Kolektivni ugovor ugostiteljstva (KUU) uređuje međusobna prava i obveze, te određena pravila i pitanja iz radnih odnosa i u svezi s radnim odnosom radnika u ugostiteljskoj djelatnosti. Nedavno su na snagu stupile izmjene vezane za obvezu isplate minimalne plaće zaposlenicima u ugostiteljstvu. U nastavku saznajte informacije vezane za promjene Kolektivnog ugovora ugostiteljstva u 2023. godini.
Koje su promjene u Kolektivnom ugovoru ugostiteljstva?
- Predstavnici sindikata u ugostiteljstvu zajedno s HUP – Udrugom ugostiteljstva i turizma 11. travnja 2022. potpisali su novi Kolektivni ugovor ugostiteljstva koji se primjenjuje od 01. travnja 2022.
- Dopunom Kolektivnog ugovora ugostiteljstva u 2023. povećava se bruto plaća bez dodataka zaposlenih u ugostiteljstvu kroz 4 razreda složenosti poslova, od najnižeg povećanja od 6% do najvišeg od 12,5%.
U tablici se nalaze grupe složenosti poslova te iznosi novih osnovnih plaća koje su na snazi od srpnja 2023.
Grupa složenosti poslova | Tipični poslovi | Minimalna bruto plaća u eurima bez dodatka |
I. Jednostavni poslovi | Čistačica, spremačica, | 700,00 |
II. Manje zahtjevni poslovi | Sobarica, pomoćni konobar, pomoćni kuhar, pomoćni recepcionar i slastičar te drugi slični pomoćni poslovi navedene razine složenosti | 710,00 |
III. Zahtjevniji poslovi | Konobar, kuhar, slastičar, | 760,00 |
IV. Vrlo zahtjevni poslovi | Konobar specijalist, | 900,00 |
- Zaposlenik koji radi nedjeljom, blagdanom, noću ili u drugim uvjetima ima pravno na povećanje satnica za 50%.
Izmijenjeni i dopunjeni kolektivni ugovor možete pogledati klikom na poveznicu.
Kako osigurati usklađenost poslovanja sa zakonom?
- Kako biste svoje poslovanje uskladili s čestim zakonskim izmjenama, potrebno je imati na raspolaganju pouzdan i stručan računovodstveni tim. Svjesni ste da će Vaš računovođa imati jako bitne uloge kao što je vođenje evidencije, usklađivanje poslovanja sa zakonom i pravovremeno savjetovanje. Iz tog razloga potrebno je dobro razmisliti prije donošenja odluke o odabiru računovodstvenog servisa.
- Klijenti Aestus računovodstvenog tima, osim korištenja osnovne usluge, imaju pristup i besplatnom savjetovanju u bilo kojem trenutku, kao i besplatnoj aplikaciji Parra koja im pruža pregled svih dokumenata i podataka o njihovom poslovanju. Takav pristup informacijama poduzetnicima omogućuje brzo i ispravno donošenje odluka.
- Ako imate dodatna pitanja ili Vam je samo potreban savjet, kontaktirajte nas bez obaveze. Naši stručnjaci će Vam rado pomoći.
Ostali članci
10 najčešćih pitanja o godišnjem odmoru
Planirate godišnji odmor svojih zaposlenika? Prema zakonu o radu, godišnji odmor je pravo zaposlenika i obveza poslodavca u svrhu obnavljanja psihofizičkih sposobnosti potrebnih za siguran i uspješan rad. Znate li koja su vaša prava za korištenje godišnjeg odmora i koji je minimalni broj dana godišnjeg odmora na koji ostvarujete pravo? U nastavku donosimo 10 najčešćih […]
Vodič kroz godišnji financijski izvještaj za poduzetnike
Kraj travnja označava i rok za predaju godišnjih financijskih izvještaja. Računovodstvo ga sastavlja, a poduzetnik je taj koji ga potvrđuje. Kako bi znali što potpisujete, u nastavku pročitajte od kojih se podataka sastoje godišnji financijski izvještaji, zašto ih poduzetnici moraju dostavljati FINA-i, kako očitati važne informacije o poslovanju, kako poduzeće posluje te koliko poreza na […]
Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo
Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare, koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka. Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]
Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?
Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]
Kako obračunati dnevnice i putne troškove?
Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje. […]
14 najčešćih pitanja o napojnicama
Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika. Tko […]