Aestus
28.11.2022
Kada je vrijeme za promjenu računovođe?
Ne znate koji je iznos Vaše obveze poreza na dobit na današnji dan? Gubite vrijeme na skeniranje dokumentacije? Možda je vrijeme da razmislite o promjeni računovođe, a evo i zašto.

Hoćete li postići svoje poslovne ciljeve za ovu godinu? Kako vam je knjigovođa pomogao u tome? Kako i kada je najbolje promijeniti knjigovodstvo? Bliži se kraj financijske godine što znači da kvaliteta komunikacije i suradnje koju poduzetnik i računovodstveni servis ostvaruju tijekom godine dolazi na vidjelo.

Visoki stupanj sinergije između knjigovodstvenog servisa i tvrtke može uvelike olakšati ostvarivanje željenog rezultata poslovanja. Međutim, poduzetnici ponekad nisu svjesni koliko je važno imati kvalitetan računovodstveni tim na svojoj strani.

Ako ste se našli u nekoj od sljedećih šest situacija, možda biste trebali promisliti o promjeni računovođe.

 

1. Bliži se kraj godine, a vi još ne znate koji je iznos vaše obveze poreza na dobit?

  • Jedna od najvažnijih uloga računovodstvenog servisa je da redovno prati poslovanje svog klijenta kako bi se moglo na vrijeme reagirati i pomoći u ostvarenju željenog poslovnoga rezultata. Knjigovođe raspolažu svim važnim financijskim podacima, ali te informacije često ne stižu do poduzetnika na vrijeme, što može negativno utjecati na uspjeh poduzetnika.
  • Poduzetnici ne bi smjeli čekati kraj godine da bi saznali kolika će im biti obveza poreza na dobit. Tom informacijom mogu i trebaju raspolagati u svakom trenutku kako bi mogli donositi racionalne poslovne odluke. Kako bi podaci bili ažurni i spremni za uvid, računovodstvo ih treba na vrijeme obraditi. Neki knjigovodstveni servisi će klijentima te podatke dati na uvid u obliku financijskih izvješća poput računa dobiti i gubitka ili bruto bilance.
  • Poduzetnici klijenti Aestus računovodstva tim ključnim podacima imaju pristup u bilo kojem trenutku u Parra aplikaciji koju dobivaju na korištenje unutar cijene računovodstva, a dozvoljava im da putem svog mobilnog uređaja, računala ili tableta imaju uvid u sve financijske podatke o poslovanju – poreznim obvezama, potraživanjima, dugovanjima, stanju na bankovnim računima i ostalo.

 

Ako još uvijek ne znate koji je trenutni iznos vaše porezne obveze i procijenjeni rezultat poslovanja na kraju godine, vrijeme je da ozbiljno razmislite o promjeni knjigovođe.

 

2. Ne pratite cashflow svog poduzeća?

  • Jeste li znali da među najčešćim razlozima propadanja mikro, malih i srednjih poduzeća jest cashflow? Pod tim se misli na loše upravljanje i ne praćenje cashflow-a te lošu procjenu budućih prihoda i troškova.
  • Posebnu pozornost na cashflow trebaju obratiti startupi zbog praćenja stanja financija i efikasnosti. Nadalje, cashflow je važno pratiti i zbog tzv. burn rate-a kojeg investitori koriste za  analizu poslovanja startupa. Detaljnija pojašnjenja pojmova korištenih u svijetu poduzetništva mogu se pronaći u startup rječniku.
  • Klijenti Aestus računovodstva uz Parru imaju uvid u vlastiti cashflow i projekciju budućih troškova i prihoda, bilo kada i bilo gdje. No, zašto je korisno znati projekciju cashflow-a? Projekcija cashflow-a poduzetnicima daje do znanja hoće li imati dovoljno sredstava u budućnosti za vođenje tvrtke i za financiranje njenoga rasta.

 

3. Vašem knjigovođi je trebalo nekoliko dana da dostavi dokument ili važnu informaciju?

  • Nije rijetkost da poduzetnicima hitno treba uvid u račune, ugovore i sve ostale knjigovodstvene isprave koje pohranjuje računovodstvo. Na sreću, današnje digitalno doba omogućilo nam je pohranu svih poslovnih dokumenata na sigurnom oblaku (eng. cloud) koji olakšava njihov pronalazak i dostavu informacija poduzetniku.
  • Koristi li vaš računovodstveni tim dostupnu tehnologiju kako bi olakšao komunikaciju i suradnju s vama? Ako ste izgubili vrijeme na čekanje dokumenta ili podatka koji vam je mogao biti dostupan u roku od nekoliko minuta  ili u svega dva klika, uzmite u obzir promjenu računovodstvenog servisa.
  • Parra ima vlastiti sustav upravljanja dokumentima što omogućava poduzetniku pohranu,  pretragu, uvid i preuzimanje svih dostupnih dokumenta u PDF formatu.

 

Isto vrijedi ako još uvijek trošite dragocjeno vrijeme na skeniranje dokumenata. Taj administrativni teret u potpunosti može preuzeti računovodstvo, kao što i mi radimo za naše klijente poduzetnike.

 

4. Vaš računovođa vas ne savjetuje redovno?

  • Računovodstveni tim koji ima stručnost i iskustvo poduzetniku treba redovito pružati korisne savjete vezano za financijski aspekt poslovanja. To može biti savjetovanje kako smanjiti određenu vrstu troškova ili informiranje o aktivnim natječajima Europske unije i Republike Hrvatske za korištenje bespovratnih sredstava, koja mogu uvelike olakšati i ubrzati proces postizanja tržišne konkurentnosti ili razvoja proizvoda / usluge.
  • Jeste li dobili informaciju od knjigovođe na koje natječaje EU i RH se možete već danas prijaviti? Informira li vas knjigovođa o aktivnim mjerama za zapošljavanje? Isplaćujete li neoporezive naknade s ciljem privlačenja, zadržavanja i motivacije zaposlenika uz minimalan trošak?

