Aestus
22.03.2020
Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom
Navedena mjera je sastavni dio gospodarskih mjera Vlade RH koje spadaju u očuvanje radnih mjesta u najugroženijim sektorima. Usmjerena je na poduzetnike koji obavljaju gospodarsku djelatnost - trgovačka društva, obrti i samostalne profesije.

Ministarstvo rada i mirovinskog sustava provodi skup mjera među kojima su i Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19). Navedenom mjerom žele se očuvati radna mjesta te će se financirati 100% troška neto minimalne plaće.  

 

Ciljani sektori i poslodavci ove mjere su: 

  • djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane i pića,
  • prijevoza i skladištenja,
  • radno – intenzivne djelatnosti unutar prerađivačke industrije – tekstil, odjeća, obuća, koža, drvo i namještaj, 
  • poslodavci koji ne mogu obavljati djelatnost sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), 
  • drugi poslodavci koji mogu dokazati utjecaj posebnih okolnost,
  • svi osiguranici kod predmetnog poslodavca (bez obzira  li je li  radnik  na određeno ili neodređeno, radi li se o građanima RH, EU ili trećih zemalja, je li rade u punom ili nepunom radnom vremenu ili imaju neki od statusa poput samohranog roditelja, hrvatskog branitelja i izaslanog radnika) osim umirovljenika i stranih radnika iz trećih zemalja kojima je prestala važiti dozvola za boravak i rad,
  • svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 29.02.2020.

 

Poslodavci koji imaju aktivne ugovore po mjeri Potpore za samozapošljavanje mogu koristiti ovu mjeru za sebe i ostale zaposlene. Ukoliko koriste Potporu za očuvanje radnih mjesta  nastupa mirovanje ugovornih obveza po aktivnim ugovorima. Istekom razdoblja korištenja ove mjere nastavljaju u preostalom razdoblju koristiti mjeru APZ-a koju su prvotno stavili u mirovanje,  na način da je isto regulirano Aneksom ugovora.

 

Mjera: financiranje 100% troška neto minimalne plaće

Cilj mjere: očuvati radna mjesta

Vrijeme trajanja mjere: od 01.03.2020., a najduže do 3 mjeseca

Visina subvencije

Visina subvencije ovisi o tome je li radnik zaposlen na puno ili ne puno radno vrijeme.:

  • iznos od 3.250,00 kn mjesečno – za radnike koji rade u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu

Sredstva će biti isplaćena do 15. u mjesecu za prethodni mjesec.

Koji su valjani razlozi za korištenje potpore ?

  • Pad prometa
  • Otkazivanje rezervacija, eventa, kongresa, seminara, ugovornih poslova i narudžbi
  • Nemogućnost isporuke ili novih narudžbi gotovih proizvoda ili ugovorenih i plaćenih sirovina, repromaterijala, strojeva, alata i sl.

Napomena: Poslodavac također navodi aktivnosti koje je poduzeo u svrhu očuvanja radnih mjesta

Mjera se ne odnosi na:

  • vlasnike, suvlasnike, osnivače, članove uprave, direktore, prokuriste
  • radnike  zaposlene nakon 29. veljače 2020.g. bez obzira na razlog zapošljavanja
  • poslodavce koji su unazad 12 mjeseci registrirali poslovni subjekt i koji koriste druge mjere kojima je opravdani trošak i trošak plaće
  • kojima je došlo do pada broja zaposlenih u razdoblju od 20. ožujka 2020. do dana predaje Zahtjeva za dodjelu potpore ako je postotak pada zaposlenosti veći:
    • od 40 % kod poslodavaca koji zapošljavaju do 10 radnika,
    • od 20% Mala poduzeća
    • ako poslodavac posluje kraće od 12 mjeseci dostavlja tabličnu usporedbu prihoda do kraja mjeseca u kojem je podnesen Zahtjev s prethodnim mjesecom prije podnošenja Zahtjeva. (primjer ožujak 2020 – veljača 2020.).
  • izuzeti su poslodavci kod kojih je zaposleno do 10 radnika i vlasnici obrta,
  • poslodavce koji nisu isplatili plaću/e za veljaču 2020.g.,
  • poslodavce koji ne mogu obavljati djelatnost Odlukom Stožera civilne zaštite, a i inspekcijskim nadzorom je utvrđeno kršenje zabrane,
  • poslodavce kojima je Inspekcijskim nadzorom utvrđeno kršenje Odluke Vlade Republike Hrvatske o iznimnim mjerama kontrole cijena za određene proizvode.

