Aestus
11.07.2023
5 grešaka pri pisanju poslovnog plana
Pišete poslovni plan za korištenje poticaja za samozapošljavanje? Pročitajte koje su najčešće greške i kako ih možete izbjeći.

Znate li koliko je važno izraditi kvalitetan poslovni plan i koje su najčešće greške pri pisanju istog? Želite iskoristiti poticaj za samozapošljavanje, a zapeli ste pri sastavljanju troškovnika? Tijekom uplovljavanja u poduzetničke vode, poduzetnici početnici se osjećaju izgubljeno jer kreću na novi put pun prepreka i izazova. Najčešće ne znaju kome se obratiti za pomoć i od kuda krenuti, a pisanje poslovnog plana nije niti malo jednostavno. Postoje pravila i uvjeti koje morate ispuniti.

Kako bismo Vam olakšali  taj zadatak, donosimo Vam 5 najčešćih grešaka poduzetnika pri pisanju poslovnog plana, kao i savjete kako da ih izbjegnete.

 

1. Nedovoljna priprema i nepoznavanje tržišta

Poslovnim planom potrebno je za početak dokazati opravdanost poduzetničkog pothvata. Stvaranje nerealne slike poslovanja i “uljepšavanje brojeva” prva je opasnost s kojom se poduzetnici susreću pri izlasku na tržište.

 

Kako se pripremiti za pisanje poslovnog plana?

  • Poslovni plan u više tematskih poglavlja prati logičan slijed razvoja poduzeća. Traži pažljivu pripremu, profesionalan pristup i znanje.
  • Zahtijeva puno vremena utrošenog na analizu industrije u kojoj se planira djelovati:
    • analizu tržišta (kupci, trendovi, ponuda, potražnja i sl.),
    • procjenu konkurencije.
  • Poslovni plan opisuje budući razvoj poslovnog subjekta i eventualne slabe točke poduzetničke ideje. Potrebno je unaprijed promisliti o budućnosti i smjeru razvoja Vašeg poslovanja.

 

Ako trebate knjigovodstvo koje će Vas pratiti na putu od pisanja poslovnog plana, do stvaranja uspješnog poslovnog subjekta, a pritom Vas upozoravati na sve poduzetničke „probleme“ i pomagati u razvoju poslovanja – kontaktirajte naš tim Aestus računovodstvo.

 

2. Osloniti se samo na ideju nije dovoljno – konkurentnost, održivost i inovativnost ključni su za uspjeh

Usluge i proizvodi utemeljeni na imitaciji tuđih uspješnih poduzetničkih priča vrlo teško pronalaze put do kupaca. Kvalitetna i inovativna ideja temelj je uspješnog poslovanja. Da bi se ostvario profit, potrebno je analizirati tržište, osmisliti kvalitetan način realizacije ideje te osigurati održivost poslovanja.

Upravo zato donosimo nekoliko važnih savjeta za izradu poslovnog plana u 2023. godini i dokazivanje konkurentnosti, održivosti i inovativnosti.

  • Savjetujemo da naglasite na koji način planirate postići konkurentnost, održivost i inovativnost Vaše poslovne ideje.
  • Nije dovoljno samo uložiti u opremu i novu tehnologiju. Potrebno je razmisliti, a potom argumentirati kako planirate unaprijediti postojeće proizvode ili stvoriti nove. Samo se s inovativnim proizvodima i uslugama, s kojima se bolje, brže i kvalitetnije zadovoljavaju potrebe kupaca i korisnika, može ostvariti konkurentnost.
  • Način na koji ćete dokazati konkurentnost i inovativnost ovisi o djelatnosti kojom se planirate baviti. To može biti i troškovna diferencijacija, pokretanje poslovanja u lokalnim samoupravama s nižim indeksom razvijenosti i sl. Za sva dodatna pitanja, obratite nam se za pomoć.
  • Potrebno je razmisliti zašto bi klijenti izabrali baš Vas i odgovoriti na pitanje – po čemu se razlikujete od drugih? Svaka ideja, uz dobru realizaciju i uvažavajući faktore konkurentnosti, inovativnosti i održivosti, ima izglednu šansu doprijeti do kupaca. Na Vama je da vjerujete u svoju ideju i uložite napor kako biste ju uspješno realizirali.

 

Ako niste sigurni da Vaša ideja zadovoljava uvjete, javite nam se i rado ćemo vam pomoći.

 

3. Pogrešna procjena prihoda i troškova

Poslovni plan osnovni je preduvjet za pokretanje svakog novog poslovnog subjekta. U njemu su na jednom mjestu napisane sve Vaše ideje i planirane aktivnosti, kao i procjene prihoda i troškova koje želite ostvariti u poslovanju. Ako želite razviti uspješno poslovanje koje će kvalitetno rasti, trebate imati jasnu viziju gdje želite biti za mjesec dana, ali i u idućoj godini.

