. U nastavku donosimo redoslijed svih potrebnih aktivnosti otvaranja poduzeća […]

Mali rječnik računovodstvenih pojmova

01.04.2021

Svi mi se nerijetko nađemo u situaciji da nismo sigurni koja je točna definicija pojma s kojim smo se susreli tijekom radnog vremena, u razgovoru s kolegama i prijateljima ili sa svojim knjigovođom. U Aestus računovodstvu učestalo savjetujemo naše klijente i koristimo određene osnovne izraze koji predstavljaju dio redovnih knjigovodstveno – računovodstvenih aktivnosti. Kako biste […]

Digitalizacija poslovanja bez dodatnih ulaganja

30.03.2021

Online event “Koliko košta digitalizacija poduzetnika?” održan 25.3.2021. ostvario je veliki odaziv hrvatskih poduzetnika. U panel raspravi koju je moderirao suosnivač Aestus Grupe, Danko Žitinić, svoja iskustva o digitalizaciji poslovanja podijelili su Aleksandra Ignatoski, voditeljica razvoja proizvoda u Aestus računovodstvu, Mirko Grošić, osnivač tvrtke Geotech, Tomislav Car, osnivač tvrtke Infinum te Tatjana Skoko, direktorica hrvatske […]

Koliko košta digitalizacija poduzetnika?

12.03.2021

Vrhunski govornici, više nego aktualna tema i besplatno sudjelovanje – pozivamo te na online event Aestus Grupe u četvrtak 25.3.2021. pod nazivom “Koliko košta digitalizacija poduzetnika?” Svoja iskustva s nama će podijeliti poduzetnici iz različitih sektora gospodarstva tijekom zanimljive panel rasprave. Koja je tema? Kao što sam naziv kaže, online event posvećen je temi digitalizacije […]

Što mora sadržavati račun?

22.01.2021

Kako sastaviti račun? Koji su sastavni dijelovi fakture? Postoji li razlika između računa i fakture? Donosimo sadržaj računa, kao i primjer koji možete besplatno preuzeti i koristiti. Porezna uprava propisala je odredbama Općeg poreznog zakona, kao i posebnim poreznim propisima obvezu izdavanja faktura i vođenja poslovnih knjiga i evidencija. Što je račun? Račun ili faktura […]

Zapošljavamo samostalnog knjigovođu

20.01.2021

Nalaziš se u Rijeci, imaš iskustvo rada u knjigovodstvu i tražiš novi posao? Nudimo ti radno mjesto na kojem ćeš biti dio tima motiviranih i sposobnih ljudi koji uživaju u onom što rade. Tko smo mi? Aestus Grupa se bavi konzaltingom, knjigovodstvom i izradom rješenja koja čine poslovanje bržim i točnijim kako interno, tako i […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.