 

5. Koristite nekoliko softvera za praćenje poslovanja?

  • Još uvijek pokušavate pratiti poslovanje kroz Excel? Koristite li različite programe za arhiviranje dokumentacije, pregled dugotrajne imovine i izdavanje računa? Praćenje poslovanja na ovako zastarjeli način može rezultirati neželjenim rezultatima poput nedostatka sigurnosti i sinkronizacije poslovnih procesa te gubitka vremena i sredstava zbog velike vjerojatnosti ljudske pogreške, neorganiziranih podataka, usporavanja ili rušenja softvera.
  • Klijenti Aestus računovodstva pomoću Parre mogu pregledati i preuzeti svu dokumentaciju koju za njih pohranjujemo na cloud, provjeriti stanje dugotrajne imovine, vidjeti troškove plaća te popis zaposlenika.
  • Korištenjem jedne aplikacije za sve navedene funkcije znatno smanjuje vremenske, ali i financijske troškove vašem poduzeću. Uz navedeno, Parra je u potpunosti besplatna za klijente Aestus računovodstva.

 

6. Imate problema kada je u pitanju izdavanje računa?

  • Još uvijek izrađujete račune u Wordu? Pogrešno unosite datume ili brojeve računa? Prema istraživanju Aestus računovodstva, čak 51% mikro i malih poduzetnika i dalje koristi Microsoft Word za izdavanje računa.
  • Parra osigurava brz i jednostavan način za izdavanje računa koji poduzetnicima također pruža opciju dupliciranja i storniranja dokumenata. Povezanost baze klijenata i stavki ubrzava proces automatskim popunjavanjem polja tijekom sastavljanja računa.
  • Osim toga, računi mogu biti izdani s terena putem laptopa, mobilnog uređaja ili tableta. Kada se račun izda, automatski se dostavlja računovodstvu, a klijent može pratiti status računa u bilo kojem trenutku.
  • Pitate se što mora sadržavati račun? Saznajte klikom na poveznicu.

 

Računovodstvo je jedna od najstarijih profesija, ali to ne znači da se ne mijenja i da ne prati trend digitalizacije. Ako želite imati računovodstveni tim od 30 stručnjaka na svojoj strani, kao i pristup podacima o svom poslovanju uvijek i svugdje, javite nam se već danas.

Ostali članci

Vodič kroz godišnji financijski izvještaj za poduzetnike

04.04.2024

Kraj travnja označava i rok za predaju godišnjih financijskih izvještaja. Računovodstvo ga sastavlja, a poduzetnik je taj koji ga potvrđuje. Kako bi znali što potpisujete, u nastavku pročitajte od kojih se podataka sastoje godišnji financijski izvještaji, zašto ih poduzetnici moraju dostavljati FINA-i, kako očitati važne informacije o poslovanju, kako poduzeće posluje te koliko poreza na […]

Novi kolektivni ugovor za graditeljstvo

20.03.2024

Nove izmjene i dopune kolektivnog ugovora potpisane su 20. veljače 2024. godine i donose promjene vezane za plaće radnika u graditeljstvu. Što se sve promijenilo za građevinare,  koje su nove minimalne plaće, saznajte u nastavku članka.   Što se promijenilo u novom kolektivnom ugovoru za graditeljstvo? Minimalna bruto plaća povećala se do 15%, ovisno o […]

Potpora za samozapošljavanje – kako izbjeći greške?

12.03.2024

Nezaposleni ste i želite pokrenuti vlastito poslovanje? HZZ i u 2024. godini provodi mjere aktivnog zapošljavanja. Jedna od mjera je potpora za samozapošljavanje čiji maksimalni iznos ove godine iznosi 27.000,00 eura. Navedeni iznos može se osigurati korištenjem 5.000,00 eura dodatnih sredstava za ulaganje u digitalna i zelena radna mjesta te 7.000,00 eura kroz mjeru “Biram Hrvatsku”. Potpora […]

Kako obračunati dnevnice i putne troškove?

27.02.2024

Zanima Vas kako obračunati dnevnice za službeno putovanje? Kako ispuniti putni nalog i koja je obvezna dokumentacija za isplatu putnih troškova? Evo što je sve potrebno za ispravan obračun i isplatu dnevnica i putnih troškova te koji su prihvatljivi, a koji neprihvatljivi troškovi. Također, u nastavku možete preuzeti primjer putnog naloga i loko vožnje.   […]

Parra: Za računovođe koji rade pametnije

13.02.2024

Pozivamo Vas na event na kojem ćemo predstaviti aplikaciju Parra. Sudjelovanje je besplatno, a obrazac za prijavu je u nastavku. Vidimo se!

14 najčešćih pitanja o napojnicama

Nova porezna reforma koja je stupila na snagu 1. siječnja 2024. donosi brojne promjene, jedna od njih odnosi se na promjene u načinu obrade napojnica. Uveden je novi sustav fiskalizacije napojnica, koji omogućava korisnicima da svoje napojnice ostavljaju i putem kartica. U nastavku donosimo 14 najčešćih pitanja o napojnicama postavljenih od strane poduzetnika.   Tko […]

Stupimo u kontakt!

Uz Aestus Grupu pretvorite ideje u stvarnost.