Aestus
12.05.2021
Što nakon odobrenog poslovnog plana?
Odobren poslovni plan tek je početak Vaše poduzetničke priče. Donosimo obvezne korake i savjete za postavljanje čvrstih temelja poslovanja.

Vaš poslovni plan je zadovoljio kriterij od minimalno 65 bodova, te je odobren od strane Hrvatskog zavoda za zapošljavanje? Približili ste se svom cilju da postanete poduzetnik, no iako Vam je odobren poslovni plan, vjerujemo da imate puno nedoumica o svemu što slijedi. Donosimo odgovore na pitanja, obvezne korake nakon odobrenog poslovnog plana i savjete za nove poduzetnike korisnike potpore za samozapošljavanje.

 

Kada je potrebno otvoriti poslovni subjekt?

  • Zanima Vas slijedi li otvaranje firme ili obrta prije ili poslije odobrenja poslovnog plana? Poslovni subjekt potrebno je otvoriti nakon zaprimljene obavijesti o pozitivno ocijenjenom poslovnom planu. Upute za otvaranje firme iz udobnosti svog doma putem START sustava i korake za otvaranje firme redovnim putem možete pronaći ovdje.
  • Nakon dostave potrebne dokumentacije HZZ-u, slijedi proces sklapanja ugovorne obveze o dodjeli i korištenju poticaja za samozapošljavanje u trajanju od ukupno 24 mjeseca. Uplata odobrenih sredstava potpore će u propisanom roku biti izvršena na Vaš račun.
  • Našim klijentima uvijek savjetujemo da nakon usplate sredstava potpore ponovno provjere i zatraže ponude od dobavljača jer se cijene vrlo često razlikuju s obzirom na vrijeme proteklo od zaprimanja iste do odluke dodjeli sredstava. Ako su se cijene promijenile više od 15%, potrebno je napraviti izmjenu troškovnika.
  • U ovom trenutku poduzetnici bi trebali znati na koji će način voditi knjigovodstveno-računovodstvenu evidenciju, tj. hoće li samostalno voditi knjige ili taj bitan posao prepustiti stručnjacima.

 

Trebam li imati knjigovodstvo?

  • Odgovor na navedeno pitanje ovisi o tome o kojem obliku poslovnog subjekta se radi. Poslovanje i evidencija poslovnih knjiga jednostavnija je za obrte te ju obrtnici, ako žele, mogu obavljati samostalno. D.o.o. i j.d.o.o. poslovni subjekti obvezni su imati računovodstvo.
  • Kvalitetno računovodstvo jedan je od ključnih faktora uspješnog poduzetništva. Ako Vaše poslovanje nije usklađeno sa čestim izmjenama zakonskih propisa, troškovno optimizirano i ako evidencija poslovnih knjiga nije vođena prema pravilima struke, možete se naći u velikom problemu. Kontaktirajte nas i postavite čvrste temelje za budući uspjeh.

 

Kada mogu očekivati isplatu sredstava?

  • Isplata sredstava poticaja za samozapošljavanje vrši se jednokratno, uplatom na bankovni račun poslovnog subjekta u roku od 30 dana od dana sklapanja ugovorne obveze.

 

Koje su dužnosti i obveze korisnika potpore?

  • 24 mjeseca od dana ostvarivanja potpore imate obvezu održati svoje poslovanje i zaposlenost u osnovanom poslovnom subjektu.
  • Namjenski utrošiti varijabilni dio iznosa potpore tijekom prvog 12-mjesečnog ugovornog razdoblja sukladno odobrenom troškovniku.
    • Dokaze dostaviti najkasnije do zadnjeg dana trajanja ugovora o dodjeli i korištenju poticaja za samozapošljavanje.
  • Dostaviti potvrdu Porezne uprave o stanju nepodmirenih obveza po osnovi javnih davanja bez iskazanih dugovanja po osnovi doprinosa.
    • Najkasnije do zadnjeg dana prvog 12-mjesečnog ugovornog razdoblja.
  • Po isteku, a najkasnije 30 dana nakon isteka ugovorne obveze od 24 mjeseca, dostaviti drugu potvrdu Porezne uprave o stanju nepodmirenih obveza po osnovi javnih davanja bez iskazanih dugovanja, po osnovi doprinosa.
  • Također, dužni ste i ponešto zaraditi. Odnosno, ostvariti ukupni promet od obavljanja djelatnosti u iznosu od najmanje 50% iznosa ostvarenog putem potpore, u vremenskom razdoblju od 24 mjeseca.
    • Financijska izvješća, koja ujedno dokazuju da ste ispunili ono što se od Vas traži, potrebno je dostaviti FINA-i i Poreznoj upravi.
  • Svaki trošak treba biti potkrijepljen određenim dokazom u obliku dokumenata kao što su računi i izvodi, fotodokumentacija, potvrde i sl. stoga je važno da poduzetnici vode urednu evidenciju poslovanja. Način dokazivanja ostvarenog prometa ovisi o tome je li poduzetnik obveznik poreza na dohodak ili dobit te o načinu plaćanja, a vrši se predajom određenih knjigovodstvenih obrazaca.