Jasna vizija poslovanja vodi do jasnih i ostvarivih ciljeva te precizne projekcije prihoda i troškova koje je potrebno konstantno pratiti kako biste u svakom trenutku znali krećete li se u željenom smjeru. Evo kako to možete ostvariti.

  • Prilikom definiranja ciljeva potrebno je uzeti u obzir koje troškove želite pokriti financijskim sredstvima od dobivene potpore, a koje iz vlastitih sredstava. Potpore za samozapošljavanje moguće je kombinirati s potporama gradova, županija, EU i sl.
  • Procjenu prihoda i troškova treba napraviti realno i u skladu s trenutačnom situacijom na tržištu. Savjetujemo da ne navodite poslove za koje znate da ih nećete biti u mogućnosti odraditi.
  • Troškove plaće, doprinosa, knjigovodstva i osnivanja firme savjetujemo da pokrijete iz fiksnog iznosa potpora kako biste osigurali stabilnost poslovanja u prvoj godini. Također, uzmite u obzir da u poslovanju često dolazi do neočekivanih troškova. Ako želite imati pregled poslovanja u svakom trenutku i na svakom mjestu, kontaktirajte nas.

 

4. Osnivanje neodgovarajućeg oblika poslovnog subjekta – obrt ili firma?

Većina novih poduzetnika koji kreću u osnivanje poslovnog subjekta već se na početku nađe u nedoumici – osnovati obrt ili firmu?

Donosimo neke od važnih razlika između firme i obrta koje trebate uzeti u obzir prije pisanja poslovnog plana.

  • Proces osnivanja obrta je jednostavniji, brži i jeftiniji, ali on ima i određene mane:
    • ograničenje broja djelatnosti – u slučaju da stvari krenu loše odgovarate svojom imovinom, te
    • ograničenje vrste djelatnosti – potrebno je obavljati djelatnost za koju imate odgovarajuću stručnu spremu.
  • Kao firma možete obavljati i djelatnosti za koju nemate odgovarajuću stručnu spremu.
  • Za firmu morate imati knjigovodstvo – firma je poseban pravni subjekt koji je neovisan o Vama kao fizičkoj osobi i ako stvari krenu loše gubite temeljni kapital koji ste uložili.
  • Ako se prilikom prijave na poticaje za samozapošljavanje prijavite za neodgovarajući oblik poslovnog subjekta i po odobrenju potpora ga ne budete u mogućnosti otvoriti, gubite ostvarenu potporu.

Savjetujemo Vam da kada dođete do ovog koraka kontaktirate knjigovođu koji će Vam prema Vašoj poslovnoj ideji najbolje znati odgovoriti na pitanje – obrt ili firma.

 

5. Nedokazivo radno iskustvo i znanje

Nakon što napišete poslovni plan, preporučuje se da ga prvo preliminarno procijenite. Pod time se misli da samostalno prođete kroz svaki segment poslovnog plana i procijenite očekivani broj bodova.

Važno je da poslovni plan za samozapošljavanje bude potkrijepljen važećim radnim iskustvom, potvrdama o edukaciji, ugovorima o radu, diplomama, certifikatima i sličnim dokumentima. Ako poslovni plan ne sadrži navedene dokumente, velike su vjerojatnosti da će se u ostalim segmentima smanjiti bodovi, što u konačnici može rezultirati negativno ocijenjenim poslovnim planom.

 

Gotovo svi poduzetnici početnici osjećaju strah od neuspjeha prilikom ulaska na poslovno tržište. Kako bi izbjegli greške u projekciji prihoda i troškova, napisali što kvalitetniji plan, dobili nepovratna sredstva za samozapošljavanje i potporu u svim daljnjim koracima – kontaktirajte Aestus računovodstvo.

Ostali članci

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?

12.03.2024

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

Parra: Za računovođe koji rade pametnije

13.02.2024

Pozivamo Vas na event na kojem ćemo predstaviti aplikaciju Parra. Sudjelovanje je besplatno, a obrazac za prijavu je u nastavku. Vidimo se!

14 najčešćih pitanja o napojnicama

Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika.   Tko […]

Kako zaposliti stranog radnika u Hrvatskoj?

15.01.2024

Razmišljate o zapošljavanju novih radnika, no suočavate se s izazovima trenutne situacije na hrvatskom tržištu rada? Jedno od mogućih rješenja jest zapošljavanje stranih radnika. Prošle godine ukupno je izdano 172.499 dozvola za rad od kojih najviše za djelatnost graditeljstva te turizma i ugostiteljstva. No, tko i na koji način može zaposliti stranca? U nastavku članka […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.