 

Napomena: Ukoliko više poslovnih subjekata imaju istog osnivača/ vlasnika koji pojedinačno zapošljavaju manje od 10 radnika, a u ukupnom broju zaposlenih ima više od 10 radnika, na njih se ne primjenjuje izuzeće,odnosno za vlasnike, suvlasnike, osnivače, članove uprave, direktore, prokuriste ne odobrava se potpora.

 

 

Koja je dokumentacija potrebna da prijava bude potpuna?

  • Popis radnika za koje se traži potpora, popis radnika po mjerama aktivne politike zapošljavanja, Izjava o točnosti podataka i razloga za korištenje potpore
  • Zahtjev za dodjelu Potpore za očuvanje radnih mjesta Koronavirus (COVID – 19)
  • Dokazi o otkazanim ugovorima, ugovorenim poslovima, problema u transportu i isporuci robe ili nabavci repromaterijal i sirovina i drugo
  • Tabličnu usporedbu prihoda do kraja mjeseca u kojem je podnesen zahtjev sa istim mjesecom prethodne godine, uz projekciju prihoda u narednom razdoblju za tri mjeseca s usporedbom istog razdoblja prethodne godine. Prihvatljiv je pad veći od 20%
  • Preslika Odluke Stožera civilne zaštite o zabrani obavljanja djelatnosti (za poslodavce koji Odlukom Stožera civilne zaštite ne obavljaju djelatnost)

Navedene dokumente možete pronaći i direktno preuzeti na web stranici HZZ-a.

 

Kako se može predati zahtjev?

Poslodavac mora najkasnije u roku od 8 dana obavijestiti Zavod o otkazu ugovora o radu s pojedinim radnikom s točnim datumom i razlogom otkaza te dostaviti dokaze o isplaćenoj plaći za prethodni mjesec, najkasnije do 5. u tekućem mjesecu u kojem dospijeva isplata iznosa Potpore, izuzev za prvu isplatu potpore.

 

Sve ostale informacije i detalje potrebne  za uspješnu i potpunu prijavu možete pronaći u službenom sažetku navedene mjere i na web stranicama HZZ-a.

Aestus financijsko savjetovanje u sklopu računovodstveno-knjigovodstvenih usluga kontinuirano pruža i savjetodavne usluge, prilagođene svakom pojedinom klijentu, koje su u trenutnim okolnostima poduzetnicima prijeko potrebne. Ako smatrate da bi Vam takav način suradnje mogao biti od koristi, slobodno nas kontaktirajte na našu e-mail adresu: aestus@aestus.hr ili se direktno za pomoć obratite našem poslovnom analitičaru Bojanu Antulovu na broj +385 91 110 7887.

Vaš Aestus tim

 

Ostali članci

10 najčešćih pitanja o godišnjem odmoru

23.04.2024

Planirate godišnji odmor svojih zaposlenika? Prema zakonu o radu, godišnji odmor je pravo zaposlenika i obveza poslodavca u svrhu obnavljanja psihofizičkih sposobnosti potrebnih za siguran i uspješan rad. Znate li koja su vaša prava za korištenje godišnjeg odmora i koji je minimalni broj dana godišnjeg odmora na koji ostvarujete pravo? U nastavku donosimo 10 najčešćih […]

Vodič kroz godišnji financijski izvještaj za poduzetnike

04.04.2024

Kraj travnja označava i rok za predaju godišnjih financijskih izvještaja. Računovodstvo ga sastavlja, a poduzetnik je taj koji ga potvrđuje. Kako bi znali što potpisujete, u nastavku pročitajte od kojih se podataka sastoje godišnji financijski izvještaji, zašto ih poduzetnici moraju dostavljati FINA-i, kako očitati važne informacije o poslovanju, kako poduzeće posluje te koliko poreza na […]

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?

12.03.2024

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

14 najčešćih pitanja o napojnicama

13.02.2024

Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika.   Tko […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.