Aestus
07.01.2021
Vaučeri za zaštitu intelektualnog vlasništva MSP-ova
Povećajte svoje prihode, reputaciju i otvorite vrata novim tržištima korištenjem bespovratnih sredstava za registraciju intelektualnog vlasništva.

Jeste li znali da mala i srednja poduzeća (MSP) predstavljaju 99 % svih poduzeća u Europskoj uniji, a samo 9% njih je registriralo svoja prava intelektualnog vlasništva.  S druge strane, MSP-ovi s registriranim pravom intelektualnog vlasništva imaju prihod po zaposleniku veći za 32%. Također, 54% tvrtki zabilježilo je pozitivan utjecaj registracije prava intelektualnog vlasništva na ukupan prihod, reputaciju i pristup novim tržištima.

 

Što je intelektualno vlasništvo?

  • Nematerijalna imovina,  točnije kreativna ili umjetnička realizacija neke ideje koja je plod ljudskog intelekta, čija je vrijednost u umnožavanju, upotrebi i prikazivanju drugim ljudima.
  • S obzirom da se radi o nematerijalnoj imovini koju je nemoguće fizički zaštititi, razvijen je odgovarajući sustav pravne zaštite intelektualnog vlasništva koji se odnosi na:
    • autorsko i srodna prava – služe za ograničenje raspolaganja književnim, znanstvenim ili umjetničkim djelima, te djelima iz drugih područja stvaralaštva.
    • industrijsko vlasništvo –  patenti, žigovi (zaštitni znakovi), industrijski dizajn, oznake zemljopisnog podrijetla i izvornosti i ostalo.

 

Kako do financiranja zaštite prava intelektualnog vlasništva?

  • Fond za MSP-ove je program u okviru kojeg se nude bespovratna sredstva za omogućavanje pristupa pravima intelektualnog vlasništva.
  • Namijenjen je uslugama preddijagnostičkog ispitivanja IV-a (IP scan) i/ili prijavama žigova i dizajna.

 

Što podrazumijeva preddijagnostičko ispitivanje i prijava žigova i dizajna?

  • Preddijagnostičko ispitivanje intelektualnog vlasništva ključno je za izradu strategije intelektualnog vlasništva MSP-a kao poduzeća. Stručnjaci za intelektualno vlasništvo će razmotriti poslovni model MSP-ova, njihove proizvode i/ili usluge i planove za rast da bi zajednički formulirali strategiju. Navedeno može pomoći MSP-ovima u odlučivanju o tome za koja se prava intelektualnog vlasništva prijaviti, kako razviti portfelj prava intelektualnog vlasništva ako već imaju registrirana prava i kako planirati strategiju za budućnost.
  • Žigovi i dizajni mogu se prijaviti u jednom od nacionalnih ureda za intelektualno vlasništvo EU-a (nacionalna razina), u Uredu za intelektualno vlasništvo Beneluksa (regionalna razina) ili u EUIPO-u (obuhvaća sve države članice EU-a). U slučaju da je žig i/ili dizajn u vlasništvu dvaju ili više MSP-ova, samo jedan od njih može podnijeti zahtjev za bespovratna sredstva kao podnositelj zahtjeva i dobiti povrat sredstava.

 

Koliki je postotak financiranja vaučerom za intelektualno vlasništvo MSP-ova?

  • 50% popusta na uslugu br. 1 – osnovnu pristojbu za prijavu nacionalnih žigova i dizajna te onih na razini EU-a
  • 75% popusta na cijenu usluge br. 2 – preddijagnostika Vašeg intelektualnog vlasništva (IP scan).

 

Koji je iznos sufinanciranja?

  • Maksimalni iznos povrata sredstava iznosi 800,00 EUR po podnositelju.

 

Tko se može prijaviti?

  • Fond za MSP-ove namijenjen je izravno malim i srednjim poduzećima sa sjedištem u jednoj od 27 država članica EU-a.

 

Kako se prijaviti?

  • Prijava je moguća unutar pet razdoblja prema sljedećem rasporedu:
    • 1. faza – od 11. siječnja 2021. do 31. siječnja 2021.
    • 2. faza – od 1. ožujka 2021. do 31. ožujka 2021.
    • 3. faza – od 1. svibnja do 31. svibnja 2021.
    • 4. faza – od 1. srpnja do 31. srpnja 2021.
    • 5. faza – od 1. rujna 2021. do 30. rujna 2021.
  • Za uslugu br. 1 ili uslugu br. 2, odnosno za kombinaciju tih dviju usluga, može se podnijeti samo jedna prijava.
  • Ako u nekoj fazi podnesete prijavu za jednu uslugu, prijavu za drugu uslugu možete podnijeti u jednoj od sljedećih faza.
  • Bespovratna sredstva odobravat će se po načelu prvenstva prijave.

 

Prijave započinju 11. siječnja 2021., a ostale informacije vezano za način prijave i potrebnu dokumentaciju pronađite ovdje.

Za sve dodatne informacije, slobodno nas kontaktirajte putem e-mail adrese aestus@aestus.hr ili putem kontakt forme.

 

Vaš, Aestus tim.

Ostali članci

10 najčešćih pitanja o godišnjem odmoru

23.04.2024

Planirate godišnji odmor svojih zaposlenika? Prema zakonu o radu, godišnji odmor je pravo zaposlenika i obveza poslodavca u svrhu obnavljanja psihofizičkih sposobnosti potrebnih za siguran i uspješan rad. Znate li koja su vaša prava za korištenje godišnjeg odmora i koji je minimalni broj dana godišnjeg odmora na koji ostvarujete pravo? U nastavku donosimo 10 najčešćih […]

Vodič kroz godišnji financijski izvještaj za poduzetnike

04.04.2024

Kraj travnja označava i rok za predaju godišnjih financijskih izvještaja. Računovodstvo ga sastavlja, a poduzetnik je taj koji ga potvrđuje. Kako bi znali što potpisujete, u nastavku pročitajte od kojih se podataka sastoje godišnji financijski izvještaji, zašto ih poduzetnici moraju dostavljati FINA-i, kako očitati važne informacije o poslovanju, kako poduzeće posluje te koliko poreza na […]

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?

12.03.2024

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

14 najčešćih pitanja o napojnicama

13.02.2024

Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika.   Tko […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.