 

Što ako ne ispunim sve dužnosti i obveze, kao korisnik potpore?

  • Od ukupnog varijabilnog dijela isplaćene potpore, vratiti onaj dio sredstava za koji nisu dostavljeni dokazi o namjenskom utrošku ili ako se isti ne smatraju prihvatljivima (nastali su ili su plaćeni izvan propisanog roka).
  • U slučaju nemogućnosti održavanja poslovanja, odnosno zatvaranja poslovnog subjekta i odjave iz radnog odnosa prije isteka ugovorne obveze, korisnik je dužan vratiti isplaćeni iznos potpore uvećan za zakonsku zateznu kamatu.
    • Ako je do prestanka poslovanja došlo unutar prvog 12-mjesečnog trajanja ugovorne obveze korisnik je dužan vratiti cijeli iznos potpore.
    • Ako je do prestanka poslovanja došlo unutar drugog 12-mjesečnog trajanja ugovorne obveze korisnik je dužan vratiti ukupni iznos varijabilnog dijela potpore i 50 fiksnog iznosa isplaćene potpore.
  • Troškovnik se može mijenjati unutar 24 mjeseca trajanja ugovorne obveze, ali samo jednom i to isključivo uz priložene dokaze i obrazloženje.
  • U roku od 30 dana od nabave opreme, o svom trošku označiti sufinanciranu opremu putem informativne plastične ploče ili samoljepljive plastificirane naljepnice.
    • Sufinancirana vozila i oprema u vrijednosti od 5.000,00 HRK i više, mora biti propisno označena.

Sve ostale informacije o potpori za samozapošljavanje možete pronaći na stranicama HZZ-a.

 

Kako izabrati dobar računovodstveni servis?

Sigurno razmišljate o tome kako naći kvalitetno računovodstvo? Svjesni ste da će Vaš računovođa imati jako bitne uloge kao što je vođenje evidencije, usklađivanje poslovanja sa zakonom i pravovremeno savjetovanje. Iz tog razloga potrebno je dobro razmisliti prije donošenja odluke o odabiru računovodstvenog servisa.

Klijenti Aestus računovodstvenog tima, osim korištenja osnovne usluge,  imaju pristup i besplatnom savjetovanju u bilo kojem trenutku, kao i besplatnoj aplikaciji Parra koja im pruža pregled svih dokumenata i podataka o njihovom poslovanju. Takav pristup informacijama poduzetnicima omogućuje brzo i ispravno donošenje odluka.

Ako imate dodatna pitanja ili Vam je samo potreban savjet, kontaktirajte nas bez obaveze. Naši stručnjaci će Vam rado pomoći.

 

Vaš, Aestus tim.

Ostali članci

10 najčešćih pitanja o godišnjem odmoru

23.04.2024

Planirate godišnji odmor svojih zaposlenika? Prema zakonu o radu, godišnji odmor je pravo zaposlenika i obveza poslodavca u svrhu obnavljanja psihofizičkih sposobnosti potrebnih za siguran i uspješan rad. Znate li koja su vaša prava za korištenje godišnjeg odmora i koji je minimalni broj dana godišnjeg odmora na koji ostvarujete pravo? U nastavku donosimo 10 najčešćih […]

Vodič kroz godišnji financijski izvještaj za poduzetnike

04.04.2024

Kraj travnja označava i rok za predaju godišnjih financijskih izvještaja. Računovodstvo ga sastavlja, a poduzetnik je taj koji ga potvrđuje. Kako bi znali što potpisujete, u nastavku pročitajte od kojih se podataka sastoje godišnji financijski izvještaji, zašto ih poduzetnici moraju dostavljati FINA-i, kako očitati važne informacije o poslovanju, kako poduzeće posluje te koliko poreza na […]

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?

12.03.2024

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

14 najčešćih pitanja o napojnicama

13.02.2024

Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika.   Tko […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.